Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: det finns hopp om oss ;-)
InläggPostat: mån 23 okt 2017, 16:44 
https://www.nyteknik.se/teknikrevyn/konspirationsteoretiker-ser-verkligen-varlden-pa-ett-annat-satt-6879152?

(:) :mrgreen:

eller vad säger ni?
"Konspirationsteoretiker är inte galna, de ser bara världen på ett annat sätt, har en grupp psykologer kommit fram till."


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: det finns hopp om oss ;-)
InläggPostat: mån 23 okt 2017, 17:32 
Offline
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 14 maj 2015, 11:29
Inlägg: 372
Man kan väl säga att det mynnar ut i om man tror på att det finns dolda agendor eller inte. Många av oss har väl mer eller mindre väl dolda agendor. För karriärister är ju den egna karriären viktigare än hur det går för företaget som de jobbar i , fast det försöker de ju att dölja. I länder där det förekommer mutor är ju den dolda agendan att få så mycket mutor som möjligt utan att bli påkommen.
Hur ser de dolda agendorna ut på högre nivåer, och vilka scenarier kan detta leda till?
Ibland kanske det inte ens behövs en dold agenda utan det räcker med rejäl inkompetens för att få saker att haverera. Det är val bla annat sådana frågor som konspirationsteoretiker funderar på.
mvh
Berra
(:)

Edit: Några här kanske har prepping som dold agenda som de inte vill skylta med. :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: det finns hopp om oss ;-)
InläggPostat: mån 23 okt 2017, 21:04 
Offline
Har lärt mig äta med spork!

Blev medlem: fre 06 okt 2017, 15:21
Inlägg: 195
Berra skrev:
Man kan väl säga att det mynnar ut i om man tror på att det finns dolda agendor eller inte. Många av oss har väl mer eller mindre väl dolda agendor. För karriärister är ju den egna karriären viktigare än hur det går för företaget som de jobbar i , fast det försöker de ju att dölja. I länder där det förekommer mutor är ju den dolda agendan att få så mycket mutor som möjligt utan att bli påkommen.
Hur ser de dolda agendorna ut på högre nivåer, och vilka scenarier kan detta leda till?
Ibland kanske det inte ens behövs en dold agenda utan det räcker med rejäl inkompetens för att få saker att haverera. Det är val bla annat sådana frågor som konspirationsteoretiker funderar på.
mvh
Berra
(:)

Edit: Några här kanske har prepping som dold agenda som de inte vill skylta med. :mrgreen:


:lol: :up: :up:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: det finns hopp om oss ;-)
InläggPostat: tis 24 okt 2017, 00:35 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: lör 18 jun 2016, 23:28
Inlägg: 2006
Tja, jag är inte riktigt normal i (åtminstone) ett avseende. När jag läser en bok eller ser en TV-serie suckar jag dystert när det blir konspirationsteorier och dolda agendor intill 14:e led. Tråkigt, trist, förvirrande och väldigt onödigt. Men Dan Brown skrev ju en upphaussad bestseller och Lost var väl populär långt efter att jag tappat intresset, och vad jag vet minskade inte intresset för Harry Potter när det blev för tilltrasslat i de senare böckerna. Tyder detta brist på intresse för konspirationsteorier på att jag inte platsar här?

_________________
/Zombie -->(x)q(/)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: det finns hopp om oss ;-)
InläggPostat: tis 24 okt 2017, 10:57 
Zombie skrev:
Tyder detta brist på intresse för konspirationsteorier på att jag inte platsar här?


Behövs inga konspirationsteorier för att inse att man behöver förbereda för ett samhälle i kris. Konspirationerna behövs inte ens för att förstå vilka en del av kriserna blir. Det är väl först när man börjar diskutera varför en del av de kommande kriserna kommer att inträffa som man hamnar på konspirationer och det, rotorsakerna, är (vanligen) inte prepping/survivalism utan politik och hör därför inte hemma här.

Spoiler: visa text
Exempel
Sjukvården kommer att få problem med infektioner.
Förr eller senare blir antibiotika nära verkningslöst pga resistens.
Orsak: Ointressant för att kunna agera på informationen ovan men man kan för skojs skull konstatera att överanvändning i djurbesättningar har med saken att göra.

Ska man gå längre in i orsakskedjan lämnar man, enligt min mening, survivalismen och dessutom riskerar man att hamna i konspirationer / konspirationsteorier.
* Någon tror att läkemedelsindustrin har nya grejer i lager som de tjänar mer på och därför pushar på för ökad antibiotikaanvändning.
* Någon annan tror att det är rymdödlorna som med strålar påverkar oss att överanvända antibiotika så att världen rensas från vår art så de kan ta över.
* Ytterligare någon annan tror att NWO vill att merparten av folk ska dö bort så det blir slut på överbefolkningsproblematiken och därför arbetar för ökad antibiotikaresistens.
* Personligen tror jag överanvändningen beror på allmänningens tragedi. Den enskilde djurhållaren menar att dennes bidrag till resistensproblemet är försumbart jämfört med den egna vinsten av att använda antibiotika. När många tänker så får vi resistensproblem.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: det finns hopp om oss ;-)
InläggPostat: tis 24 okt 2017, 11:12 
Offline
Borgmästare i Jericho

Blev medlem: sön 27 dec 2015, 20:40
Inlägg: 249
grym skrev:
https://www.nyteknik.se/teknikrevyn/konspirationsteoretiker-ser-verkligen-varlden-pa-ett-annat-satt-6879152?

(:) :mrgreen:

eller vad säger ni?
"Konspirationsteoretiker är inte galna, de ser bara världen på ett annat sätt, har en grupp psykologer kommit fram till."


Konspirationsteoretikerna försöker nog på sitt sätt skapa ordning i, en för dem ,alltför slumpartad värld. Eller så önskar de helt enkelt att allt skall vara lite mer spännande och komplext än det egentligen är.

_________________
Know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy or yourself, you will succumb in every battle


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet