Swedish Survivalist

Forum för svenskar med survivalistintresse

Ny tråd Svara på tråd  [ 107 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Planet X / Nibiru
InläggPostat: lör 04 aug 2012, 00:29 
Omega man
Användarvisningsbild

Jag vill veta hur du personligen kan veta att allt du läser på nätet är rätt och allt du ser på tuben när du så enkelt kan säga att alla forskare har fel .

Så kom inte med fler länkar , jag vill höra hur du som person kan säga vilka på nätet som talar sanning och vilka som ljuger , DIN PERSONLIGA BEDÖMNING

InläggPostat: lör 04 aug 2012, 00:41 
Börjar få trångt i skafferiet
Användarvisningsbild

Dweomer skrev:
Så kom inte med fler länkar , jag vill höra hur du som person kan säga vilka på nätet som talar sanning och vilka som ljuger , DIN PERSONLIGA BEDÖMNING

1) Jag försöker hitta så många olika källor jag kan som behandlar ämnet ifråga.
2) Jag försöker sätta ämnet ifråga i ett större perspektiv för att förstå bakgrund och särintressen
3) Jag försöker vara öppen och inte avfärda det som strider mot konventionella värderingar och uppfattningar
4) Jag försöker vara öppen och ompröva mina slutsatser när ny information är tillgänglig.

I princip samma tillvägagångssätt som används vid underrättelseanalys.

"He was a fattish but active man of paralyzing stupidity, a mass of imbecile enthusiasms-one of those completely unquestioning, devoted drudges on whom, more even than on the thought police, the stability of the Party depended"

InläggPostat: lör 04 aug 2012, 00:58 
Omega man
Användarvisningsbild

Utiskogenskavigå skrev:
Rabinovich skrev:
Ditt problem verkar trots allt vara att ideologi kommer i vägen för vetenskap, problemet torde ju bara vara större när ideologin ersätter vetenskap.

Läs min post till Dweomer, kolla in vad Jacob Palme nyligen skrev i ämnet.

Nyligen och nyligen... det var väl 10 år sen ungefär han skrev det där?

Jag tror frågan mer rör sig om detta. "Vi är alla överens om att det finns en agenda i allt som publiceras och att det är mycket pengar inblandat"

Men sen är frågan "hur kan du vara så övertygad att det är en global mörkläggning?"
Med kritisk analys av tex. klimatfrågan så säger jag gärna.att det finns kontroverser i den forskningen, men samtidigt ser jag företag som skulle tjäna multum om de lyckades misskreditera den forskningen och tjänar bra på att bara lyckas skapa två olika läger som gör utspel mot varandra. Det minskar ju den politiska åtstramningen.

Vidae så ser jag till min egen uppväxt och ser om jag kan märka någon skillnad, och det gör jag och därför anser jag att något är i görningen och har jag "råd" att inte lyssna på en varningsklocka?

9 gånger av 10 brinner det -inte- när brandlarmet låter.

无法无天 Tankar om samhällets misslyckande har alltid funnits.

InläggPostat: lör 04 aug 2012, 01:22 
Börjar få trångt i skafferiet
Användarvisningsbild

Ulv i fårakläder skrev:

Japp, fel av mig. Wow, han skrev om det långt innan UEA CRU's mailserver blev hackad och vidden av bedrägeriet uppenbarades.

Ulv i fårakläder skrev:
Jag tror frågan mer rör sig om detta. "Vi är alla överens om att det finns en agenda i allt som publiceras och att det är mycket pengar inblandat"

Men sen är frågan "hur kan du vara så övertygad att det är en global mörkläggning?"
Med kritisk analys av tex. klimatfrågan så säger jag gärna.att det finns kontroverser i den forskningen, men samtidigt ser jag företag som skulle tjäna multum om de lyckades misskreditera den forskningen och tjänar bra på att bara lyckas skapa två olika läger som gör utspel mot varandra. Det minskar ju den politiska åtstramningen.

Vidae så ser jag till min egen uppväxt och ser om jag kan märka någon skillnad, och det gör jag och därför anser jag att något är i görningen och har jag "råd" att inte lyssna på en varningsklocka?

Tempraturen på jorden verkar alltid ha fluktuerat, det beror på solen, inte på människan. Men det betyder ju inte i sig att inte klimatet kan komma att bli mycket besvärligt.

"He was a fattish but active man of paralyzing stupidity, a mass of imbecile enthusiasms-one of those completely unquestioning, devoted drudges on whom, more even than on the thought police, the stability of the Party depended"

InläggPostat: lör 04 aug 2012, 09:48 
Omega man
Användarvisningsbild

Visst har temperaturen alltid ändrats och det har berott på saker som vulkaner, eliptiska banan och solen..

Men aldrig förr har temperaturen ändtats så fort. Vi har haft en ökning i vulkanisk aktivitet, solen är mer aktiv vi är något närmare solen OCH vi pumpar ut växthusgaser i atmosvären. Frågan är ju då "Är detta en förmycket för att det skall gå bra?"

Särskilt om man lägger till att de grödor vi baserar vår matförsörjning på inte hinner ställa om/evolveras för att klara de nya förhållandena riskerar flera år av sämre skördar. Och sen lägger vi till att befolkningen aldrig varit större så borde det vara självklart att vi står inför problem. Orsakat av människan eller inte har i detta fallet mindre relevans.

InläggPostat: lör 04 aug 2012, 10:04 
mattermosgourmet
Användarvisningsbild

Det som fascinerar mig är Hur vissa människor har ett stort behov av att förkasta all vanlig forskning och ersätta den med något/någon sanslöst osannolik tro. Man tror inte på ett smack av det nyheter eller forskare säger men så fort någon galning med internetuppkoppling säger något sväljer man det. Nedan ett citat från wiki om Nibiru.

"The idea was first put forward in 1995 by Nancy Lieder, founder of the website ZetaTalk. Lieder describes herself as a contactee with the ability to receive messages from extra-terrestrials from the Zeta Reticuli star system through an implant in her brain. She states that she was chosen to warn mankind that the object would sweep through the inner Solar System in May 2003 (though that date was later abandoned) causing Earth to undergo a pole shift that would destroy most of humanity. The prediction has subsequently spread beyond Lieder's website and has been embraced by numerous Internet doomsday groups, most of which link the event to the 2012 phenomenon."

Man väljer att tro på en teori vars ursprung kommer från en galning som säger sig stå i kontakt med utomjordingar samtidigt förnekar man något som det i forskarvärlden råder konsensus om (global warming)!!!!

InläggPostat: lör 04 aug 2012, 11:10 
Redneck survivalist
Användarvisningsbild

Berätta för folk att det finns en skäggig gubbe i himlen som ser allt du gör och allt du tänker. Det sväljer folk med hull och hår.
Tala om för någon att det är nymålat - då bara måste dom dit och känna...

InläggPostat: lör 04 aug 2012, 12:09 
mattermosgourmet
Användarvisningsbild

Avokadon skrev:
Berätta för folk att det finns en skäggig gubbe i himlen som ser allt du gör och allt du tänker. Det sväljer folk med hull och hår.

:lol: :smack:

InläggPostat: lör 04 aug 2012, 12:31 
Vassrotskonnäsör
Användarvisningsbild

Avokadon skrev:

:lol: :D :lol:

InläggPostat: lör 04 aug 2012, 17:32 
Grannarna tittar konstigt på mig

Utiskogenskavigå skrev:
Ulv i fårakläder skrev:

Japp, fel av mig. Wow, han skrev om det långt innan UEA CRU's mailserver blev hackad och vidden av bedrägeriet uppenbarades.

Ulv i fårakläder skrev:

Tempraturen på jorden verkar alltid ha fluktuerat, det beror på solen, inte på människan. Men det betyder ju inte i sig att inte klimatet kan komma att bli mycket besvärligt.

Förlåt mig lite nu.. Men är du helt på riktigt?

InläggPostat: lör 04 aug 2012, 22:53 
Omega man
Användarvisningsbild

Jag ser ut som mig själv i spegeln när jag tittar där... men jag har läst "Sofies värld" så jag kan ju inte vara säker (:)

InläggPostat: lör 04 aug 2012, 23:19 
Grannarna tittar konstigt på mig

Ulv i fårakläder skrev:
Jag ser ut som mig själv i spegeln när jag tittar där... men jag har läst "Sofies värld" så jag kan ju inte vara säker (:)

Flåt... det var inte dig jag menade.

InläggPostat: mån 06 aug 2012, 15:45 
Bor numera i en bunker
Användarvisningsbild

Jag tänkte ta och styra upp lite i denna tråd. Genom att citera mig själv och be er stanna ON TOPIC.

Morgan (Denna gång i egenskap av MODERATOR)

Morgan_cat skrev:
Mina tankar kring Planet X / Nibiru och denna tråd. (OBS Ej som moderator)

1. Jag förbereder mig för saker beroende på min egen riskanalys. Planet X är i en riskgrupp (:)

2. En krock på planetär nivå innebär slutet för livet på denna planet. Inga förberedelser hjälper, det är bara att acceptera fakta och leva tills slutet kommer. Den enda förberedelsen som skulle hjälpa är att packa en handuk
och hoppas på lift...

3. Livet innan krocken. Här har vi det som är intressant med detta scenario. Med 1000 tals astronomer runt världen är det en tidsfråga innan en sådant objekt skulle upptäckas. Det går ej att tysta ner när man med hjälp av ett 500 kronors teleskop skulle kunna se den innan den kommer riktigt nära.

Vad skulle hända med vårt samhälle när denna information blev offentlig?

InläggPostat: mån 06 aug 2012, 23:24 
Hade jag inte några värmeljus här någonstans?
Användarvisningsbild

Morgan_cat skrev:
Jag tänkte ta och styra upp lite i denna tråd. Genom att citera mig själv och be er stanna ON TOPIC.

Morgan (Denna gång i egenskap av MODERATOR)

Morgan_cat skrev:
Mina tankar kring Planet X / Nibiru och denna tråd. (OBS Ej som moderator)

1. Jag förbereder mig för saker beroende på min egen riskanalys. Planet X är i en riskgrupp (:)

2. En krock på planetär nivå innebär slutet för livet på denna planet. Inga förberedelser hjälper, det är bara att acceptera fakta och leva tills slutet kommer. Den enda förberedelsen som skulle hjälpa är att packa en handuk
och hoppas på lift...

3. Livet innan krocken. Här har vi det som är intressant med detta scenario. Med 1000 tals astronomer runt världen är det en tidsfråga innan en sådant objekt skulle upptäckas. Det går ej att tysta ner när man med hjälp av ett 500 kronors teleskop skulle kunna se den innan den kommer riktigt nära.

Vad skulle hända med vårt samhälle när denna information blev offentlig?

Ett av de klokaste inläggen i denna tråd! :)

Ju mer jag läser om Planet X/Nibiru och hon-vars-namn-inte-förtjänas-att-kommas-ihåg (psykfallet som säger sig kommunicera med utomjordiskt liv), desto mer inser jag att inte alla indianer finns i hennes och hennes anhängares kanoter.

(inte helt on topic, men i alla fall en åsikt)

InläggPostat: tis 07 aug 2012, 00:01 
Omega man
Användarvisningsbild

tja min bob innehåller en handduk och en medaljong med "42" graverat på det så jag klarar mig + att jag övar mig varje dag jag rullar ur sängen på att missa marken.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 107 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa