Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tänkbar konst av allt i hela världen
InläggPostat: ons 16 aug 2017, 20:20 
Offline
Jag har en ficklampa. Tror jag ...

Blev medlem: tor 10 aug 2017, 17:42
Inlägg: 11
En finsk konstnär ställer ut ett konstverk som fick mig att tänka lite. Normalt är jag skeptisk, faktiskt mycket skeptisk, mot diverse modern konst. Men den här konstnären ställer ut ett totalt sönderbombat hus från Syrien. Vad fan släpar man tjugo ton trasig betong över hela Europa för? Kan man inte göra något vettigare? Kanske. Men att se de där ruinerna fick i alla fall mig att verkligen tänka. Tänka på hur livet kan förändras.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Tänkbar konst av allt i hela världen
InläggPostat: ons 16 aug 2017, 20:34 
Offline
Är det röda det som pekar mot norr?

Blev medlem: fre 18 dec 2015, 21:00
Inlägg: 25
fenixmamma skrev:
En finsk konstnär ställer ut ett konstverk som fick mig att tänka lite. Normalt är jag skeptisk, faktiskt mycket skeptisk, mot diverse modern konst. Men den här konstnären ställer ut ett totalt sönderbombat hus från Syrien. Vad fan släpar man tjugo ton trasig betong över hela Europa för? Kan man inte göra något vettigare? Kanske. Men att se de där ruinerna fick i alla fall mig att verkligen tänka. Tänka på hur livet kan förändras.

Om jag hade orkat och haft dom finansiella musklerna så hade jag hämta min chefs hus från Syrien som inte är sönderbombat utan jättefint och jag förstår att han saknar det.

_________________
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?

https://www.youtube.com/watch?v=5uASQgLwaIs


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Tänkbar konst av allt i hela världen
InläggPostat: tor 17 aug 2017, 12:29 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 31 dec 2015, 19:58
Inlägg: 1089
Ort: Västra Götalands län
Undrar hur länge den får vara ifred och vilka reaktioner den kommer att få. Stått i 2dagar nu men det är också hög närvaro av fårket och nokas som bevakar Kulturkalaset.

_________________
3-3-3 Radio Plan


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Tänkbar konst av allt i hela världen
InläggPostat: tor 17 aug 2017, 14:12 
Offline
Står vid glasåtervinningen och tigger burkar.
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 13 sep 2010, 10:38
Inlägg: 2936
Ort: Somewhere over the rainbow...
Sunt att någon påpekar för gemene man om hur världen egentligen ser ut under ytan och att man inte kan ta sin luftslottsvärld med alla fina ekonomiska kalkyler vi lever i och förväntat inrutade leverne för givet.
En konstgjord värld som de flesta lever i idag kommer alltid att vara sårbar inifrån.

Alla kan samla bönor och klara sig utan el och rinnande vatten, men få verkar ha tänkt till på hur man klarar ett långsiktigt förhållande där saker skitit sig, men man försöker att uppehålla en fin fasad.

Förr eller senare rasar den, varesig det sker genom ett krig eller genom långsamt inre sönderfall, vi kommer inte att ha vår fina sunshine world i Sverige eller Europa heller i evighet, felet är att folk i gemen vänjer sig vid det som ett normaltillstånd.

Problemet är att folk verkar tro att det aldrig kommer att drabba OSS, VI, du och jag, alltid någon annan lång långt bort...

Vi är alla samma typ av människor oavsett vad vi kallar oss eller vad vi kommer från, vi fungerar alla likadant.

Vi får inte glömma att både Syrien och Jugoslavien, med flera de facto var civiliserade länder före krigen, precis som många andra länder i eller nära västvärlden.

Syrianerna är samma slag folk som oss. Människor som du och jag, inte en alien ras från yttre rymden.

Det är dumt och naivt att tro att det aldrig kan drabba oss bara för att "det går bra för Sverige" som det heter...

_________________
Let's find out! SWEXIT!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Tänkbar konst av allt i hela världen
InläggPostat: tor 17 aug 2017, 17:09 
All konst som får en att tänka till och skapar debatt är bra konst.
Bild


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet