Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 

Tror du Btc kommer ersätta vanlig valuta?
Ja, fullständigt. 0%  0%  [ 0 ]
Till någon del, som ett komplement. 16%  16%  [ 9 ]
Nä, den blir marginell, några entusiaster använder den om fem år. 45%  45%  [ 25 ]
Inte alls. 35%  35%  [ 19 ]
Vaddå Btc? 4%  4%  [ 2 ]
Antal röster : 55
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Varning för Bitcoin!! ;-)
InläggPostat: tis 17 dec 2013, 22:22 
Snälla banken varnar oss för stygga farliga virtuella valutorna http://www.dn.se/ekonomi/varning-for-virtuella-valutor/

"Det är ju inga pengar som finns på riktigt!" - Nehe.... Men det gör "pengarna" på mitt konto då?

"Valutan omfattas inte av lagstiftning!" - Nehe... Men när min riktiga bank får problem omfattas min "riktiga" valuta av lagregler som stöttar banken så att mina pengar *POFF* http://www.youtube.com/watch?v=-DT7bX-B1Mg *And it's gone!" eller om det blir ett till Cypern...

Jag menar inte att man ska investera i Bitcoin, jag äger inte en enda. Jag tycker bara det är så fånigt att de väljer de argument de gör. Själv tycker jag Bitcoin känns för skakig och jag uppfattar den som en valuta byggd enbart på tilltro - precis som våra vanliga valutor - bara mycket värre. Jag tror att ett stort problem bankstrarna ser med Btc är att de inte kan kontrollera den och inte kan tjäna på den, det i sig är ju möjligen en anledning att ha lite.

MEN! Btc är nog inga survivalistpengar, när strömmen är borta och nätet nere är det mycket trevligare med t.ex. silvermynt. De har många av Btcs fördelar och inte alla av dess nackdelar.

/MulenDag


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Varning för Bitcoin!! ;-)
InläggPostat: ons 18 dec 2013, 00:06 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 21 dec 2011, 02:31
Inlägg: 4413
Men fram till dess, men fram till dess...

:D

Jag är lycklig innehavare till lite kryptovalutor även just idag är det skakigt eftersom Kina bestämt att försöka göra allt för jävlas med kryptovalutorna eftersom de inte kan kontrollera dem, men för mig har de varit mycket, mycket trevliga...

_________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Prepperwikin - wiki.prepper.nu

Credo Putin mentitur.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Varning för Bitcoin!! ;-)
InläggPostat: ons 18 dec 2013, 11:03 
Offline
En fullastad bandvagn is the shit
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 09 dec 2009, 14:25
Inlägg: 726
Ort: Järnbäraland
Jag äger ingen kryptovaluta men jag skrattade gott åt artikeln när jag såg den. Jämfört med alla dagens fiatvalutor så är det knappast någon större skillnad. Fram till det blir smidigt att handla med en stabil kryptovaluta så tycker jag bättre om silver. När jag handlar saker via internet måste jag ändå uppge min adress så då är behovet av anonymitet begränsat.
Jag tycker inte om värdeförändringarna som skett med bitcoin då jag föredrar stabilitet för något som skall vara praktiskt användbart. Nu är det mer som aktiespekulation.

_________________
Z☣mbierna kommer inte att döda sig själva.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Varning för Bitcoin!! ;-)
InläggPostat: ons 18 dec 2013, 11:23 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 21 dec 2011, 02:31
Inlägg: 4413
Ja, sant, det är just nu mer som börskraschen 1929... Totalt kaos. Men jag får hålla i mina små coins så får vi se vart det barkar. Än så länge är det en bubbla i den lilla kryptoekonomin och spricker den helt tappar jag några tusenlappar, men som det ser ut nu, trots katastrofen, så ligger jag på plus.

Min skräck är att det skall se ut så här på fiatfronten någon dag, då blir det INTE roligt.

_________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Prepperwikin - wiki.prepper.nu

Credo Putin mentitur.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Varning för Bitcoin!! ;-)
InläggPostat: fre 20 dec 2013, 17:35 
-


Senast redigerad av xsive lör 06 dec 2014, 10:59, redigerad totalt 1 gång.

Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Varning för Bitcoin!! ;-)
InläggPostat: fre 20 dec 2013, 17:59 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet

Blev medlem: lör 03 okt 2009, 11:57
Inlägg: 724
Ort: Vagabond
Läste för ett halvår sedan någonstans, att endast 10% existerar i riktiga pengar, de övriga 90% är bara siffror i en dator... Men vid en kollaps, kanske ingen el.. eller liknande så är det nog bäst att ha pengar i madrassen, nu när de ska byta ut i princip alla sedlar så måste folk tömma sin gömmor och växla dem, men kommer man till banken så frågar de var i xxxxxx har du fått dem ifrån? Är det pengatvätt? Är det kriminella pengar? Hmmm :-g Kankse inte e så dumt med bitcoin..eller nej...

_________________
Meet MOST 2F.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Varning för Bitcoin!! ;-)
InläggPostat: lör 21 dec 2013, 11:47 
Offline
Skärmskyddsmäklare

Blev medlem: tor 01 nov 2012, 15:50
Inlägg: 316
Ort: Det ljusa Skåne
Än så länge är det inte lika lätt att förfalska Bitcoins som det är att förfalska Silvermynten.. men nej. Tror ändå inte att bitcoin kommer att bli någon höjdare.


Redan idag tycker jag att det är tydliga bubbeltendenser i många FIAT-valutor, värdet borde gått ner när det trycks sådana mängder med nya pengar..... men när det går bra så bubblar allt :/


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Varning för Bitcoin!! ;-)
InläggPostat: tor 29 sep 2016, 00:34 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: lör 18 jun 2016, 23:28
Inlägg: 2006
Kapitalinkomst och moms! Verkar börja bli rumsrent...

http://www.konsumentverket.se/Om-oss/Nyheter-och-aktuella-fragor/Nyheter/Nyhetsarkiv-2013/Se-upp-for-virtuella-valutor/

_________________
/Zombie -->(x)q(/)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Varning för Bitcoin!! ;-)
InläggPostat: tor 29 sep 2016, 01:17 
Offline
Jag behöver inte springa fortare än lejonet som jagar oss, bara fortare än dig.

Blev medlem: sön 18 sep 2011, 22:49
Inlägg: 410
Ort: Norrland
Jag äger ett par bitcoins, som jag minade fram under ett par dagar i början av bitcoins start.
Dessa sätter jag inget värde på utan sparas för mitt eget nöjes skull :-)
Sålde bort ett par av dem när de var värda lika mycket som ett oz guld. Resten har jag kvar.

För övrigt har jag NOLL förtroende för alla banker. Det är ju bevisat nu också tack vare Cypern och Grekland.
Det är fritt fram att stjäla spararnas pengar när banken går dåligt.
+ andra lagar som EU har klubbat igenom angående s.k. bail-ins.
Inte ens ditt bankfack är säkert numera.

Ofta ser man preppers köpa silvermynt. Men det behövs ett silvermynt som är gjort för att cirkuleras, silvermynt med 99,9% rent silver oxiderar snabbt & blir väldigt fula.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Varning för Bitcoin!! ;-)
InläggPostat: tor 29 sep 2016, 17:42 
bitcoins är skakig, men jag tror att om inte samhället skiter sig så kommer det andra varianter av det som har större stöd

men , det är många som är livrädda för det

om bankerna så kan jag bara hålla med om att förtroendet för dom är uselt


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Varning för Bitcoin!! ;-)
InläggPostat: sön 02 okt 2016, 23:02 
Offline
Är det röda det som pekar mot norr?
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 21 jan 2016, 22:05
Inlägg: 27
Ort: Norrländska skogarna
Handlar väl som vanligt om att sprida sina risker och inte ha alla ägg i samma korg. Ha lite bitcoins, lite silver, lite guld, lite pengar på banken, investera i ägodelar hemma, ha lite aktier och fonder. Oavsett om man tror på bankerna eller ej, ska man inte gå all-in i något. Hoppas själv på bitcoin och har lite, men skulle aldrig våga lägga alla mina besparingar där.

_________________
Every time he shows up, I either lose my girl, get beaten by an angry mob, or get thrown in prison for tax evasion.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet