Blir lite sen rapportering men handlade en Volvo V40 för ett tag sen. Är tydligen inte lika bra plåtar som på 80-talet *gruff*, blir till att gnugga en hel del rost innan det blir en orsak för skrotning av fordonet. Så har jag också upptäckt att Volvos eget extraljusfäste har utgått, blir till att ordna något annat för att kunna montera extraljus som inte fladdrar så mycket (krångligt att staga då grillen är en del av huven, man kan ju fråga sig hur mycket den snygga designen är värt egentligen...). Finns förstås fästjärn som monteras bakom nummerplåten fast då brukar ljusen hamna så långt fram och nertill att de riskerar ta i snödrivor och annat då någon annan sitter bakom ratten... Ett första steg blir i alla fall att demontera strålkastarna och diska ur dem, har bildats en beläggning på insidan av glasen och troligen är reflektorerna också skitiga så de lyser inte så bra som jag skulle önska. Bilen är visserligen en bruksbil men blev i alla fall rätt irriterad då några snorungar(?) varit och rispat ena sidan på bilen, blir väl att sitta på balkongen med batong i famnen och vänta på eventuellt återbesök

Då jag var ung pallade jag bara äpplen eller motsvarande hyss, dagens skitungar räds tydligen inte att förstöra för andra...
Sen har jag handlat några partikelfilter (P3) med 40mm gänga och tio askar luftvapenskott samt diverse verktyg (bl.a. bågsågar).