Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Det här med träffas
InläggPostat: lör 03 feb 2018, 03:04 
Har proppen gått? Det lyser inte hos grannarna heller.

Ja..

om vi för ett tag struntar i alternativ rörelsen och bara pratar preppers, eller prepper och preppers, jag anser att jag är normal som fattat att det är obra om blöjorna tar slut en söndag kväll när det snöar ute och affärerna är stängda. kanske man ska köpa ett paket extra då...hmmm. typ dum i huvudet annars.

Eller extremister som naturkompaniet säger (sista gången jag handlat där).

http://cornucopia.cornubot.se/2018/02/r ... enska.html

på träffar och skaka hand mm. hur tänker ni?

jag känner mig ganska privat? vill inte visa upp mitt regnummer eller hur jag ser ut.

trollkontrollen i all ära men hur har ni tänkt att det ska funka?

Inläggsrubrik: Re: Det här med träffas
InläggPostat: lör 03 feb 2018, 11:22 
Är det röda det som pekar mot norr?
Användarvisningsbild

Man kan göra upp via PM att träffas, ev. byta telefonnummer som kan gå till ett oreggat kontantkort. Mötesplats i stad eller vid lämplig konsumtionscentral där man ses på café. Kollektivtrafik eller tar bilen som får stå en bit bort och promenad sista biten.

Är ens prepping begränsad till ett extra paket ljus är det inte så farligt att outa sig tror jag.

Man ska nog räkna med att det finns folk som pusslar med info härifrån och försöker kombinera med info från andra sajter för att komma på vem som är vem. Vill man va ifred ska man nog va försiktig med info om sig själv på forumet, inte samma nick här som på andra ställen är uppenbart.

InläggPostat: lör 03 feb 2018, 11:39 
-
Användarvisningsbild

Här nere i söder brukar man kunna få ett pm med platsen och så bestämmer du själv hur du tar dig dit och berättar bara det du vill om dig själv :up:

Eftersom de flesta håller på PersSäk så brukar det inte vara något problem.
Din säkerhet är viktigast.

Jag har träffat folk IRL som jag fortfarande flera år senare bara känner med deras nick :D

//Tank

InläggPostat: lör 03 feb 2018, 12:31 
1998 var en fin årgång för vita bönor!

Att träffas är mycket givande och rekommenderas varmt.
Vem den andra är utanför forumet är jag helt ointresserad av för övrigt.
Vet väl ungefär i vilken del av landet vissa kommer från men vad hjälper det mina prepp att snoka identiteter?
Tror inte heller att det sitter några och försöker pussla ihop vem den och den är.
Värdet at kontakter överstiger vida den försumbara risken man utsätter sig för genom ett möte.
Testa. Möts. Anonymt. Du kommer inte ångra dig.
Du får möjlighet känna om intressen och livsåskådning går i samma riktning. Den delen är inte möjligt på ett forum.
Om allt klickar kan du få möjlighet till en livsviktig kontakt i framtida skymningsläge.
Hur du ser ut? Om det inte är i grannområdet kommer ingen kunna identifiera dig på utseendet om du inte är offentlig person

InläggPostat: lör 03 feb 2018, 15:29 
Jag har något som inte ni har!
Användarvisningsbild

Druid skrev:
Att träffas är mycket givande och rekommenderas varmt.
Vem den andra är utanför forumet är jag helt ointresserad av för övrigt.
Vet väl ungefär i vilken del av landet vissa kommer från men vad hjälper det mina prepp att snoka identiteter?
Tror inte heller att det sitter några och försöker pussla ihop vem den och den är.
Värdet at kontakter överstiger vida den försumbara risken man utsätter sig för genom ett möte.
Testa. Möts. Anonymt. Du kommer inte ångra dig.
Du får möjlighet känna om intressen och livsåskådning går i samma riktning. Den delen är inte möjligt på ett forum.
Om allt klickar kan du få möjlighet till en livsviktig kontakt i framtida skymningsläge.
Hur du ser ut? Om det inte är i grannområdet kommer ingen kunna identifiera dig på utseendet om du inte är offentlig person

:up:
Vettiga ord från en nykomling som dig.
Man får hopp om framtiden.

3-3-3 Radio Plan
Anropssignal:830

InläggPostat: lör 03 feb 2018, 19:46 
Är det röda det som pekar mot norr?

Allt man gör får betraktas som en kalkylerad risk, men sedan finns det ju också åtgärder för att säkra sin egen trygghet.

Exempelvis kan man fara på prepperträffar om det ordnas en masse på forumet, då slipper man situationen med två okända pers som möts mitt i skogen. Sedan går det ju att försöka bilda en uppfattning om en medlem som önskar träffas via dennes inlägg. Verkar det vara en sund person, eller är det en massa rabbel om knivar, knogjärn och konspirationer? Självklart är ju inte antal inlägg ett mått på en persons kredibilitet, men om någon har tusen inlägg och samtliga verkar vara intelligenta och genomtänkta så har nog riskfaktorn gått ned ordentligt.

InläggPostat: lör 03 feb 2018, 20:05 
-
Användarvisningsbild

GMan skrev:
Allt man gör får betraktas som en kalkylerad risk, men sedan finns det ju också åtgärder för att säkra sin egen trygghet.

Exempelvis kan man fara på prepperträffar om det ordnas en masse på forumet, då slipper man situationen med två okända pers som möts mitt i skogen. Sedan går det ju att försöka bilda en uppfattning om en medlem som önskar träffas via dennes inlägg. Verkar det vara en sund person, eller är det en massa rabbel om knivar, knogjärn och konspirationer? Självklart är ju inte antal inlägg ett mått på en persons kredibilitet, men om någon har tusen inlägg och samtliga verkar vara intelligenta och genomtänkta så har nog riskfaktorn gått ned ordentligt.

Äsch, där rök min kred när du sa tusen inlägg...och samtliga verkar intelligenta... :D

Alla skall så klart göra som de vill, men jag håller med folk som säger att det ger ett mervärde. Jag har lärt mig massor via dessa träffarna genom åren. Och ändå vet bara någon enstaka vem jag är på riktigt :notme:

//Tank

InläggPostat: lör 03 feb 2018, 20:24 
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!
Användarvisningsbild

Det här med att träffas och bara veta sybernic på personen och inget annat verkar faktiskt lite intressant, roligt och lite spännande. Ungefär som ett "rendevouz" med en hemlig agent. :sneaky: Man får väl försöka se till i så fall att det blir nere i södern, då ett möte i Norrland kan innebära ett möte med en släkting eller bekant? :lol: :lol: :lol:

InläggPostat: lör 03 feb 2018, 20:28 
Jag har något som inte ni har!
Användarvisningsbild

Charlie** skrev:
Det här med att träffas och bara veta sybernic på personen och inget annat verkar faktiskt lite intressant, roligt och lite spännande. Ungefär som ett "rendevouz" med en hemlig agent. :sneaky: Man får väl försöka se till i så fall att det blir nere i södern, då ett möte i Norrland kan innebära ett möte med en släkting eller bekant? :lol: :lol: :lol:

Du är välkommen på nästa Skåne grillning.

3-3-3 Radio Plan
Anropssignal:830

InläggPostat: lör 03 feb 2018, 21:19 
Kreditkortsberoende

Charlie** skrev:

:lol: Det vore väl egentligen bara häftigt om ens släkting eller bekant vore prepper? Vilket team det skulle kunna bli :up:

InläggPostat: lör 03 feb 2018, 21:35 
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!
Användarvisningsbild

Camo skrev:
:lol: Det vore väl egentligen bara häftigt om ens släkting eller bekant vore prepper? Vilket team det skulle kunna bli :up:

...och inse att hen tänker precis en själv :sneaky: ..."Jag vet var du bor" :shock:

InläggPostat: lör 03 feb 2018, 22:00 
Kreditkortsberoende

Nja,det lät ju inget bra..Men borde det inte bli tvärt om? Är man på ett forum och är intresserad så borde man ju inte vara helt nollad och tänka att man ska stjäla eller bli en parasit på någon annan?
Jag tänkte att man kunde inspirera och hjälpa varann istället.Jag skulle gärna vilja ha en allierad,gärna släkt eller vän.
Att föda och dadda med någon ointresserad parasit faller helt bort :rambo:

InläggPostat: lör 03 feb 2018, 22:19 
Står vid glasåtervinningen och tigger burkar.
Användarvisningsbild

Ofta får man en mer rättvis bild av någon när man träffas både IRL och har möjlighet att kommunicera litet djupare via text eller telefon.
Har man skäl att anta att någon är hyfsat reko kan man ju träffas som någon sade på en annan plats en hemma om man är osäker.

En del medlemmar här har jag bjudit hem när det stämt med de praktiska bitarna.

Jag tror att en trevlig hållning och samarbete är viktigt IRL, oavsett om vi tycker lika eller ej på ett internet forum där alla är en mer eller mindre anonym textmassa. :)

Zaha Hadid gifte sig aldrig och hade inga barn, något hon förklarat med orden: "Om [arkitekturen] inte tar över helt, är du inte något att ha. Du måste ägna dig åt den på heltid. Du kan inte kosta på dig att hoppa in och ut."SWEXIT!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]