Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Uppfartslarm
InläggPostat: sön 22 okt 2017, 10:57 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!

Blev medlem: tis 12 aug 2014, 20:48
Inlägg: 483
Ort: Stockholm
Någon som har någon typ av larm runt huset för att detektera intrång medans man sover?
Jag har testat något från Kina, och där höll batteriet 1vecka, men såg att Biltema hade något liknade som ser lite bättre ut:
http://www.biltema.se/sv/Hem/Sakerhet-o ... 000033277/


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppfartslarm
InläggPostat: sön 22 okt 2017, 11:06 
har några sådanna, funkar ok

dock inte allt för lång batteritid på dom heller 1-2 månader på uppladdningsbara 9v

men med ordentligt batteri så ett år eller så
http://swedishsurvivalist.egetforum.se/mina-nya-9v-batterier-t11428.html?hilit=%20ikea


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppfartslarm
InläggPostat: sön 22 okt 2017, 19:02 
glömde , mottaren har ju möjlighet till väggvårtedrift, men jag kör på r6 med adapter till r20, håller några månader, men dom kan man ladda smidigt


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppfartslarm
InläggPostat: mån 23 okt 2017, 22:05 
dock, pirdetektor för larm av ex bil kan vara , inte så bra, tyvärr
har det på uppfarten och 3 gånger av 4 så reagerar det inte, funkar bra när man går däremot

ska man ha lite bättre så kan det krävas bättre saker, men inget är riktigt bra till rimligt pris


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppfartslarm
InläggPostat: mån 23 okt 2017, 22:12 
Offline
Inte utan mina marshmallows!
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 04 aug 2013, 23:49
Inlägg: 163
grym skrev:
dock, pirdetektor för larm av ex bil kan vara , inte så bra, tyvärr
har det på uppfarten och 3 gånger av 4 så reagerar det inte, funkar bra när man går däremot


Den kanske är högt monterad? Kroppen är ganska och riktningsoberoende IR-strålare, medans bilen nästan bara strålar från kylargrillen vilket syns rakt framifrån (givet den kört, och i tillräcklig hastighet att hålla plåten på huven tex vid rumstemperatur).

_________________
https://preppad.se/ - för alla dina preppingbehov!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppfartslarm
InläggPostat: ons 25 okt 2017, 13:52 
Jag har några sådana här:

https://www.banggood.com/Wireless-Motio ... 69149.html

Bild

Driver dem med 4 st AA i form av LADDA från IKEA. Går någon månad i stöten, beror på temperatur och antal larm. I ouppvärmt utrymme vintertid blir det kort tid mellan byten. Blinkar när de behöver nya batterier. Tror de går att driva från batterieliminator eller yttre batteribank.

Lätta att överlista genom att smälla till med tillhygge eller bara ta ut batterierna, men kan ha en bra överraskningseffekt. Tjuter så in i h-e...

Har "bekanta" som haft för vana att kolla i uthus och låna/hämta grejer vid behov utan att säga till/ringa om jag är inte är hemma. Det har egentligen aldrig varit ett problem på allvar men jag tyckte att det blev lite för "närgånget". Dessa rättade till detta ganska snabbt.

Går fint att placera högt så de blir svåra att komma åt och även att rikta så att katten inte flyttar bort i onödan. Går att montera fast eller flytta runt så att det inte är uppenbart var det är larmat och var det inte är det.

Många falsklarm blir det i början. Nu har jag som rutin att alltid ha larmet på en sida dörren och avstängningsmojen dolt utom synhåll på andra sidan dörren i samma höjd. Gör att jag slipper leta. Och personer som jag vill skall ha tillgång kan få det. När jag vet att jag kommer att passera ofta så sätter jag larmet på annan plats. Om jag skall resa bort sätter jag upp på bättre plats.

Tjuter så högt att grannen hör det om han är ute och vinden blåser åt rätt håll. Jag har gett ett par till grannen också...


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppfartslarm
InläggPostat: lör 28 okt 2017, 07:53 
tror nog jag ska skaffa några sådanna, dom fanns lite billigare på aliexpress

man kan ha dom hemma med, men dom kan vara helt ok om man är annorstädes och man vill sätta upp ett perimeterlarm fort och fult


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppfartslarm
InläggPostat: mån 31 dec 2018, 17:17 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 02 sep 2008, 19:42
Inlägg: 353
Kör biltemas uppfartslarm och de fungerar klockrent. Använder ena som just uppfartslarm och den andra som åtel larm. Går att använda flera då dom går på olika kanaler. Köp ex några som det står CH1 på så sänder som till samma larm. Tror det finns upp till CH4 så kan man ha flera uppfartslarm utan att alla sänder till samma larm.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppfartslarm
InläggPostat: fre 04 jan 2019, 12:07 
Offline
Nykomling

Blev medlem: fre 20 okt 2017, 10:10
Inlägg: 1
Jag fick tips av en i säkerhetsbranschen att kika på Samsung smartcam SNH-V6430BNH. I appen till den går det att ställa in olika larmzoner för kamera vyn.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet