Swedish Survivalist

Är du förberedd?


Kategoriregler


Plats för diskussion och tips om tv-serier och filmer med anknytning till survivalism. Även exempelvis böcker, spel och musik.

OBS: Posta inte länkar som kan vara tveksamma ur upphovsrättsligt perspektiv.



Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ny sci-fi serie Defiance
InläggPostat: lör 20 apr 2013, 13:33 
Offline
Nybyggt utedass!

Blev medlem: tis 22 apr 2008, 23:53
Inlägg: 1587
Ort: Norra norrland
Jag såg första avsnittet av Defiance i veckan, verkar mycket lovande :) Jag gillar sci-fi med postapokalyptiska inslag. Rekommenderas!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny sci-fi serie Defiance
InläggPostat: lör 20 apr 2013, 13:51 
Offline
The grey man
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 26 okt 2011, 19:55
Inlägg: 1938
Tack för tipset!

Sci-Fi är ALLTID välkommet, speciellt den kombon :)

_________________
Courage is fear holding on a minute longer


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny sci-fi serie Defiance
InläggPostat: lör 20 apr 2013, 20:23 
Offline
Konservprovsmakare

Blev medlem: fre 12 apr 2013, 15:57
Inlägg: 64
Såg det också, men hade förväntat mig litet mer efter deras feta trailer. Tyckte det var sådär, men jag är en sucker för sci-fi så jag lär följa se vartenda avsnitt som kommer ut. :P


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny sci-fi serie Defiance
InläggPostat: lör 20 apr 2013, 20:49 
Offline
Mina ficklampor lyser starkare än dina!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 26 jul 2010, 16:13
Inlägg: 1387
Inte direkt survivalism, men en bra drama serie.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny sci-fi serie Defiance
InläggPostat: sön 21 apr 2013, 00:59 
Såg första avsnittet och blev grymt besviken. Hade hoppats på en ny "Firefly", men nya serien kommer inte ens i närheten.
Amerikanskt dussin action som känns mer som en Western än sci-fi. Om inte horden i slutet kunde klättra kunde det lika gärna vart tyskar, fransmän, mexikaner och indianer (de onda) i en western.

Tyckte speciellt att utomjordingarna var för mänskliga med alldeles för västerländska ideal och värderingar.

Är ju inte direkt "Rendezvous with Rama"-skillnad på de fem (5!) raserna från yttre rymden. Alla aliens håller på med småintriger har västerländska familjeideal. Folk från Japan och Iran är mer "utomjordiska" än de aliens i "Defiance".

Vågar man inte ta ut svängarna, riskera att tappa en del tittare och göra en show som tilltalar alla blir det en ren dussintelevision jag inte kan bemödas att titta på.

Fast skulle man göra tv-serie av "Rama" eller t.ex "Speaker for the Dead" (uppföljaren till "Ender's Game"), där utomjordingar är så konstiga det tar minst en hel bok att förstå dem skulle väl ingen titta, förutom jag. 8|


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny sci-fi serie Defiance
InläggPostat: sön 21 apr 2013, 01:05 
Offline
Är man på utflykt i skogen skall man ha mer mat hem än man hade ut.
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 19 mar 2011, 22:19
Inlägg: 4989
Nikenik skrev:
Såg första avsnittet och blev grymt besviken. Hade hoppats på en ny "Firefly", men nya serien kommer inte ens i närheten.
Amerikanskt dussin action som känns mer som en Western än sci-fi. Om inte horden i slutet kunde klättra kunde det lika gärna vart tyskar, fransmän, mexikaner och indianer (de onda) i en western.

Tyckte speciellt att utomjordingarna var för mänskliga med alldeles för västerländska ideal och värderingar.

Är ju inte direkt "Rendezvous with Rama"-skillnad på de fem (5!) raserna från yttre rymden. Alla aliens håller på med småintriger har västerländska familjeideal. Folk från Japan och Iran är mer "utomjordiska" än de aliens i "Defiance".

Vågar man inte ta ut svängarna, riskera att tappa en del tittare och göra en show som tilltalar alla blir det en ren dussintelevision jag inte kan bemödas att titta på.

Fast skulle man göra tv-serie av "Rama" eller t.ex "Speaker for the Dead" (uppföljaren till "Ender's Game"), där utomjordingar är så konstiga det tar minst en hel bok att förstå dem skulle väl ingen titta, förutom jag. 8|


Har du sett den gamla serien "Space: Above and beyond" det låter som den skulle passa dig perfekt. Brukar gå att hitta på piratbukten, kanske fortfarande gör det om du har tur. Annars rekommenderar jag faktiskt köp på den.

_________________
Förklaringen på vad jag tror skall hända Malthusiansk fälla

Bara för att Röd och Blå existerar idag betyder det inte att det inte kan ändras till imorgon. Se alla människor som en möjlig vän.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny sci-fi serie Defiance
InläggPostat: sön 21 apr 2013, 01:15 
Ulv i fårakläder skrev:
Har du sett den gamla serien "Space: Above and beyond" det låter som den skulle passa dig perfekt. Brukar gå att hitta på piratbukten, kanske fortfarande gör det om du har tur. Annars rekommenderar jag faktiskt köp på den.


Nej, den har jag missat! Håller på att kolla upp den i skrivande stund. Verkar lovande att den blev nerlagd efter bara en säsong. ;)

Går och väntar på "Ender's Game"-filmen och att David Fincher ska få tummen ur och sätta igång med "Rama"-filmen.
Favoritfilmen alla kategorier är förresten "2001:a space odyssey".:rambo:

Off topic här, men är ju faktiskt lördags kväll. :P


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny sci-fi serie Defiance
InläggPostat: sön 21 apr 2013, 08:13 
Offline
The grey man
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 26 okt 2011, 19:55
Inlägg: 1938
Tyckte den va sådär... ett plus för en del vackra tjejer dock!

_________________
Courage is fear holding on a minute longer


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny sci-fi serie Defiance
InläggPostat: sön 21 apr 2013, 11:15 
Offline
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 12 jul 2011, 16:57
Inlägg: 385
Ort: dalarna
Får lägga det till listan!

_________________
People say walking on water is a miracle, but to me walking peacefully on earth is the real miracle. -Thich Nhat Hanh


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny sci-fi serie Defiance
InläggPostat: ons 03 jul 2013, 13:05 
Offline
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 12 jul 2011, 16:57
Inlägg: 385
Ort: dalarna
Sett första avsnittet. Kändes inte som en superhöjdare. Intessant koncept, men det känns allt för plastigt på nått sett. Kommer väl se resten, men ser hellre en ny säsong av Terra Nova!

_________________
People say walking on water is a miracle, but to me walking peacefully on earth is the real miracle. -Thich Nhat Hanh


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet