Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: öTzi och Jimmy Joy (pulvermat)
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 19:53 
Idag har jag fått leverans och testat Plenny Shake chokladsmak med vatten. Helt OK som lunch.

525 grams påse där varje portion är lika med 704 kcal, ska testa med laktosfri mjölk och då får man ytterligare 200 kcal på köpet; men det gör jag bara för att testa skillnaden i smak och konsistens.

Plenny Shake Sport är 664 gram och varje portion är lika med 886 kcal. Dagliga dosen blir isf 2658 kcal och frågan är om det räcker för mig men det ska vi se.

Läser olika tester där bloggare kör vecka eller två med Plenny Shake; men hur funkar det i verkligheten när man är inte sponsrad. Jag kommer kontakta någon/några av moderatorerna här på forumet som kan intyga att jag är en vanlig gubbe med vanligt jobb osv.

Tänker inte teorisera för mycket och börjar redan imorgon.

Startar imorgon onsdag och tänker köra tills nästa tisdag dvs sju dagar. En lagom tjock gubbe med manboobs, helt OK blodtryck och vilopulsen är 51 enligt min Garmin pulsklocka.
Kommer köra med vatten iom det blir svårt att skaffa mjölk vid SHTF antar jag. Jag är inte efter att banta eller förändra något, vill bara se hur det funkar.

Fortsätter med mina multivitaminer, 5 gram kreatin och några nootropika som jag inte tänker disskutera men brukar använda periodvis.

Förslag eller funderingar?


Bild

Bild


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: öTzi och Jimmy Joy (pulvermat)
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 21:03 
Kvällsmat var det lax, potatis och pressad citronsaft. Imorgon blir det pulvermat kl 10.00 till frukost och därefter en kopp kaffe med lite mjölk i.
Andra portionen kommer jag inta kl kl 15.00 och tredje kl 20.00, det blir två koppar te också dock utan socker eller sötningsmedel i.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: öTzi och Jimmy Joy (pulvermat)
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 21:24 
Offline
Är det röda det som pekar mot norr?

Blev medlem: ons 15 mar 2017, 00:16
Inlägg: 32
Håll koll på vikten din om du sjunker eller stiger under dom här 7 dagarna, kan vara intressant att veta :notme:

_________________
Livbåten sjunker om alla hoppar i den.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: öTzi och Jimmy Joy (pulvermat)
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 21:30 
Slumpainte skrev:
Håll koll på vikten din om du sjunker eller stiger under dom här 7 dagarna, kan vara intressant att veta :notme:

Vill också veta (frågar åt en kompis)


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: öTzi och Jimmy Joy (pulvermat)
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 21:35 
Ok, vikten ska rapporteras två gånger om dagen; morgon och kväll.
Något annat?


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: öTzi och Jimmy Joy (pulvermat)
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 22:10 
Offline
Bor numera i en bunker

Blev medlem: ons 18 maj 2016, 21:15
Inlägg: 874
Ett mål om dagen körde jag någorlunda ofta i alla fall några veckor, utan att gå upp eller ner i vikt, men konsumerade mycket mer än deras rekommenderade mängd. Dessutom är det svårt att veta långtidseffekter, vad händer om man BARA äter detta i flera månader?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: öTzi och Jimmy Joy (pulvermat)
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 22:16 
öTzi skrev:
Ok, vikten ska rapporteras två gånger om dagen; morgon och kväll.
Något annat?

Allmäntillstånd, mättnadskänsla. Kan du få någon att redogöra för yttre förändringar vore det bra. Har flera bekanta som kört soppdiet men alla har varit supertaggade och rätt speedade i min erfarenhet.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: öTzi och Jimmy Joy (pulvermat)
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 22:21 
Flera månader eller veckor är för lång tid just nu. Men funkar det bra kommer köra lunch fem dagar i veckan.
Det som är intressant är att sju förpackningar väger under fyra kg och ger tillräcklig med kalorier för en veckas tid. Tillsammans med liten vattenfilter så känns det som bra kombo, iaf i teorin just nu.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: öTzi och Jimmy Joy (pulvermat)
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 23:28 
Offline
Bor numera i en bunker

Blev medlem: ons 18 maj 2016, 21:15
Inlägg: 874
öTzi skrev:
Flera månader eller veckor är för lång tid just nu. Men funkar det bra kommer köra lunch fem dagar i veckan.
Det som är intressant är att sju förpackningar väger under fyra kg och ger tillräcklig med kalorier för en veckas tid. Tillsammans med liten vattenfilter så känns det som bra kombo, iaf i teorin just nu.

Ja, så resonerar jag också. Har lite av det i bilen just eftersom det inte innehåller vatten i sig själv och borde vara stabilt mot temperaturförändringar, inte frostsprängas som konserver(eller bli udda på annat sätt)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: öTzi och Jimmy Joy (pulvermat)
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 23:42 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.

Blev medlem: fre 11 nov 2016, 17:30
Inlägg: 342
öTzi skrev:
En lagom tjock gubbe med manboobs

Jag får syner! :lol:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: öTzi och Jimmy Joy (pulvermat)
InläggPostat: ons 16 aug 2017, 09:32 
Vaknade och det känns att gårdagens lunch var Jimmy Joy (JJ), är ovanlig hungrig men jag väntar tills klockan tio med min frukost.
Börjar dagen med 107,3 kg.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: öTzi och Jimmy Joy (pulvermat)
InläggPostat: ons 16 aug 2017, 10:33 
Min första tanken efter frukosten är att det är för stora portioner det här. Att trycka in nästan 650 gram flytande mat i magen känns onödigt. Varför inte köra fyra gånger istället? Kanske mättnadskänslan är inte lika stor då men har svårt att tänka mig någon som är runt 70 kg skulle tycka om dessa stora mängder.
Hungern äe faktiskt borta nu och det blir kaffe med lite mjölk.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: öTzi och Jimmy Joy (pulvermat)
InläggPostat: ons 16 aug 2017, 20:33 
Lunch och kvällsmat körde JJ sport altså 221 gram pulver, tänkte vänja kroppen med lite högre antal kalorier innan jag minskar.
Det finns lite hungerkänslor i bakgrunden och förmodligen ganska mycket sojapulver i blandningen. Påverkar på något sätt tarmarna och man rapar choklad. Nej inte så att man har ont eller är gasig men känns annorlunda.
Vet ej om jag inbillar mig men redan väldigt känslig för dofter. Jag tror att jag har dålig andedräkt men inte enligt min fru, blev tvungen duscha en gång till dag iom jag tyckte att jag luktar svet.
Kvällsvikt dag ett 107,4 kg!


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: öTzi och Jimmy Joy (pulvermat)
InläggPostat: ons 16 aug 2017, 23:17 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: lör 18 jun 2016, 23:28
Inlägg: 2006
"redan" väldigt känslig för dofter?

Hurså? Visar det på någonting?

_________________
/Zombie -->(x)q(/)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: öTzi och Jimmy Joy (pulvermat)
InläggPostat: tor 17 aug 2017, 07:58 
Zombie skrev:
"redan" väldigt känslig för dofter?

Hurså? Visar det på någonting?


Mat och kryddor som vi äter dagligen påverkar oss "inifrån" genom att desinsifiera våran luktkänslighet. Något förenklat så kommer en icke rökare känna av doften av cigarettrök på betydligt större avstånd än någon som röker.

Egentligen det visar inte något än att jag blev överaskad över att det gick så fort.


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet