Kapar denna tråden för att göra en recension av mitt Trangia 27-3 UL. Jag hade inte tänkt att köpa ett till spritkök då jag var nöjd med mitt jägarkök men så hittade jag detta på en utförsäljning för 199kr vilket är mer än halva priset i rabatt så jag slog till. 27 serien är Trangias lilla serie där kastrullerna rymmer 1L fast då är det fyllda till brädden så de rymmer snarare 8 dl. Med följer också en stekpanna med nonstick.
http://www.trangia.se/2892.trangia_stormkok.htmlJag har nu använt köket ett tag och gillar det skarp. Det är bra kvalitet och bra värme i brännaren. Oftast måste jag använda sparringen för att det inte ska bli för varmt. Sparringen är förövrigt en riktigt bra grej med Trangias brännare. Jag har eldat med T-röd med 10%vatten vilket minskar sotet avsevärt. En till fördel är att köket är förberett för att användas med Trangias gasbrännare eller multifuelbrännare.
Kastrullerna är i minsta laget, de är stora nog till mat för en eller två men är man fler än så så måste man ha större grejer.
Till Trangiaköken finns det en hel del tillbehör, en större lägerkittel, vintertillsats, stekpannor, kaffepannor med mera.
Skulle jag köpa ett nytt kök så blir det 25 serien som rymmer mer men är lite större. Det skulle också vara i HA vilket är nonstick vilket kan vara trevligt.