Swedish Survivalist

Är du förberedd?


Kategoriregler


Ekonomi, valutor, ädelmetaller, alternativa sparformer etc.

Hittar du trådar i dessa ämnen på andra platser på forumet, anmäl gärna och be mod flytta trådarna till denna avdelning.



Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Vad pågår med guldpriset?
InläggPostat: tis 05 jul 2016, 08:21 
Offline
Skärmskyddsmäklare

Blev medlem: lör 30 maj 2015, 00:46
Inlägg: 306
@ rakkuraj

Gold Price Manipulation Explained and Why Silver …: http://youtu.be/iSkBghor5dM

Finns gott om detta att finna och även folk som är långt kändare (trovärdigare) än jag, vilka lätt kn finnas med snabbt sök...förtjänar kanske ta sig några minuter och undersöka, dom som pekar på bedrägeriet börjar bli många nu och fler blir det.

_________________
Hellre med en prepper i skogen, än hundra advokater i storstan vid en systemhärdsmälta.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vad pågår med guldpriset?
InläggPostat: tis 05 jul 2016, 09:04 
Offline
Det stod ju "Välkommen" på mattan utanför dörren!
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 03 jul 2011, 08:20
Inlägg: 1977
Jo jag har läst en massa om guld och i synnerhet silvermanipulation. Visst kan det vara så men det betyder inte att guld skulle vara 25 ggr mer värt än vad det är idag. Skulle det gå ända dit kan man ju misstänka att guld manipuleras åt det hållet istället för att tryckas ner i värde.

Däremot tror jag att guld kommer att öka i värde och en del bl a Mike Malloney som verkar räknas som en förståsigpåare tror på en 7-dubbling av guldpriset, vi får se.

En sak man bör ha i åtanke är att guldhandeln är så försvinnande liten jämfört med all annan handel och därför är lätt att manipulera av stora spelare, eller deras avsikt kanske inte ens är manipulation utan något annat. Vad vet vi hur de stora elefanterna tänker och vad som händer när de dansar.

_________________
Ju mer säker jag är på att något är sant desto större är sannolikheten att jag har fel.
Jag stänger för möjligheten att ens överväga att jag har fel.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vad pågår med guldpriset?
InläggPostat: tis 05 jul 2016, 12:47 
Offline
Skärmskyddsmäklare

Blev medlem: lör 30 maj 2015, 00:46
Inlägg: 306
Är med dig på vad du skriver och nej, lite är säkert i dessa tider.

Ska dock förklara lite hur jag ser på det med och sanningen av verkliga värdet borde hamna oavsätt långt högre än det värderas idag.

Sedan 11/9-01 har US Skjutit i höjden av skulder, samma gäller globala ekonomin.
Relationen mellan valutor och faktiskt värde är inte längre bundna till varandra, utan vi själva antar relationen måste finnas.

Beviset på det, är att inga valutor idag relaterar sitt värde direkt från guld, silver... Detta gjorde det förr, där sedlarna var direkt som pappers-guld direkt översatt till oz/sedel.
Detta stod tryckt på sedeln, googla bara bild på en gammal dollarsedel.

Idag är allt baserat på skuld, utan direkt relation till sakliga värdet, Mao fullt spekulerbart i alla ledder och bredder...

1dollar = 1 oz (1dollarssedlar var för dom rika, få fick ens se dom i begynnelsen)
Allt med tiden gått, har detta vattnats ut och 1913 frångicks helt guldstandarnden oc sedemera blivit siöver för sedan som idag ett tomt löfte av verkligt värde, Mao utan. Relevans och blint förtroende.

https://bonnerandpartners.com/how-much- ... lly-worth/



Forbes gjorde en frågeställning om guldet verkligen var värd $40 000...

Vi tänker generellt bakvänt och räknar från fel håll, där vi helt uteslutit räntemättnaden ur kalkylen.

Om över 90% av guldets köpkraft har försvunnit via den frigjordhet av faktiska värdet... En del säger 98% är utarmad...

Saken är det guldpriset är ovidkommande idag, mot det sakligavärdet, om vi inte tar med över 100 års inflation...

Räntesystemet är boven och vid systemras omstartas systemet med 0-> sin 70åriga cykel...

Förutsättningar för guldet åter knyts till valutan, torde 7ggr högre vara småpotatis... Silvret är redan 35ggr högre än utgången från start.

Räntesystemet och inflationen är en och samma, som nu tagit över all relevans om sakliga värdet... Men tyst väntar sakliga värdet komma i ljuset, för utan räntesystemet, hade vi än haft $1=1oz... Och om dagens valutor har 2% av sitt sakliga värde i guld, torde möjligheterna vara avsevärt högre vid systemreboot.

Nu hoppas jag självt mänskligheten gör sig kvitt monetära system, då vi bevittnar den skit det för med sig... Är dock en önskan för framtiden...

_________________
Hellre med en prepper i skogen, än hundra advokater i storstan vid en systemhärdsmälta.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet