Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Pennan och svärdet - medlemserbjudande
InläggPostat: tor 30 jun 2016, 20:29 
Ursäkta min okunskap, men Pennan och svärdet, hur seriösa är dom?
Detta erbjudande de har verkar ju för bra att vara sant. Är det riktiga grejer eller nåt billigt kinaskrot man får? Sett till priset vill jag tro det är nån kopia man får. AK4-bajonett, fällkniv plus två böcker för 300 kr...
Är det något jag missar eller är det så bra?

http://pennanochsvardet.se/blimedlem/?c=FB101


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Pennan och svärdet - medlemserbjudande
InläggPostat: tor 30 jun 2016, 21:26 
Kinaskrot.

Det är allt som behöver sägas, dessvärre.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Pennan och svärdet - medlemserbjudande
InläggPostat: tor 30 jun 2016, 22:20 
Offline
Kan man äta myror?
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 03 apr 2016, 20:49
Inlägg: 284
Ort: Göteborg
Är du medlem så är det ett helvete att gå ur, du får även påminnelser om vart annat att du "måste" handla av dem.
Allt är mer eller mindre kopior och kinatillverkat skräp som de kränger för överpriser. glömmer du att avbeställa månadens bok och pryl så får du automatiskt hem det i brevlådan tillsammans med en inbetalning.

_________________
Enda handboken du behöver i krissituationer "Rädda Livet" skriven av Anthony Greenbank.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Pennan och svärdet - medlemserbjudande
InläggPostat: tor 30 jun 2016, 22:32 
Tack så mycket, precis som jag misstänkte då. Blir def inte medlem där då :)


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Pennan och svärdet - medlemserbjudande
InläggPostat: tor 30 jun 2016, 22:58 
Offline
Behöver jag verkligen mer än en kniv?
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 17 jun 2016, 21:57
Inlägg: 98
Ort: Västerbotten
Såg en gång en annons: Stridssäck 2000 ! ..från "mob förådet" ! Tänkte inte så mkt utan beställde. Det var en usel kopia från typ Kina för 850 Kr. Näe.. Pennan & Träbenet vore ett bättre namn...

_________________
From out there on the moon, international politics look so petty. You want to grab a politician by the scruff of the neck and drag him a quarter of a million miles out and say: Look at that, you son of a bitch

Edgar D Mitchell, Apollo 14.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Pennan och svärdet - medlemserbjudande
InläggPostat: tor 30 jun 2016, 23:05 
Offline
Inte utan mina marshmallows!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 23 jun 2015, 12:59
Inlägg: 168
Ort: syd
SAS skrev:
Såg en gång en annons: Stridssäck 2000 ! ..från "mob förådet" ! Tänkte inte så mkt utan beställde. Det var en usel kopia från typ Kina för 850 Kr. Näe.. Pennan & Träbenet vore ett bättre namn...


har hört att Stridssäcken som Pennan och svärdet säljer är fake.

spelar egentligen ingen roll originalet är en skitväska ändå.

_________________
Survivor of earthquake skåne 2008


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Pennan och svärdet - medlemserbjudande
InläggPostat: tor 30 jun 2016, 23:19 
Är väl bara dra det gamla ordspråket som nästan alltid stämmer: Verkar det för bra att vara sant så är det antagligen det.

Egentligen helt logiskt eftersom ingen med självbevarelsedrift skänker bort saker med förlust. Dock bäst att fråga ändå, om det mot förmodan skulle vara så bra :D


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Pennan och svärdet - medlemserbjudande
InläggPostat: tor 30 jun 2016, 23:23 
Offline
The Walrus
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 12 dec 2012, 11:28
Inlägg: 237
Ort: With the Polar dudes
Nu blir det lite väl mycket negativt här. Köpt en hel del böcker därifrån och är nöjd. Bland deras andra grejer får man sålla en hel del, men fynd kan göras.

_________________
"Jag seglat över haven snart nog i 20år, lärt att dystra dagar kommer och går"


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Pennan och svärdet - medlemserbjudande
InläggPostat: fre 01 jul 2016, 10:07 
Offline
En är ingen, två är en. Tre? Ehh...

Blev medlem: mån 11 maj 2009, 11:48
Inlägg: 116
de har tyvärr saker som är riktigt dåliga men en del är bra saker .t.ex värmejacka 08 som de säljer är överlägset bättre än originalet som suger.
har själv värmejacka o8 och när jag såg att de sålde den så blev jag nästan lite arg så jag vet hur dålig den är, men en kompis köpte och den såg riktig bra ut med bättre foder och yttertyg.
har köpt en ulltröja som har varit fantastiskt bra, men det mesta av hårdating verkar vara skit

_________________
dyslektiker stavar som en kr


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Pennan och svärdet - medlemserbjudande
InläggPostat: fre 01 jul 2016, 10:33 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 05 maj 2012, 14:22
Inlägg: 4170
Jag hade handlat mer om dom hade salufört kvalitetsprylar och gett fan i att jaga mig om jag inte beställer.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Pennan och svärdet - medlemserbjudande
InläggPostat: fre 01 jul 2016, 10:40 
Offline
Borgmästare i Jericho
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 14 jan 2016, 22:16
Inlägg: 236
Jag tycker att de är lysande. Men betrakta dem för vad de är, de är en bokklubb av och för människor med militärt historiskt intresse. De har även eget förlag som trycker böcker som aldrig annars skulle bli tryckta eller ens skrivna.

Det här med Premier är bondfångeri, det går utmärkt att inte köpa böcker. Jag har inte köpt någon på över ett år.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Pennan och svärdet - medlemserbjudande
InläggPostat: fre 01 jul 2016, 11:35 
Offline
Behöver jag verkligen mer än en kniv?
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 17 jun 2016, 21:57
Inlägg: 98
Ort: Västerbotten
marja skrev:
de har tyvärr saker som är riktigt dåliga men en del är bra saker .t.ex värmejacka 08 som de säljer är överlägset bättre än originalet som suger.
har själv värmejacka o8 och när jag såg att de sålde den så blev jag nästan lite arg så jag vet hur dålig den är, men en kompis köpte och den såg riktig bra ut med bättre foder och yttertyg.
har köpt en ulltröja som har varit fantastiskt bra, men det mesta av hårdating verkar vara skit

Hittade lite om VJ 08 - som rekommenderade en annan jacka https://airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?t=16836

_________________
From out there on the moon, international politics look so petty. You want to grab a politician by the scruff of the neck and drag him a quarter of a million miles out and say: Look at that, you son of a bitch

Edgar D Mitchell, Apollo 14.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Pennan och svärdet - medlemserbjudande
InläggPostat: fre 01 jul 2016, 20:50 
Offline
Kan man äta myror?
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 03 apr 2016, 20:49
Inlägg: 284
Ort: Göteborg
Strix skrev:
Jag tycker att de är lysande. Men betrakta dem för vad de är, de är en bokklubb av och för människor med militärt historiskt intresse. De har även eget förlag som trycker böcker som aldrig annars skulle bli tryckta eller ens skrivna.

Det här med Premier är bondfångeri, det går utmärkt att inte köpa böcker. Jag har inte köpt någon på över ett år.


Mig veterligen så kastar dem ut dig ur klubben efter exakt ett år om du inte har handlat något?! du får alltså inte vara med om du inte handlar, och om du vill gå ut i förväg så förhalar dem det in i det sista.

Detta är ett urklipp från senaste mejlet jag fick av dem den 9 juni
"Du riskerar förlora allt!

Den bistra sanningen är att om jag inte ser en beställning från dig inom 2 månader tvingas jag avföra dig ur upplevelseklubben Pennan & Svärdets rullor och nästa nummer av tidningen blir det sista du får. Det vore tråkigt, då du ju faktiskt är intresserad av ämnesområdet. Så hjälp mig fortsätta skicka tidningen genom att bara göra en enda beställning nästa gång du får tidningen.
"

De hade kommit över ett parti begagnade gebirgsjäger rucksack (tyska bergsjägarryggsäckar från -60 talet) som de krängde ut för en större summa med att dessa skulle vara äkta, i begränsad upplaga och exklusiva. efter en titt på nätet så hittades samma ryggsäckar i överflöd, i nyskick och för en tredjedel utav priset.

Deras knivar som tittar fram titt som tätt med namnen "kustjägarkniv" , "spetznaskniv" och "överlevnadskniv" är ju rean skräpet och något billigt kinaimporterat som jag inte ens kan med att ge till ungarna.
Jag tror att om de bara hade valt ut sina produkter med lite omsorg, inte saltat priserna så förbannat mycket och inte hypat skräpet till skyarna som "äkta vara" så hade nog fler köpt.

_________________
Enda handboken du behöver i krissituationer "Rädda Livet" skriven av Anthony Greenbank.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Pennan och svärdet - medlemserbjudande
InläggPostat: fre 01 jul 2016, 22:53 
SAS skrev:
marja skrev:
de har tyvärr saker som är riktigt dåliga men en del är bra saker .t.ex värmejacka 08 som de säljer är överlägset bättre än originalet som suger.
har själv värmejacka o8 och när jag såg att de sålde den så blev jag nästan lite arg så jag vet hur dålig den är, men en kompis köpte och den såg riktig bra ut med bättre foder och yttertyg.
har köpt en ulltröja som har varit fantastiskt bra, men det mesta av hårdating verkar vara skit

Hittade lite om VJ 08 - som rekommenderade en annan jacka https://airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?t=16836


Sleeka jackan är bra om du har sexuellt snyg kropp som en överviktig engelsman. Den är lika bred i midjan som i axlarna. Hittar du en storlek som passa i överkroppen så är armarna korta och du kan ha två midjeväskor innanför jackan.

Men den funkar och har sovit med enbart jackan på mig i cirka -5 grader inomhus i en stuga i fjällen.
Jag trivs med VJ08 iom den är längre i ryggen och känns mera plufsig.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Pennan och svärdet - medlemserbjudande
InläggPostat: lör 02 jul 2016, 02:46 
Offline
Behöver jag verkligen mer än en kniv?
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 17 jun 2016, 21:57
Inlägg: 98
Ort: Västerbotten
Ok tack T-72 :up:

Det kanske var en sexuellt bred engelsman som utvecklade Sleeka jackan ? ;)

_________________
From out there on the moon, international politics look so petty. You want to grab a politician by the scruff of the neck and drag him a quarter of a million miles out and say: Look at that, you son of a bitch

Edgar D Mitchell, Apollo 14.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet