Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Hur mycket kan vi lita på vår människokännedom?
InläggPostat: fre 01 sep 2017, 09:13 
Skall man äta HELA myran?

Zombie skrev:
Vad anser du man ska göra då någon beter sig nervöst? De kanske är rädda för dig för att du verkar så nervös och misstänksam. Eller aggressiv...

Precis den känslan som högre chefer möter när dom är på golvet och träffar medarbetare. Medarbetaren är nervös eller gömmer sig och så har vi dom som är aggressiva för nu skall chefen få höra!

Bara för att man är paranoid, betyder det att man inte är förföljd :-)

InläggPostat: fre 01 sep 2017, 10:09 
Konservprovsmakare
Användarvisningsbild

Scarecrow skrev:
Min EDC väcker alltid intresse i flygplatsernas säkerhetskontroller...

Vad är det för saker de frågar om , som du ändå får behålla? Låter som något flera kan ha användning av.

Det som oftast drar till sig deras intresse är ett multitool av kreditkortsstorlek. Anledningen är att det finns ett cirka 3 cm långt, vasst avsnitt (fungerar som kniv). Men enligt både säkerhetspersonal i Storbritannien och Belgien är det ok om det är under 6 cm.

Som ett konkret exempel kan jag nämna att säkerhetspersonalen på Arlanda T5 häromveckan kikade igenom mitt EDC, som bl a innehåller en Leatherman Squirt PS4, ett multitool med 4,1 cm knivblad: http://www.leatherman.com/squirt-ps4-22 ... ze&start=3

Efter att personalen dividerat en halv minut med varandra (jag behövde inte lägga mig i) så sa de OK och jag fick ta med mig verktyget in i Departure-terminalen, och ombord på planet. Bra, använder min Leatherman flera ggr i veckan, även då jag är på tjänsteresa.

InläggPostat: fre 01 sep 2017, 11:41 
Är det OK att klappa björnen?
Användarvisningsbild

Mustasch skrev:
Scarecrow skrev:
Min EDC väcker alltid intresse i flygplatsernas säkerhetskontroller...

Vad är det för saker de frågar om , som du ändå får behålla? Låter som något flera kan ha användning av.

Det som oftast drar till sig deras intresse är ett multitool av kreditkortsstorlek. Anledningen är att det finns ett cirka 3 cm långt, vasst avsnitt (fungerar som kniv). Men enligt både säkerhetspersonal i Storbritannien och Belgien är det ok om det är under 6 cm.

Som ett konkret exempel kan jag nämna att säkerhetspersonalen på Arlanda T5 häromveckan kikade igenom mitt EDC, som bl a innehåller en Leatherman Squirt PS4, ett multitool med 4,1 cm knivblad: http://www.leatherman.com/squirt-ps4-22 ... ze&start=3

Efter att personalen dividerat en halv minut med varandra (jag behövde inte lägga mig i) så sa de OK och jag fick ta med mig verktyget in i Departure-terminalen, och ombord på planet. Bra, använder min Leatherman flera ggr i veckan, även då jag är på tjänsteresa.

De agerade helt korrekt, är bladet under 6 cm så kan det tillåtas på säkerhetskontrollerat område.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3