Swedish Survivalist

Forum för svenskar med survivalistintresse

Ny tråd Svara på tråd  [ 72 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Nu lämnar jag detta forum!
InläggPostat: ons 27 jun 2012, 18:43 
Jag har en ficklampa. Tror jag ...
Användarvisningsbild

Tänkte att jag skulle skita i att svara här men kan inte låta bli. "FirstBlood" är bara en mupp, jag har kollat hans inlägg på FB. Han är mest aktiv i rasistiska inlägg och på Ufo sidor samt att han spelar "StarWars the old replubik". På FB heter hen "PhaserOnFunk". Jag får lite ABB varning på hen det är därför jag skriver. Hoppas att inte en massa duktiga/kunniga människor lämnar forumet pga av en person.

InläggPostat: ons 27 jun 2012, 18:55 
Robinson Crusoe
Användarvisningsbild

Mirakulixx skrev:
Tänkte att jag skulle skita i att svara här men kan inte låta bli. "FirstBlood" är bara en mupp, jag har kollat hans inlägg på FB. Han är mest aktiv i rasistiska inlägg och på Ufo sidor samt att han spelar "StarWars the old replubik". På FB heter hen "PhaserOnFunk". Jag får lite ABB varning på hen det är därför jag skriver. Hoppas att inte en massa duktiga/kunniga människor lämnar forumet pga av en person.

Tack =) Nu vet jag vem han är iaf =)

InläggPostat: ons 27 jun 2012, 19:24 
Fredag
Användarvisningsbild

ganzta skrev:
Men hjälp. Var inte detta lite att göra en höna av en fjäder?

Är det första gången folk har vart ute på internet? Det finns "troll" och fån med åsikter som är skogstokiga var du än vänder näbben ute på vida webben.

Sen kan jag hålla med om att moderatorer alltid behövs, men att lämna forumet och på så vis straffa alla genom att försvinna med er kunskap är ju att förminska alla våra överlevnadschanser!

"Grow a pair" och adaptera er till all eventuell fientlighet ni möter, oavsett om det är ute i skogen eller i det snåriga Internet.

Att göra en höna av en fjäder..? Absolut JA! Men om inte moderatorer eller admin är närvarande under flera dagars misshandlande av forumet så drar jag ju öronen åt mig.

Allt är relativt och internet är fritt, men enskilda forum måste har regler och moderatorer för att inte flyta ut i intet! :twisted:

http://smuggas.survivalist.se/

InläggPostat: ons 27 jun 2012, 19:42 
Fredag
Användarvisningsbild

åhhnaaaj skrev:
Aven om jag kan forsta varfor folk reagerar mot first blood (han ar ju inte pk), sa gillar jag inte den lynchstammningen som rader. Jag tycker ni alla beter er jakligt illa, att komma med personangrepp ska man alltid passa sig for. Jag tycker han belyser en viktig del, om inte den viktigaste delen i survivalism. Det ar synd att det rader ett sant ratt och avstyrt debatt klimat i Sverige. Det ar bara javligt lojligt att sitta och diskutera konserver och bilar nar man inte ser skogen for alla trad. Hur vet ni att ni ovh kommer att kunna anvanda bil?

Det hela kanns bara valdigt pubertalt.

Men vad vill du? Kom med konstruktiva förslag i stället för att racka ner på oss som är aktiva och bidrar till vår överlevnadsförmåga!
Vi är alla helt säkert medvetna om läget i samhället, dessutom väl medvetna om vad vi pratar om och hur läget ev. kommer att utvecklas.

De som inte kan allt(som du) kanske kan snappa upp en del användbar info här fär att öka sina chanser till ett drägligt liv i ett krisläge.
Om jag har betett mig illa mot någon så står jag för det. Jag har då inte fått några PM om detta, tvärtom!

Pubertalt? Nä du..! Jag är 46 år och har nog med erfarenhet av diskussionsforum för att kunna bedöma när jag ska dra eller kämpa vidare. Så nu ger jag detta en chans till, till slutet av veckan ska jag ha fått svar om jag ska vara delaktig i driften av Swedish Survivalist, får jag inte det så drar jag.

Detta forum behöver aktiva moderatorer med befogenheter för att fungera som det var tänkt.

InläggPostat: tor 28 jun 2012, 13:55 
Grannarna tittar konstigt på mig
Användarvisningsbild

[ Så nu ger jag detta en chans till, till slutet av veckan ska jag ha fått svar om jag ska vara delaktig i driften av Swedish Survivalist, får jag inte det så drar jag.

Detta forum behöver aktiva moderatorer med befogenheter för att fungera som det var tänkt.[/quote]

samma här. får jag inte bli nordens diktatur så drar jag

InläggPostat: tor 28 jun 2012, 15:04 
The grey man
Användarvisningsbild

Sprithitler said:
Citera:
För att hålla forumet vid lite bättre ordning mottages förslag på moderatorer tacksamt.
Det är ingen ide att föreslå sig själv.

Känns ju som att dom som blivit föreslagna antagligen kommer att bli vidtalade eller erbjudna, och det känns ju skönt att det blir lite mer ordning på torpet. Min erfarenhet är att ett hårt modererat forum faktiskt kan ha rätt högt i tak när det gäller fritänkande och idéer... Det är ju moderators uppgift att välja vad som är viktigt eller inte när det kommer till begränsande åtgärder.

InläggPostat: tor 28 jun 2012, 19:59 
Vassrotskonnäsör
Användarvisningsbild

elcamel skrev:
[ Så nu ger jag detta en chans till, till slutet av veckan ska jag ha fått svar om jag ska vara delaktig i driften av Swedish Survivalist, får jag inte det så drar jag.

Detta forum behöver aktiva moderatorer med befogenheter för att fungera som det var tänkt.

samma här. får jag inte bli nordens diktatur så drar jag[/quote]
:D :mrgreen: :D

InläggPostat: tor 28 jun 2012, 20:06 
Fredag
Användarvisningsbild

Ongrid skrev:
Sprithitler said:
Citera:
För att hålla forumet vid lite bättre ordning mottages förslag på moderatorer tacksamt.
Det är ingen ide att föreslå sig själv.

Känns ju som att dom som blivit föreslagna antagligen kommer att bli vidtalade eller erbjudna, och det känns ju skönt att det blir lite mer ordning på torpet. Min erfarenhet är att ett hårt modererat forum faktiskt kan ha rätt högt i tak när det gäller fritänkande och idéer... Det är ju moderators uppgift att välja vad som är viktigt eller inte när det kommer till begränsande åtgärder.

Precis, och de som inte följer forumets regler/ bär sig dumt åt blir varnade, om det upprepas så är dom borta med ett klick! Detta är vanligt i många diskussionsforum.

InläggPostat: lör 30 jun 2012, 21:03 
Vassrotskonnäsör
Användarvisningsbild

Ser att vi fått en ny moderator :D :D

InläggPostat: lör 30 jun 2012, 22:57 
Fredag
Användarvisningsbild

geronimo skrev:
Ser att vi fått en ny moderator :D :D

Jajjamen :) Nu gör vi ett försök att ställa å styra allt tillrätta de gånger det behövs... Oftast sköts ju allt bra, men ibland kan man ju behöva påminna nån om att regler gäller, dessutom kan man ju skicka en flabbis till nån fyllepostare ibland :D

Så, nya tag med stora nävar gäller. Ibland är det bra med fler moderatorer eftersom alla inte är aktiva samtidigt och jobbar kanske olika tider.

InläggPostat: sön 01 jul 2012, 23:48 
Vassrotskonnäsör
Användarvisningsbild

Får väl lyckoönska den nya sheriffen :D

InläggPostat: tis 10 jul 2012, 08:36 
Grannarna tittar konstigt på mig

Oj fan här är man mindre aktiv ett par månader och kommer tillbaka till rena kriget, men men ser ut som det har löst sig ganska fint.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 72 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5