Ulv i fårakläder skrev:
Är det bara "BOOM" borta så skulle jag sakna Scoo mest tror jag

kanske jag då hinner få iväg en varning som slutar med utdraget radiobrus eller eventuellt evakuera mig & familj med Buster över bottenviken

Men annars vad gäller social oro så mjaa, finns några grupper
som avskyr svenskspråkiga finländare (finlandssvenskar) (jmf. sverigedemokrater, byt ut
stoppa invandringen = alla problem lösta mot att
sluta ge undervisning i svenska/bli av med svenskspråkiga och deras "specialstatus/rättigheter" (såsom rätt att tala sitt modersmål med myndigheter etc.) = alla problem lösta) fast de är väl mest högljudda på nätet idag, de flesta normalpolitiker har tagit avstånd från dem. Sen finns det förstås virrpannor
på andra sidan också som gillar att väsnas även de. Men medelsvensson/medelvirtanen är väl i allmänhet rätt så lugna. Nån kanske till och med genomskådar detta populistiska standardförfarande med att peka ut en särgrupp i samhället så noterar man inte övriga problem som finns i samhället.
En annan möjlig motsättning är stad-land, allt mer är koncentrerade till några stora tillväxtcentra med Finlands motsvarighet till 08-området, Storhelsingfors, i spetsen. Men i ett land där man likt Sverige snällt väntar på grön gubbe då man ska korsa tom gata mitt i natten så tror jag inte på någon större konflikt (i takt med välfärdssamhällets sorti kan det förstås uppstå gnissel i framtiden även här då det inte längre finns olja att hälla på vågorna).