Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Vad ger forumet er ?
InläggPostat: fre 26 jul 2019, 21:56 
Offline
Är varmvattnet slut?

Blev medlem: lör 09 apr 2016, 19:28
Inlägg: 19
Har varit medlem i några år, inte speciellt aktiv utan läser igenom med några månaders mellanrum vad som skrivs.
Tror inte på nån zombieapokalyps, möjligtvis i sämsta fall att det blir krig eller klimatkris, dock bekymrar jag mig inte speciellt mycket för ett sådant scenario just nu.
Preppar i viss mån, långtidslager på mat är väl det jag ligger sämst till med, har ett bra Bol där jag tror att vid en eventuell landsomfattande kris så kommer det inte att vara alltför stor genomströmning av människor, folk har sina 60 liter bensin / diesel att ta sig någonstans i sina bilar i bästa fall om inte vägarna är/blir blockerade.

Jag blev kontaktad från en annan medlem på forumet för något år sedan för en träff på "neutral mark" men jag kände mig tveksam, känner inte för att outa mig och ska man då låna bil eller åka kollektivt för att träffa andra så känns det bökigt, å andra sidan var det en mycket intressant person med mycket kunskap verkar det som, ändå ställde jag in då risken att bli lite för offentlig kändes stor och människor utger sig ibland för att vara något annat än de egentligen är.
Jag kanske är misstänksam i överkant, söker igenom forumet efter matnyttiga saker för mig, något guldkorn stöter man på ibland.

Hur känner ni, har ni läget under kontroll och träffar andra preppare utan känslan att bli kartlagda


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vad ger forumet er ?
InläggPostat: fre 26 jul 2019, 22:05 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 25 okt 2014, 01:38
Inlägg: 320
Ort: Mellansverige
Tvättlinan skrev:
Hur känner ni, har ni läget under kontroll och träffar andra preppare utan känslan att bli kartlagda


Läget under kontroll vet jag inte, jag försöker men det är mycket man missar.

Har träffat flera, minst 20, några av dem flera gånger. Har för det mesta känts bra eller ok. Varit hyfsat försiktig men med tiden hittat sex-sju stycken som vet vem jag är och varit hos mig och jag hos dem. Hälften av dem umgås jag med och har blivit kompis med, tillräckligt för att jag släpper hit dem om de behöver det och för att räkna med att bli insläppt hos dem om jag behöver det.

_________________
Quidquid optimum habuerit in vita tabernus sunt in aridam


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vad ger forumet er ?
InläggPostat: lör 27 jul 2019, 09:04 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 nov 2017, 13:49
Inlägg: 1084
Jag undviker kontakt IRL med folk jag mött på internet. Inklusive detta forum. Kanske rent av särskilt detta forum. :lol:

Det räcker fint med grannar, vänner, familj och släkt för min del. En del vet mer, andra mindre. Det är enkelt att motivera vissa förberedelser på landet, utan att betraktas som en foliehatt, när man tar upp Gudrun. Andra förberedelser är bara hobbies och "lantlig livsstil" med välfylld jordkällare, fina fotogenlampor (som funkar), gårdspump, egenodling, blommor till pollinerare, samling och renovering av vackra handredskap (som funkar), snickrande, hugga ved, kakelugnar och liknande.

Jag ser forumet som en virtuell mötesplats där vi kan diskutera prepp anonymt utan att det är någon press att träffas eller samarbeta i verkliga livet. Men det är jag.

Andra ser annorlunda på det och vill träffas och det är naturligtvis också helt okej.

_________________


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vad ger forumet er ?
InläggPostat: lör 27 jul 2019, 19:57 
Offline
I vilken hand håller man sporken?
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 13 jan 2018, 17:50
Inlägg: 180
Tyvärr har forumet inte gett särskilt det senaste särskilt mycket då aktiviteten varit låg sedan det andra forumet drog igång. Nu tycker jag se en ökad aktivitet här, om det beror på vilka personer som deltar eller ämnen som diskutteras där vet jag inte. Vissa saker faller inte mig i smaken.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vad ger forumet er ?
InläggPostat: sön 28 jul 2019, 14:14 
Offline
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 12 jul 2011, 16:57
Inlägg: 385
Ort: dalarna
Potatis skrev:
Tyvärr har forumet inte gett särskilt det senaste särskilt mycket då aktiviteten varit låg sedan det andra forumet drog igång. Nu tycker jag se en ökad aktivitet här, om det beror på vilka personer som deltar eller ämnen som diskutteras där vet jag inte. Vissa saker faller inte mig i smaken.


Har det startats ett nytt? Inte varit här på ett tag så missat det.

_________________
People say walking on water is a miracle, but to me walking peacefully on earth is the real miracle. -Thich Nhat Hanh


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet