Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Vi lever i historiens största bluff
InläggPostat: lör 24 nov 2012, 06:48 
Hittar en artikel som är ganska intressant. Egentligen borde den vara x-tra bra för alla som ännu tror att det inte finns några mörka moln på himlen.
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/va ... or=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vi lever i historiens största bluff
InläggPostat: lör 24 nov 2012, 09:10 
har varit uppe tidigare, men helt klart läsvärt


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vi lever i historiens största bluff
InläggPostat: lör 24 nov 2012, 09:33 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 05 nov 2012, 18:50
Inlägg: 467
Ort: den blöta västkusten
Mycket bra artikel, det är åt helvete att dessa privat banker tillåts skapa pengar ur luften hur länge o hur mycket som helst och sen ner de korthuset börjar rasa att de kan skicka notan till oss skattebetalare som gör att staten får skära ner sina utgifter.
Det är dags att dessa :bandit: banksters att ta sitt ansvar som alla andra företag som missköter sig och låta de gå i konkurs vi skal inte vara deras krisfond . :bandit: :bandit:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=b7mLUIDG ... r_embedded


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vi lever i historiens största bluff
InläggPostat: lör 24 nov 2012, 09:43 
Offline
Se till att påsen är tät så inte vacuumet pyser ut!
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 06 jul 2011, 20:05
Inlägg: 1224
Ort: Stockholm
Varenda krönika Andreas Cervenka skriver är läsvärda han är vår man i mainstreammedia. Vem vet han kanske smyger runt på dessa marker :? . Han är i alla fall en informerad man.

_________________
http://bodisforberedelser.blogspot.se/


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vi lever i historiens största bluff
InläggPostat: lör 24 nov 2012, 11:27 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 05 nov 2012, 18:50
Inlägg: 467
Ort: den blöta västkusten
Om jag skulle skapa massor av pengar ur tomma intet som bankerna gör och sen få problem skulle jag kunna springa till farbror staten och be de redda mig från konkurs? Nä knappast tror jag att staten skulle ställa upp och rädda mig. :evil:
Säkraste kortet om man ska startar ett företag tycks vara att öppna en bank. :-g :-g

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=b7mLUIDG ... r_embedded


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vi lever i historiens största bluff
InläggPostat: lör 24 nov 2012, 15:20 
Offline
Är man på utflykt i skogen skall man ha mer mat hem än man hade ut.
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 19 mar 2011, 22:19
Inlägg: 4989
JohannX skrev:
Om jag skulle skapa massor av pengar ur tomma intet som bankerna gör och sen få problem skulle jag kunna springa till farbror staten och be de redda mig från konkurs? Nä knappast tror jag att staten skulle ställa upp och rädda mig. :evil:
Säkraste kortet om man ska startar ett företag tycks vara att öppna en bank. :-g :-g


Man kanske kan skapa ett sedeltryckeri? Hyra ut sin verksamhet till de stackars centralbanker som inte hinner med i sedelproduktionen längre.


Hörde ett obekräftat rykte igår om att några stater har ett nytt sätt att tillverka pengar på med, slitna sedlar som sorterats ut av banker för destruktion får ett varv till i systemet. Alltså blir de avskrivna på något sätt av banker men dras ut ett varv till om de inte är i två delar av staten som är ansvarig och de enda som får förstöra pengar (utom Gudrun Schyman då).

_________________
Förklaringen på vad jag tror skall hända Malthusiansk fälla

Bara för att Röd och Blå existerar idag betyder det inte att det inte kan ändras till imorgon. Se alla människor som en möjlig vän.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vi lever i historiens största bluff
InläggPostat: lör 24 nov 2012, 15:40 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 21 dec 2011, 02:31
Inlägg: 4413
@ Ulv i fårakläder - Med all säkerhet inte sanning. Skulle detta genomföras på statsnivå skulle allt förtroende för den valutan som berörs omedelbart raseras och ekonomin där, och berörda ekonomier, kollapsa. Fast vem vet, det är kanske så de roat sig i t.ex. Zimbabwe som ju haft en smått otrolig inflation...?

_________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Prepperwikin - wiki.prepper.nu

Credo Putin mentitur.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vi lever i historiens största bluff
InläggPostat: lör 24 nov 2012, 16:14 
Offline
Är man på utflykt i skogen skall man ha mer mat hem än man hade ut.
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 19 mar 2011, 22:19
Inlägg: 4989
Xamda skrev:
@ Ulv i fårakläder - Med all säkerhet inte sanning. Skulle detta genomföras på statsnivå skulle allt förtroende för den valutan som berörs omedelbart raseras och ekonomin där, och berörda ekonomier, kollapsa. Fast vem vet, det är kanske så de roat sig i t.ex. Zimbabwe som ju haft en smått otrolig inflation...?


Det handlar om Vitryssland i huvudsak så det är ju inte helt otroligt... men samtidigt så hoppas man att ifall det är sant så sprider sig inte iden till andra som ses som "stabila" länder.

_________________
Förklaringen på vad jag tror skall hända Malthusiansk fälla

Bara för att Röd och Blå existerar idag betyder det inte att det inte kan ändras till imorgon. Se alla människor som en möjlig vän.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vi lever i historiens största bluff
InläggPostat: lör 24 nov 2012, 16:40 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 21 dec 2011, 02:31
Inlägg: 4413
Det låter fortfarande osannolikt, men väldigt mycket mindre än med flertalet andra länder i världen...

Vitryssland är nog det land i vår absoluta närhet som vi kommer att se intressanta händelser i närmast i tiden. I alla fall hoppas jag det. Den flathet t.ex. EU hanterar denna "perfekta" diktatur med är skrämmande.

_________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Prepperwikin - wiki.prepper.nu

Credo Putin mentitur.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet