Hej på er,
Jag kan ju bara säga att jag också känner igen mig med en fru som inte alltid delar min syn och min förståelse för PeakOil och en kommande ekonomisk kollaps.
Hon tycker som regel att detta med ett extra mat-, vatten-, utrusningslager är ok om något skulle hända. Men ofta så tycker hon att pengarna som jag lägger på prepping är lite onödig och hellre borde gå till resor, kläder och lite mer "vanlig" mat (inte i konservburk) Speciellt är det så när allt går bra och tankarna om katastrofer och samhällets sammanbrott tycks vara lååångt borta. Men, när olika katastrofer visas på TV'n som tsunamin i Japan etc så ökar hennes intresse för att vara förberedd på en "grid-down" situation igen. Så hennes förståelse/intresse för PeakOil/TEOTWAWKI går som en sinuskurva kan man säga.
För ett tag sen nu så slogs dricksvattnet ut av bakterier där jag bor och då var jag plötsligen en hjälte som relativt lätt kunde rena vattnet så att vi inte berördes så mycket under dom dagarna dricksvattnet var smutsigt.
Men det är ju därför jag har hittat detta forum, för att kunna diskutera mycket av det jag inte kan diskutera hemma med frugan eller andra som har fastnat rejäl i en dokusåpavärld.
Men men, jag fortsätter preppingen och inköpen sakta men säkert för det.
/Ultramannen