Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Hur ska vi förhålla oss till främlingsfientlighet?
InläggPostat: fre 05 okt 2018, 15:37 
Undrar vilken som är bäst som arbetsgivare, Umbrella Corporation eller Skynet?

Jag själv låser min dörr för att ingen ska kunna vandra in och stjäla något. Det behöver inte vara främlingar. Nu har jag just inga vänner förutom närmaste släkten så det är egentligen inte så aktuellt med stjälande bekanta för närvarande.
Jag bor i höghuslägenhet på första våningen med ytterdörr som är olåst fram till klo 21 på kvällen så vem som helt kan vandra in i vårt trappuppgång dagtid.

InläggPostat: lör 06 okt 2018, 13:30 
Är varmvattnet slut?

Vi har lås på våran ytterdörr för att förhindra obehöriga att ta sig in i våran borg. Tar sig någon in med låst ytterdörr görs detta med onda avsikter.
Själv är jag övertygad om att främlingsfientlig är något nedärvt eller rent av ligger i våra gener. Och där med är något bra för människan. Det som händer i Sverige och Europa just nu är att
aktivt försöka bekämpa något grundläggande hos oss.
Det godhets dyrkande som ligger i tiden just nu hos en rätt stor mängd människor kommer att straffa sig.

InläggPostat: sön 07 okt 2018, 00:12 
Har lärt mig äta med spork!

Ytterdörren ska väl låsas var man än bor kan väl vara en björn som kommer in på vissa ställen eller hyena på andra ställen?

Förstår inte riktigt med vad det har att jag ev skulle rösta höger eller vänster med att jag vill ha in en främmande individ(er) i mitt hem?

Men dör man i strid hamnar man i Valhall eller.. inte riktigt ute efter det där med 100 oskulderna.. tacka vet jag den där lite halv tjocka bruden med stora.. eller hon som pajade sängen.... :D

Hörde att det var typ fri bar också och typ fläskfile ... eller jag kan köpa konceptet med killen med klänningen också, går han till någon barberarshop på söder kanske ... kan man vara öppen för förslag eller måste man välja? Hur som helst kommer jag låsa ytterdörren och försöka lösa problemen som de kommer....

InläggPostat: mån 08 okt 2018, 21:54 
Om jag kan bugga? Ut eller in?
Användarvisningsbild

Wixor skrev:
[...I Prepperkulturen finns det en del problem med främlingsfientlighet, vilket syns tydligt här på forumet bland annat...]

Ett antagande baserat på egna fördomar eller på vadå? Vilka är dessa problem? På vilket sätt syns det? ...påståenden utan substans. Rena "killgissningar" alltså! Ge exempel om du vill vara trovärdig!

Wixor skrev:
[...Vapendiskussioner är strikt förbjudna på forumet, eftersom man inte vill att dessa ska förknippas med preppers. Men på samma sätt tror jag att främlingsfientlighet är något som tydligt förknippas med just prepping...]

Basserat på fördomar om preppers igen alltså, eller? ...och du tror att främlingsfientlighet är något som tydligt förknippas med prepping!? Jag förstår inte hur en hushållsberedskap för kriser tydligt kan förknippas med "främlingsfientlighet" Jag vill att du gärna preciserar och ger exempel som stöder din teori! ...eller vad du nu "tror"

Wixor skrev:
[...Ska man acceptera den främlingsfientliga undertonen som finns i många trådar?...]

Kom igen nu! Sluta att använda begreppet "främlingsfientlighet" när du själv menar rasism enligt ditt eget inlägg i citatet nedan!

Wixor skrev:
Jag menar självfallet främlingsfientlighet mot människor från andra kulturer och länder. Efter att ha läst inläggen i den här tråden tror jag inte att det finns någon utsikt för att föra en saklig debatt i ämnet. Jag väljer därför att lämna forumet istället.

Du är själv inte saklig. Flera av de svarande inläggen är konstruktiva men ifrågasätter dig och blottar dina fördomar om preppers. Du beskriver rasistiska "undertoner" utan att precisera dessa och du använder undertoner själv. Du undviker att föra debatten sakligt då du inte själv är tydlig utan bara insinuerar och använder just "undertoner" Du har blottat dina egna fördomar och dina egna förutfattade meningar om preppers ...och det är därför som du väljer att lämna forumet!

...ja, jag vet att personen lämnat forumet men jag är övertygad om att hen läser detta i alla fall.

InläggPostat: mån 08 okt 2018, 22:26 
-
Användarvisningsbild

+1 på den Charlie**

//Tank

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3