Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Spännande utveckling
InläggPostat: fre 12 apr 2013, 21:38 
Offline
Mina ficklampor lyser starkare än dina!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 26 jul 2010, 16:13
Inlägg: 1387
http://horrorcore.survivalist.se/2013/0 ... spannande/



Dag 104.

Jag brukar hjälpa polarna att träna deras hundar och idag gick det verkligen snett: Hundarna rök ihop ordentligt, och min attityd har alltid varit; att jag blir hellre skadad än att hundarna blir det, så jag dök rätt in och separerade dom.
Tyvärr så han en av dom få tag i mig också. Så jag har fått ett ordentligt bett på högerhanden, både över och undersidan, så jag blödde som en gris och handen svullnade utav bara fan. Fem tänder i handflatan och två stora som träffade mitt på en åder på ovansidan.

Det är ju tur att man är prepper så att man har en ordentlig första-hjälpen-låda hemma och ännu mera tur att polaren är ambulansförare, så det blev ingen sjukhusvisit utan vi plåstrade ihop det själva. (Om sanningen ska fram, har jag faktiskt 3 st fullutrustade lådor)

Men högerhanden kommer att vara ur funktion i några dagar, vilket kommer att bli en väldigt intressant upplevelse. Inte nog med att lagret håller på att ta slut, min mentala styrka är kaputt, depressionen är gång på allvar och jag kan knappt sova, men nu är jag handikappad också. Eller ja, mer än vanligt.

Snacka om bra träningstillfälle! Klarar jag av det här så tror jag inte jag behöver oroa mig för strömavbrott i framtiden.

PS: sårtvätt är fan inte skönt.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Spännande utveckling
InläggPostat: fre 12 apr 2013, 21:42 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 11 apr 2010, 14:10
Inlägg: 8751
Hur ser det ut med senaste stelkrampssprutan ?
Hundbett brukar vara luriga pga alla bakterier .

Där hjälper inte sårtvätt .

_________________
http://huntingworkingairedales.com/aire ... age_3.html


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Spännande utveckling
InläggPostat: fre 12 apr 2013, 21:43 
Jag tycker du är himla tuff som orkar och samtidigt orkar skriva om det. Heja Horror! Kan vi göra något för dig?

/MD


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Spännande utveckling
InläggPostat: fre 12 apr 2013, 22:09 
Offline
Är man på utflykt i skogen skall man ha mer mat hem än man hade ut.
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 19 mar 2011, 22:19
Inlägg: 4989
Hundar kan alltid vara trixiga. Vad var det för raser inblandat och vad var det som tog ett smakprov på dig?


Hur lång tid är det kvar på din "bug in" innan de återställer din status som sjukling?

Vad hade hänt om du hade varit tvungen att uppsöka sjukhus, hade du klarat det om du fått biltransport eller hade det behövts lugnande?

_________________
Förklaringen på vad jag tror skall hända Malthusiansk fälla

Bara för att Röd och Blå existerar idag betyder det inte att det inte kan ändras till imorgon. Se alla människor som en möjlig vän.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Spännande utveckling
InläggPostat: fre 12 apr 2013, 22:16 
Offline
Mina ficklampor lyser starkare än dina!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 26 jul 2010, 16:13
Inlägg: 1387
Dweomer skrev:
Hur ser det ut med senaste stelkrampssprutan ?
Hundbett brukar vara luriga pga alla bakterier .

Där hjälper inte sårtvätt .


Det är väl en 20 år sedan. Jag ska hålla koll på det dock. Jag har sett det förut så jag vet hur det ser ut när det slår till.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Spännande utveckling
InläggPostat: fre 12 apr 2013, 22:17 
Hoppas det läker ihop fint. Jag har tränat en del hundar jag med men jag stoppar aldrig in händerna i en dog fight, vi brukar ta tag i höfterna på vovvarna sen är det bara att vänta ett tag så släpper dom men det e ju inte så lätt precis man får ju vara med i matchen om man säger så. Hundbett kan vara väldigt läskiga dom kan ju tugga sönder det mesta på en om dom vill.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Spännande utveckling
InläggPostat: fre 12 apr 2013, 22:19 
Offline
Mina ficklampor lyser starkare än dina!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 26 jul 2010, 16:13
Inlägg: 1387
MulenDag skrev:
Jag tycker du är himla tuff som orkar och samtidigt orkar skriva om det. Heja Horror! Kan vi göra något för dig?

/MD


Jag behöver ett politiskt korrekt ord för 'klimakteriekossa', för jag tror inte min överklagan går igenom om jag kallar min socialsekreterare för det :D


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Spännande utveckling
InläggPostat: fre 12 apr 2013, 22:22 
Offline
Mina ficklampor lyser starkare än dina!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 26 jul 2010, 16:13
Inlägg: 1387
Ulv i fårakläder skrev:
Hundar kan alltid vara trixiga. Vad var det för raser inblandat och vad var det som tog ett smakprov på dig?


Hur lång tid är det kvar på din "bug in" innan de återställer din status som sjukling?

Vad hade hänt om du hade varit tvungen att uppsöka sjukhus, hade du klarat det om du fått biltransport eller hade det behövts lugnande?


Det var en springer spaniel som fick mig, Vilket var tur för jag hade en schäfer i andra handen, men tydligen bättre grepp där.

Nu på fredag får jag veta om jag måst vänta till nästa månad eller i 120 dagar till.

Om det hade blivit tal om sjukhus hade jag tagit två sömntabletter, slocknat totalt och sen hade dom fått skjutsa in mig. Så gjorde jag när jag opererade bort gallblåsan.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Spännande utveckling
InläggPostat: fre 12 apr 2013, 22:24 
Offline
Är man på utflykt i skogen skall man ha mer mat hem än man hade ut.
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 19 mar 2011, 22:19
Inlägg: 4989
Horrorcore skrev:
MulenDag skrev:
Jag tycker du är himla tuff som orkar och samtidigt orkar skriva om det. Heja Horror! Kan vi göra något för dig?

/MD


Jag behöver ett politiskt korrekt ord för 'klimakteriekossa', för jag tror inte min överklagan går igenom om jag kallar min socialsekreterare för det :D


Testa med att fråga henne hur man överklagar beslut och vart man då ska vända sig. Fråga om man kan göra en DO anmälan för att du anser att hon diskriminerar dig för att du har ett "dolt" handikapp. Det brukar kunna få ganska bra effekt, då kommer nämligen hon att utredas för om hon har ovanligt mycket nekande på psykisk nivå och att hon kanske därför är negativt inställd till personer med mentala problem och anser att det är "nonsenssjukdomar"

_________________
Förklaringen på vad jag tror skall hända Malthusiansk fälla

Bara för att Röd och Blå existerar idag betyder det inte att det inte kan ändras till imorgon. Se alla människor som en möjlig vän.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Spännande utveckling
InläggPostat: fre 12 apr 2013, 22:26 
Offline
Mina ficklampor lyser starkare än dina!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 26 jul 2010, 16:13
Inlägg: 1387
ensamkvar skrev:
Hoppas det läker ihop fint. Jag har tränat en del hundar jag med men jag stoppar aldrig in händerna i en dog fight, vi brukar ta tag i höfterna på vovvarna sen är det bara att vänta ett tag så släpper dom men det e ju inte så lätt precis man får ju vara med i matchen om man säger så. Hundbett kan vara väldigt läskiga dom kan ju tugga sönder det mesta på en om dom vill.


Om jag har en person som är mera hundvan med mig så gör jag samma sak. Men när det bara är jag som hinner med, tar jag dom båda i nackskinnet.
Det beror också på hur allvarligt det är, nu när det var två tikar, så då måste man verkligen in fort för annars dödar dom varandra.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Spännande utveckling
InläggPostat: fre 12 apr 2013, 22:28 
Offline
Mina ficklampor lyser starkare än dina!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 26 jul 2010, 16:13
Inlägg: 1387
Ulv i fårakläder skrev:
Horrorcore skrev:
MulenDag skrev:
Jag tycker du är himla tuff som orkar och samtidigt orkar skriva om det. Heja Horror! Kan vi göra något för dig?

/MD


Jag behöver ett politiskt korrekt ord för 'klimakteriekossa', för jag tror inte min överklagan går igenom om jag kallar min socialsekreterare för det :D


Testa med att fråga henne hur man överklagar beslut och vart man då ska vända sig. Fråga om man kan göra en DO anmälan för att du anser att hon diskriminerar dig för att du har ett "dolt" handikapp. Det brukar kunna få ganska bra effekt, då kommer nämligen hon att utredas för om hon har ovanligt mycket nekande på psykisk nivå och att hon kanske därför är negativt inställd till personer med mentala problem och anser att det är "nonsenssjukdomar"


Den första överklagan på beslutet går till henne och sedan förvaltningsnämnden.
Men nu när jag har beslutet i hand så kan jag anmäla henne till socialstyrelsen för tjänstefel.
Men en DO anmäla skulle ju inte skada heller. Den här jävla häxan ska uppenbarligen inte jobba med folk.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Spännande utveckling
InläggPostat: fre 12 apr 2013, 22:38 
Offline
Är man på utflykt i skogen skall man ha mer mat hem än man hade ut.
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 19 mar 2011, 22:19
Inlägg: 4989
Prova att ringa DO och säg att du upplever att hon diskriminerar dig pga ditt dolda handikapp och att hennes attityd är att det är en "nonsenssjukdom" då kommer det nog bli rabalder för hon måste då bevisa utan att bryta mot sekretesslagen att hon visst inte har dessa tendenser. MAO måste hennes chefer kolla hur hon har handlagt saker de senaste 5 åren och sedan räkna ut en statistik som ställer fysiskt mot psykiskt handikapp och se om hon är ojämn i sina bedömningar.

Det kommer bli mycket jobb och mycket gnäll ovanifrån :)

_________________
Förklaringen på vad jag tror skall hända Malthusiansk fälla

Bara för att Röd och Blå existerar idag betyder det inte att det inte kan ändras till imorgon. Se alla människor som en möjlig vän.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Spännande utveckling
InläggPostat: fre 12 apr 2013, 22:56 
Horrorcore skrev:
Jag behöver ett politiskt korrekt ord för 'klimakteriekossa', för jag tror inte min överklagan går igenom om jag kallar min socialsekreterare för det :D


Utbränd cyniker? :?

/MD


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Spännande utveckling
InläggPostat: fre 12 apr 2013, 23:16 
Offline
Om jag kan bugga? Ut eller in?

Blev medlem: mån 16 jun 2008, 10:29
Inlägg: 521
Ort: Borås
Tråkigt att du skadat dig, hoppas du snart blir bra i handen.

Appropå PKordet du söker... var mycket försiktig när du uttrycker dig i skrift med myndigheter. speciellt om det kan komma utredning där utomstående skall granska det hela. vore tråkigt om du "trillar dit" på en olycklig formulering/ordval i stridens hetta som när det läses i efterhand inte passar in så bra eller helt enkelt ger någon en för hård pungspark. oavsett om det är förtjänt eller inte med pungsparken så kan den lyftas ut ur helheten och då verka värre/oförtjänat.

lycka till!!!
kram kram/PP

_________________
Rätta mig gärna när jag har fel och när jag har otur när jag tänker... ;-)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Spännande utveckling
InläggPostat: lör 13 apr 2013, 00:23 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 05 maj 2012, 14:22
Inlägg: 4170
Ja, det där med att vara syrlig med folk som man står i beroendeställning till är nog en av dom sämre sakerna man gör...


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet