Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: T&P Power II Jacket?
InläggPostat: fre 06 feb 2015, 23:34 
-
Användarvisningsbild

Funderar på denna jackan:
http://idefixteko.se/open_produkter/pro ... &aktbild=1

Någon som har koll på om den är så bra som den verkar?

//Tank

Inläggsrubrik: Re: T&P Power II Jacket?
InläggPostat: fre 06 feb 2015, 23:46 
Var i hela friden är stormköket?
Användarvisningsbild

När ska du använda jackan och hur mycket rör du på dig?

InläggPostat: fre 06 feb 2015, 23:51 
-
Användarvisningsbild

En varjedag jacka som skall klara ur och skur och upp till Skånsk vinter.
Vindskydd med god ventilation är ett måste.
Ingen träningsjacka, men ha ryggsäck på med lättare belastning.

//Tank

InläggPostat: lör 07 feb 2015, 00:16 
Var i hela friden är stormköket?
Användarvisningsbild

Tank skrev:
En varjedag jacka som skall klara ur och skur och upp till Skånsk vinter.
Vindskydd med god ventilation är ett måste.
Ingen träningsjacka, men ha ryggsäck på med lättare belastning.

//Tank

Jag besitter inte desto mer kunskap beträffande materialen som använts i jackan, men det går att dra några generella slutsatser utifrån leverantörens specifikationer vad gäller materialens andningsförmåga och vattenbeständighet.

Om vattentätheten anges som 10,000 mm innebär det att tyget kan motså lättare regn och snöfall under normala förhållanden. Om andningsförmågan anges som 6000 g/m²/dygn motsvarar det ungefär vad man behöver under normal ansträngning. Jag gissar dock att andningsförmågan försämras i och med att jackan är fodrad.

http://www.evo.com/waterproof-ratings-a ... guide.aspx

InläggPostat: tis 10 feb 2015, 06:12 
Ser ut som en bra "varjedag" jacka i mina ögon. Skall nog titta närmare på den

InläggPostat: tis 10 feb 2015, 12:45 
Konservöppnaren börjar bli utsliten. Igen!
Användarvisningsbild

Kommer nog fungera strålande till det du tänkt. Tänk på lager på lagerprincioen när det blir lite kallare bara.
Shoot.

InläggPostat: tis 10 feb 2015, 16:28 
-
Användarvisningsbild

Fleece och olika funktionsunderställ i olika modechanger är del av min kropp på vintern :sneaky:
Funkar inte jackan med en fleecetröja går den bort...

//Tank

InläggPostat: tis 17 feb 2015, 02:21 
Är det röda det som pekar mot norr?

Jag äger ej jackan och kan därför inte ge en fullständig recension, men jag har klämt på den i butik och den gav mig ett bra intryck i relation till priset. Särskilt exakt nuvarande nedsatta pris.

Men jag har en del andra T&P-produkter och upplever viss ojämnhet i Idefixtekos egna sortiment. Ta t.ex. "Jacka Outback Action" där jackan i grunden är schyst, funktionell och bra, men huvans konstruktion gör själva huvan i det närmaste obrukbar som annat än dekoration.

Du har 14 dagars bytesrätt om du fjärrhandlar, så det går alltid att returnera och häva köp.

InläggPostat: fre 28 aug 2015, 18:56 
-
Användarvisningsbild

Köpte jackan med rabatt för 795:- det fick bli den grönsvarta :D

Så här långt har "torrsim" visat att jackan känns både genomtänkt och skön att bära. Verkar fungera bra med en tjockare fleecejacka under. Bra med ventilation under armarna och yttre och inre Napoleonficka på vänster respektive höger sida. :up:

Återkommer med mer information under hösten /vintern.

//Tank

InläggPostat: tis 08 sep 2015, 23:17 
Min ryggsäck är nog för liten...

Augen skrev:
Jag äger ej jackan och kan därför inte ge en fullständig recension, men jag har klämt på den i butik och den gav mig ett bra intryck i relation till priset. Särskilt exakt nuvarande nedsatta pris.

Men jag har en del andra T&P-produkter och upplever viss ojämnhet i Idefixtekos egna sortiment. Ta t.ex. "Jacka Outback Action" där jackan i grunden är schyst, funktionell och bra, men huvans konstruktion gör själva huvan i det närmaste obrukbar som annat än dekoration.

Hej, länge sen du skrev inlägget, men chansar på att få svar av dig eller ngn annan! Synd det du säger om huvan till "Outback Action". Ett omdöme på jackans köpsida säger att huvan funkar t om med Peltorkåpor, men att den är dåligt fastsatt och lätt ramlar av (?!)

Jag har själv en "Outback Hunter"-jacka och är mycket nöjd med den. Tyst, varm, torr, stora fickor och i en färg som gör att folk typ inte lägger märke till en. Liksom alldagligt vardagstrist, fast med en hel del schyssta funktioner. Men den saknar huva, vilket jag tyvärr inte upptäckte förrän den landade hemma. Det har gjort att jag vill köpa Outback Action. Men det du säger om huvan.. Hmmmm. Huva är allt viktigare för mig. Kan du precisera vad för fel det var på den?

InläggPostat: ons 13 jan 2016, 06:50 
Är det röda det som pekar mot norr?

Koma skrev:
Hej, länge sen du skrev inlägget, men chansar på att få svar av dig eller ngn annan! Synd det du säger om huvan till "Outback Action". Ett omdöme på jackans köpsida säger att huvan funkar t om med Peltorkåpor, men att den är dåligt fastsatt och lätt ramlar av (?!)

Jag har själv en "Outback Hunter"-jacka och är mycket nöjd med den. Tyst, varm, torr, stora fickor och i en färg som gör att folk typ inte lägger märke till en. Liksom alldagligt vardagstrist, fast med en hel del schyssta funktioner. Men den saknar huva, vilket jag tyvärr inte upptäckte förrän den landade hemma. Det har gjort att jag vill köpa Outback Action. Men det du säger om huvan.. Hmmmm. Huva är allt viktigare för mig. Kan du precisera vad för fel det var på den?

15 år senare... :)

Jag äger både Action- och Huntervarianten av jackan. Men saknar din huva? Jag tror jag har det på min, men i skrivande stund befinner jag mig ett antal mil ifrån jackans vistelseort och kan inte bekräfta det.

Måste medge att jag just nu är lite förvirrad över vilken det är jag inte är tillfreds med, men vill minnas att det är Huntervarianten. Mitt problem med den är helt enkelt att dragkedjan för att ta loss huvan är för dålig. Det räcker med att dra av sig huvan så separerar kedjan och glider upp lite. Inte helt så den trillar av, men kanske 10-15 vilket gör det hela till ett besvärligt moment.

InläggPostat: ons 13 jan 2016, 09:04 
Min ryggsäck är nog för liten...

Tack för svar.

Tja det låter irriterande.

InläggPostat: ons 02 mar 2016, 22:19 
-
Användarvisningsbild

Då har jag både burit jackan till och från jobbet samt även åkt lite skidor utför med den.
Helt kort kan jag säga att jag inte har frusit i den alls, även om det inte har varit jättekallt ( som lägst bara minus 7) och fartvind under vissa stunder gjorde att upplevd kyla närmade sig minus 15.
Ventilation under armarna och på ryggen verkar fungera hyggligt då svett har kunnat transporteras ut relativt snabbt när jag blev för varm.
Känns som en prisvärd jacka för den pengen jag gav. Får se om något år om den även är lika slitstark som tyg och sömmar verkar lova. :hm:

Betyget så här långt: :up: :up: :up: :up: av 5

//Tank

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]