Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Döljs info för medborgarna?
InläggPostat: lör 04 maj 2013, 22:45 
Sitter och läser lite på Cervenkas blogg och tycker inlägget om ECBs kännedom om läget i Grekland före krisen är lite intressant. http://blog.svd.se/cervenkaspengar/2013 ... att-dolja/ Så börjar jag fundera på alla konspirationsteorier som gör mig så trött och dessutom skymmer sikten för eventuella verkliga mörkläggningar.

Vad har ni för uppfattning? Är vi svenskar (allmänheten) vanligen välinformerad och vet hur åtminstone I-världen fungerar och vad som händer och varför eller lever vi i nån slags Matrix av fabricerad information?

Sist men inte minst, är vi preppers mycket mer välinformerade eller förstår vi bara att vi inte förstår? Själv förstår jag att det finns saker jag inte känner till men hur det egentligen är har jag inte mycket koll på tror jag.

/MD

Inläggsrubrik: Re: Döljs info för medborgarna?
InläggPostat: sön 05 maj 2013, 03:01 
Är man på utflykt i skogen skall man ha mer mat hem än man hade ut.
Användarvisningsbild

Jag håller helt med Harmklinga i den posten.

Det finns ju en anledning till att man kan säga "lögn, förbannad lögn och statistik". En sak som en politiker aldrig vill göra är att ta ansvar för något som gått dåligt, för då kan man antingen bli "offrad" på det politiska altaret av ens partikollegor för att partiets "varumärke" inte ska ta skada. Bättre då att skjuta skulden till en individ.
Sven Otto Littorin och Håkan Juholt är båda fina exempel från båda sidor av spektrat.

Beatrice Asks uttalande om "polisen ska hålla käften och göra sitt jobb" är ett annat som orsakade att politiker höll andan och var redo att klippa alla förbindelser med henne, men det slog väl ut och blev politiskt positivt uttalande istället och hel plötsligt var alla "bästis" med henne.

Så systemet som vi har där alla skyr ansvar som pesten men gärna vill ha makt är konstigt och främjar oärlighet och skuldförskjutning.

Bara för att Röd och Blå existerar idag betyder det inte att det inte kan ändras till imorgon. Se alla människor som en möjlig vän.

Inläggsrubrik: Re: Döljs info för medborgarna?
InläggPostat: sön 05 maj 2013, 07:57 
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Det första jag kom att tänka på med överskriften i tråden var de tvångssteriliseringar och lobotimeringar samt flytten av barn från "sämre" familjer till bättre .
Det är inte så länge sedan det skedde och det dröjde ändå tills rätt nyligen innan sanningen kom fram och offren fick upprättelse .

Men hur många trodde på det eller ens ville försöka att tro på det här , att stanen kunde bete sig på det här viset . Stanen som skulle stå för trygghet och upprätthålla säkerheten , lag och ordning .

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ]