hotmorot skrev:
Har ett kit i bilen dock utpritt lite överallt, handskfack/lastnär/reservhjuls fack.
Ska sortera upp allt i en väska eller en back av något slag.
Allt ska vara lätt att hitta och lätt att lägga tillbaks, vill kunna använda grejjorna och samtidigt veta att dom är lätta att lägga tillbaks så dom inte kommer på villovägar.
Kommer nog bli en typ sportbag som fästs i någon hake (vill ju den ska ligga still oxå).
Innehåller för tillfället.
Kniv, spade, xya, ficklampa, startkablar, bogserlina, reflexväst, liten kompressor, toapapper, tändare/tändstickor, silvertejp, ståltråd, buntband, plastpåsar/säckar. (har säkert glömmt något).
Kommer kopletteras med en avlaggd kastrull, ska slänga in en filt oxå, alternativt en brandfilt.
Hur har ni lastat/planerat era kit.
En sportbag att ha det mesta i är ju en bra idé, om den inte är "för lätt" att lägga ur så den oftast hamnar hemma i garaget. Då är det kanske bättre med två mindre platta väskor under framsätena.
Själv har jag en mindre ryggsäck i bagaget och en bagageorganisatör.
Om jag var du skulle jag slänga med något varmare än en filt. Tjock oöm jacka eller en dunväst och handskar och mössa. Kommer ju förmodligen vara snöoväder, blåsa och vara mörkt då du behöver byta däck på bilen...
En sådan där ihoptagbar snöspade kanske kan vara idé också.
Lite mat och vatten också kanske? En konservburk går ju att smälta snö i efter man ätit upp innehållet, kanske några varma koppen också. Några snickers och en liter vatten i en 1,5l colaflaska kan ju också vara idé...