Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 77 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Omgivningens reaktioner
InläggPostat: tis 02 jan 2018, 06:27 
Offline
En är ingen, två är en. Tre? Ehh...

Blev medlem: fre 24 dec 2010, 13:34
Inlägg: 111
Ort: Primary target area judgement day.
Berättar inget.
Om det inte skulle hända något ses man som udda.
Om det skulle hända något litet så hjälper jag till med det lilla jag har i mån av tid och resurser.
Om det skulle hända något stort vill jag inte att mina små förråd ska plundras för att folk vet att det finns.
Så är min riktlinjer.

_________________
World order is one of those things people don’t think about until it is gone.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Omgivningens reaktioner
InläggPostat: ons 03 jan 2018, 00:30 
Det är absolut bara familjen som är inblandad och jag ser ingen som helst anledning att försöka övertyga någon annan. Ett undantag skulle vara om någon i min närhet verkligen visade ett intresse för något som skulle kunna rymmas inom begreppet prepping- och då behöver man ju inte gå direkt in på själva preppandet och vad man har osv.

Ett prepprelaterat ämne som intresserar mig är odling. Med en radhustomt är det inget som jag kan överleva på förstås, men idag- januari månad- har jag grönkål, annan kål, palsternacka och jordärtsskocka i backen (zon 1) för att föda oss för kanske en månad (som då givetvis skulle drygas ut med torrförrådet). Det är bara en lite extragrej, men inget att förakta i kristider. Sommartid kanske det finns mat för ett par månader. Det viktigaste med odlandet idag är att skaffa mig kunskap och erfarenhet. Till saken: ett par-tre personer i bekantskapskretsen som inte sysslar med odling har kommit förbi och tittat på trädgården, ställt dumma frågor typ "Vad är poängen när du har en sån liten plätt?" och fällt en och annan spydigheter. Sådan personer kan man inte övertyga och sådana personer kan man vara utan. Samma reaktioner kan man säkerligen få om man verkligen vill ta upp prepping med någon som inte är med på noterna. Bortkastad tid och energi. Och det slutar med att man bara blir less eller förbannad.


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 77 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet