Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Vältränad eller överviktig?
InläggPostat: tor 01 nov 2018, 11:58 
Offline
There's no fate but what we make for ourselves
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 29 sep 2017, 17:06
Inlägg: 629
Polarbear skrev:
Jag har ingen aning om vad mitt BMI är och känner det som avdelningen för meningslöst vetande.

Psyke är det enda som gäller

Det är inte meningslöst för när alla blir feta tror många att de är normalviktiga. BMI relativiserar inte och är därför användbart.

Att tuffa till sig går snabbare än att bygga en stark kropp. Bara för att någon psykiskt klarar att mangla mer än någon annan så betyder inte det att man inte kommer få betala det fysiska priset för att driva sig bortom sin inom säkerhetsramarna fysiska förmåga. Och man kan nog vara lugn för att gnällspikar kommer driva hårt om det väl skulle bli desperat på riktigt. Fysik är på så vis viktigare än psyke och god fysik ger också bättre självförtroende och psykiskt välmående.

Zombie skrev:
Fetma är socialt ärftligt.

Enig i detta. Det är nog väldigt ovanligt att feta, soffsittande föräldrar får aktiva barn. Jag anser också att sättet friskvård marknadsförts varit ineffektivt för att öka människors träningsmängd. Man har velat göra det så glimrande som möjligt och sagt saker som att "träning ska vara skönt" och uppmuntrat/godkänt att gå och kratta i trädgården. För en soffpotatis kommer det kännas som tortyr att börja träna. Och hur många pass har jag själv inte genomfört som knappast kan ansetts sköna. Hur många gånger har man drivit sig själv till gymmet för att genomföra det som ska genomföras oavsett att man känt sig ur form och oentusiastisk just den kalenderdagen. Arbetsmoral och plikt mot sig själv måste finnas, för träning är viktigt och prioriterat, det är så man tar sig igenom ett liv av träning och åtnjuter en kontinuerligt stark och välmående kropp. Det knappast roligt att gå till jobbet varje dag men man gör det för att det är viktigt, man "måste". Det är viktigt för att kunna försörja sig. Det är samma sak med träning som är viktigt för att kunna leva livet så välmående som möjligt. Det kommer inte vara roligt varje dag eller kännas skönt varenda pass, man måste träna ändå. Det är en förpliktelse man har mot sig själv. Sen får man hitta den träningsform som man trivs bäst med helt enkelt.

Alla som inte har ovan inställning någonstans i bakhuvudet kommer sluta träna och sannolikt bli sjuka pga det till slut.

_________________
We know some people do incredibly stupid and unpredictable things. But if we haven’t planned for that incredibly stupid or unpredictable thing, maybe we end up being the stupid person, and a victim of the unpredicted thing.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vältränad eller överviktig?
InläggPostat: tor 01 nov 2018, 12:54 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 11 apr 2010, 14:10
Inlägg: 8751
Sumobrottare är lika friska och hälsosamma som normalviktiga trots sin övervikt
https://medium.com/@SylviaTaraPhD/by-an ... 6defe012a9

_________________
http://huntingworkingairedales.com/aire ... age_3.html


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vältränad eller överviktig?
InläggPostat: tor 01 nov 2018, 13:24 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: lör 18 jun 2016, 23:28
Inlägg: 2006
Jag såg något program på TV där en missbrukare stolt förklarade att hon varit nykter på sin dotters konfirmation (eller om det var någon examen eller så). Hon var väldigt stolt, det riktigt lyste om henne. Hon ansåg sig ha gjort en stor prestation. Jag tänkte att det var väl alldeles självklart och inget att skryta med. Men antagligen var det en stor prestation och kostade mycket för henne. Likaledes: Om man är mycket utpräglad soffliggare är det en prestation att ge sig ut och räfsa löv. Steget upp till att skotta snö och klippa häckar är kortare om man faktiskt räfsade de där löven och bar varorna från parkeringen istället för att köra till dörren, och gick uppför den där trappan varenda dag i stället för att ta hissen. Skickar du ut en utpräglad soffpotatis att springa en mil lär du inte lyckas.

somvanligt skrev:
Jag anser också att sättet friskvård marknadsförts varit ineffektivt för att öka människors träningsmängd. Man har velat göra det så glimrande som möjligt och sagt saker som att "träning ska vara skönt" och uppmuntrat/godkänt att gå och kratta i trädgården. För en soffpotatis kommer det kännas som tortyr att börja träna.

_________________
/Zombie -->(x)q(/)


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet