Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Sverige förbereder ny massvaccinering
InläggPostat: lör 18 feb 2012, 00:41 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: sön 09 okt 2011, 16:23
Inlägg: 2065
Sverige förbereder ny massvaccinering (SVD).

Vad har ni för tankar om det?

Vi har inte råd att köpa gasmasker men vi köper in andra saker som vi måste slänga?

Bara sådär, hur många är pigga på att få en nål i armen efter det att de har experimenterat på oss (we the people)?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sverige förbereder ny massvaccinering
InläggPostat: lör 18 feb 2012, 12:18 
Offline
En är ingen, två är en. Tre? Ehh...

Blev medlem: ons 23 mar 2011, 11:41
Inlägg: 113
Nu vet jag inte riktigt vad vi ska vaccineras mot, såg som hastigast att det var prat om nåt, men mer än så vet jag inte.
Men med tanke på vilket skit dom lura på oss med svininfluensan så verkar det inget bra med här. Där har dom ju nu kommit fram till att det bara var dyrt med den vaccineringen då länder som inte massvaccinera hade ungefär lika många dödsfall. Att det dessutom var en massa som fick allvarliga biverkningar gör ju inte att det hamnar på plussidan.
Och som det tidigare kom fram att 5 av 8 av dom som bestämde att det skulle bli en pandemi och att folk skulle vaccineras hade intressen i det läkemedelsföretag som tog fram vaccinet. Allt detta har kommit fram i skittidningar som Expressen, Aftonbladet och liknande så det är inga konstiga underjordskonspirationsteorier...
Jag vaccinera mig sist eftersom vi precis hade fått barn då, men nu annars hade jag struntat i det då och kommer strunta i det nu.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sverige förbereder ny massvaccinering
InläggPostat: lör 18 feb 2012, 13:24 
Offline
Skall man äta HELA myran?
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 31 jul 2009, 00:11
Inlägg: 299
Njaeee, det var väl mer allmänt snack om utformningen av avtal för beställning av massiva mängder vaccin? Tror nog inte vi ser någon massvaccinering än på ett tag, aftonbladet måste få lite tid på sig att skrämma upp befolkningen med en ny björn/get/koalainfluensa.

Läste även en artikel där någon snubbe på smittskyddsinstitutet kritiserade förra omgången, man har börjat komma fram till att vaccinet inte hade någon positiv effekt överhuvudtaget (influensan hade samma förlopp, dödsfall etc i länder som vaccinerade sig som i länder som lät bli) men att den gett en hel del rätt otrevliga biverkningar, mest omtalat de 168 fallen av sömnsjuka. Jag är lite fundersam över varför ingen åtalas, en satans massa pengar rätt ner i dass och folk som blivit allvarligt sjuka, pga en 'pandemi' som vilken idiot som helst med tillgång till vettigare nyheter än aftonbladet kunde avgöra var ofarlig.

_________________
Brute force - If it doesn't work, you're not using enough.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sverige förbereder ny massvaccinering
InläggPostat: lör 18 feb 2012, 14:20 
Offline
Jag behöver inte springa fortare än lejonet som jagar oss, bara fortare än dig.

Blev medlem: sön 06 nov 2011, 16:14
Inlägg: 405
Inga influensavaccineringar för mig.
Förlitar mig på mitt immunförsvar som verkar hyfsat starkt :mrgreen:

_________________
"Förvirring före klarhet"


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sverige förbereder ny massvaccinering
InläggPostat: lör 18 feb 2012, 14:26 
Offline
She was a girl of impeccable taste!
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 21 mar 2010, 15:12
Inlägg: 650
Ort: Halland
För er som är för lata för att Googla :)

SVD - Sverige förbereder ny massvaccinering



Och en jämförelse av olika länders vaccinering samt antal döda i svinifluensa och antal som drabbats av narkolepsi. Sverige är bäst i klassen som vanligt! *ironi*

SVD - Så många vaccinerades i olika länder (grafik)



Nästa gång får det allt vara något riktigt läskigt fanskap med åtminstone ett par procents dödlighet om jag ska panikvaccinera mig.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sverige förbereder ny massvaccinering
InläggPostat: lör 18 feb 2012, 15:42 
Offline
Skall man äta HELA myran?
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 31 jul 2009, 00:11
Inlägg: 299
Alex Supertramp skrev:
Nästa gång får det allt vara något riktigt läskigt fanskap med åtminstone ett par procents dödlighet om jag ska panikvaccinera mig.


För mig krävs det även att det är ett -vältestat- vaccin, med bevisad effekt och få biverkningar. Att vaccinera sig mot svininfluensan var ju farligare än att låta bli.

_________________
Brute force - If it doesn't work, you're not using enough.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sverige förbereder ny massvaccinering
InläggPostat: lör 18 feb 2012, 19:39 
Offline
En fullastad bandvagn is the shit
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 01 jul 2009, 19:29
Inlägg: 726
Av 100 000 människor utvecklar normalt mellan 270 och 490 personer någon grad av narkolepsi.

Av de miljontals (5 miljoner?) svenskar som vaccinerades fick 165 narkolepsi. Efter SvD:s hetsjakt i veckan har 12 st tillkommit.

Narkolepsi är (i Sverige) väldigt underdiagnosticerat.

Det är inte omöjligt att det handlar om föräldrar som letar fel hos sina barn och sedan upptäcker att barnen faktiskt går att klassa som narkoleptiska. Pss finns det föräldrar som letar efter bokstavskombinationer på sina barn. Man får ju försäkringspengar för sådant. Säger inte att det är så. Alla som får diagnosen narkolepsi har inte katastrofal narkolepsi, en del som somnar på möten etc när de sitter still kan diagnosticeras som narkoleptiker.

Nu visar det sig att frekvensen är mycket större i Skåne än i norra Sverige. Incidensen av narkolepsi efter vaccinationerna varierar också kraftigt mellan olika EU-länder. Hade det berott på (enbart) vaccinet borde utfallet vara likadant över alla vaccinerade populationer. Nu är det framför allt personer boende i Skåne som drabbats. Vaccinet var per miljon vaccinerade i t ex Tyskland "ofarligt". Normalt finns det en inkomplett ärftlighet i narkolepsi, dvs det går i vissa släkter och familjer. Möjligt att svenskar och finnar har dessa gener mer än andra folkslag och att vaccinet utlöst något som fanns där latent och skulle kommit förr eller senare.

Det finns en hets mot vaccineringar. Kom ihåg att forskaren som "avslöjade" att mässlingsvaccin gav autism har fällts för medveten bluff (han tjänade pengar på slutsatsen) och det är etablerat fakta att han storljög. Men folk tror det de så gärna vill, även i fallet svininfluensavaccinet. Ja, det finns barn som utvecklat autism efter vaccinering, men incidensen är samma som hos ovaccinerade grupper. Finns ingen kausalitet. Däremot var det en flicka som dog i en bilolycka strax efter att ha vaccinerats mot livmodershalscancer, så det vaccinet är ju enormt farligt. Det sista var ironi.

Iaf att det tillkommer barn när man skriver artiklarna beror på att föräldrar med möjligt narkoleptiska barn ser att de vaccinerat. Och eftersom tidningen skriver om det så går man och får en diagnos, en diagnos man aldrig hade tagit annars.

Vaccinationen orsakar narkolepsidiagnoser. Inte narkolepsi.

_________________
Bloggar på http://cornucopia.cornubot.se. Författare till undergångsromanen Stjärnklart, samt Midvintermörker och Midsommargryning.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sverige förbereder ny massvaccinering
InläggPostat: lör 18 feb 2012, 19:49 
Offline
En fullastad bandvagn is the shit
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 01 jul 2009, 19:29
Inlägg: 726
Alex Supertramp skrev:

Nästa gång får det allt vara något riktigt läskigt fanskap med åtminstone ett par procents dödlighet om jag ska panikvaccinera mig.


Bääää.

Förlåt, nu var jag lite otrevlig, inget personligt. Men för all del, häng på mediadrevet om du inte kan tänka själv.

Sverige har också världens (näst) högsta antal personer med ADHD etc, flest i världen med fibromyalgi (=ospecificerad värk eller olustkänsla när man gör något som är tråkigt, typ diska, vika tvätt, laga mat, städa, en "sjukdom" som inte ens är erkänd som sjukdom i stora delar av världen) osv. Flest förtidspensionerade, flest sjukskrivna etc. Förtidspensionärer som t ex kan arbeta heltid i föreningslivet eller med hobbies, men alltså inte kan jobba på en arbetsplats...

Tror du skall söka anledningen till alla narkoleptiker någon annanstans. Ja, en del utvecklade sin narkolepsi (mer eller mindre allvarligt) efter vaccinationen. I övrigt se mitt inlägg ovan.

_________________
Bloggar på http://cornucopia.cornubot.se. Författare till undergångsromanen Stjärnklart, samt Midvintermörker och Midsommargryning.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sverige förbereder ny massvaccinering
InläggPostat: lör 18 feb 2012, 20:15 
Offline
En fullastad bandvagn is the shit
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 01 jul 2009, 19:29
Inlägg: 726
Alex Supertramp skrev:
Och en jämförelse av olika länders vaccinering samt antal döda i svinifluensa och antal som drabbats av narkolepsi. Sverige är bäst i klassen som vanligt! *ironi*

SVD - Så många vaccinerades i olika länder (grafik)
.


Med den grafiken bevisar SvD att de har en agenda. De visar antalet med narkolepsi men andelen som dog. Det korrekta är att visa andelen med narkolepsi.

Och andelen varierar mellan olika länder, vilket i sig är ett bevis för att det handlar om något annat än vaccinet. Antalet som vaccinerade sig i Tyskland var ungefär lika stort som i Sverige, men mycket färre har fått narkolepsi. Varför?

Samtidigt har ju SvD inga vetenskapsjournalister, så det går ju på vad som helst, inte deras fel. Bara deras ansvar.

_________________
Bloggar på http://cornucopia.cornubot.se. Författare till undergångsromanen Stjärnklart, samt Midvintermörker och Midsommargryning.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sverige förbereder ny massvaccinering
InläggPostat: lör 18 feb 2012, 20:56 
Offline
Skall man äta HELA myran?
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 31 jul 2009, 00:11
Inlägg: 299
Ojsan, någon som jobbar åt ett läkemedelsbolag? Själv ser jag inga som helst anledningar till att tvivla på att det är vaccinationen som ligger bakom, det finns prejudicerande fall där experimentella vaccin gett dålig effekt på sjukdomen men däremot lämnat efter sig en hel del folk med neurologiska sjukdomar.

Att det är lite ojämnt spritt geografiskt ser jag inga problem med, för att utveckla narkolepsi bör man ha genen för det och utsättas för någon otrevlig miljöfaktor, tex ett svininfluensavaccin. Att skåne är överrepresenterat kan således bero på att någon där med en trasig dna-stege tyckte att det var skitroligt att knulla för hundra år sedan.

_________________
Brute force - If it doesn't work, you're not using enough.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sverige förbereder ny massvaccinering
InläggPostat: sön 19 feb 2012, 12:37 
Offline
När folk är överens med mig har jag en känsla av att jag måste ha fel.

Blev medlem: lör 04 dec 2010, 19:52
Inlägg: 271
Nu i efterhand och med ett facit som visar att influensan tack och lov inte blev så aggresiv som man befarade så är det lätt att säga "vad var det jag sa".

Men ponera att influensan tagit en lite annorlunda väg, överfulla kollappsade sjukhus, stora dödstal och en hårt ansträngd infrastruktur.

Hade vi haft denna diskusion i så fall? jag tror inte det.
Jag har 2 gamla sletna filosofier "förbered för det värsta och hoppas på det bästa" och "rusta för krig om du vill ha fred".

Jag tror det är en tidsfråga innan vi får en elak influensa och jag är nyfiken på hur många av dom som beklagat sig över att det blev en vaccinationshyster nu kommer att gnälla över att samhället minsann svikit det Svenska folket.

_________________
Obehagligt självgod.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sverige förbereder ny massvaccinering
InläggPostat: sön 19 feb 2012, 13:40 
Offline
En fullastad bandvagn is the shit
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 01 jul 2009, 19:29
Inlägg: 726
Trollebo skrev:
Nu i efterhand och med ett facit som visar att influensan tack och lov inte blev så aggresiv som man befarade så är det lätt att säga "vad var det jag sa".

Men ponera att influensan tagit en lite annorlunda väg, överfulla kollappsade sjukhus, stora dödstal och en hårt ansträngd infrastruktur.

Hade vi haft denna diskusion i så fall? jag tror inte det.
Jag har 2 gamla sletna filosofier "förbered för det värsta och hoppas på det bästa" och "rusta för krig om du vill ha fred".

Jag tror det är en tidsfråga innan vi får en elak influensa och jag är nyfiken på hur många av dom som beklagat sig över att det blev en vaccinationshyster nu kommer att gnälla över att samhället minsann svikit det Svenska folket.


Otack är (alltid) den proaktives lön.

_________________
Bloggar på http://cornucopia.cornubot.se. Författare till undergångsromanen Stjärnklart, samt Midvintermörker och Midsommargryning.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sverige förbereder ny massvaccinering
InläggPostat: sön 19 feb 2012, 15:05 
Offline
När folk är överens med mig har jag en känsla av att jag måste ha fel.

Blev medlem: lör 04 dec 2010, 19:52
Inlägg: 271
[/quote]

Otack är (alltid) den proaktives lön.[/quote]

Ja allt gammalt glöms fort, om man lägger Influensan åt sidan och bara gör en ytlig analys av vårt försvar så blir man lite skakis.

Jag ser framför mig Reinfelt proklamerande "vår beredskap är god" och efter skiten skylla på tidigare regeringar.

_________________
Obehagligt självgod.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sverige förbereder ny massvaccinering
InläggPostat: sön 19 feb 2012, 15:51 
Offline
Yuppie survivalist
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 17 apr 2008, 12:10
Inlägg: 933
Ort: Jämtland/Östersund "i ett tag till"
Hoppar nog vaccinering denna gång...

Inte sugen på att prova... Hoppas på ett bra immunförsvar...

_________________
---===={{ Preparatus Supervivet }}====---


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sverige förbereder ny massvaccinering
InläggPostat: sön 19 feb 2012, 17:18 
Offline
Skall man äta HELA myran?
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 31 jul 2009, 00:11
Inlägg: 299
Trollebo skrev:
Men ponera att influensan tagit en lite annorlunda väg, överfulla kollappsade sjukhus, stora dödstal och en hårt ansträngd infrastruktur.


Jag skulle kunna hålla med dig där, om det inte vore för det faktum att det tog nästan ett halvår från utbrottet tills dess att den nådde Sverige, mer än tillräckligt med tid för att avgöra att svininfluensan var betydligt lindrigare än en vanlig säsongsinfluensa (som kan variera rätt ordentligt, men i runda slängar så dödar den 10 gånger så mycket folk som svininfluensan gjorde).

Jag, en hantverkare utan några kopplingar till sjukvården kunde inom någon månad eller två komma fram till att influensan var ofarlig (nåja, ofarlig för mig och de jag bryr mig om, precis som med vilken influensa som helst så kunde den ju knuffa de som i princip redan är döda över kanten) genom inte få alla mina nyheter från kvällspressen. Det faktum att WHO och svenska smittskyddsinstitutet inte kunde göra detsamma är en smula skrämmande, antingen får de all sin information från Aftonbladet eller så är de korrupta.

Så, långt innan sjukdomen kommer till Sverige bör varenda någorlunda välinformerad individ veta att svininfluensan är lindrigare än en vanlig influensa, ändå kör man på med en svindyr massvaccinering med ett i det närmaste otestat vaccin, där tillverkaren kräver total ansvarsfrihet innan de ens säljer det? Den lilla respekt jag hade för våra makthavare försvann i den vevan.

_________________
Brute force - If it doesn't work, you're not using enough.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet