Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Hur smakar mat från Conserva.de...
InläggPostat: tor 02 feb 2017, 13:31 
Jag har köpt lite mat från Conserva. Dels burkar med konserverat kött i olika former, det står Bratwurst och Biershinken och liknande på burkarna. Sen har jag köpt lite frystorkade rätter i stor burk samt lite frystorkat kött och frystorkad kyckling och annat smått och gott.

Burkarna med frystorkat har jag inte provsmakat för då håller de inte längre i 25 år. :mrgreen: Ett testpaket som ska innehålla samma maträtt smakade ungefär som http://www.knorr.se/produkter/maltidslo ... olognese-2 som man ibland hittar på ICA. Inte gott som hemmamat men ute på promenad går det ner.

Köttkonserverna innehåller inget som liknar det på bilderna. Det är mer som nedmosad korv utan skinn som ligger i gele och smakar kraftigt av konserv. Vet inte hur jag ska beskriva smaken av konserv... :? Föredrar alla dagar i veckan t.ex. ICAs burkkorv men som omväxling, nedmosat med spagetti, eller potatismos till "lappskojs", är det ätbart.

Äggpulver ej provat.

Osten ok men inte bättre.

Jag har alltså inte provat så mycket utan köper för att komma åt lagringstiden - ställ på hyllan och glöm. Ser det som flyktmat, sista utvägsmat eller panikmat så jag har en specifik mängd av sånt. Föredrar att köpa vanliga köttkonserver, eller göra egna - som inte blir av, och rotera dem.

Andras smakbedömningar välkomna!

/MD


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur smakar mat från Conserva.de...
InläggPostat: tor 02 feb 2017, 15:40 
Offline
Om jag kan bugga? Ut eller in?

Blev medlem: tor 26 mar 2015, 12:10
Inlägg: 502
Tack för recensionen. Har varit på väg att köpa men inte gjort det.
Tyvärr är familjen rätt kräsen (utom jag som kan äta vad som helst bara man inte blir sjuk av det) så jag är lite tveksam om det skulle fungera för min del.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur smakar mat från Conserva.de...
InläggPostat: mån 06 feb 2017, 23:20 
Offline
Konservöppnaren är min käraste ägodel.
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 20 mar 2014, 23:01
Inlägg: 211
Tack för infon

Just kött konserver är ju svårt att hitta något som är gott tycker jag, i sverige finns det inte så mycket att välja på. förutom bullens, det e fanemej gott :)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur smakar mat från Conserva.de...
InläggPostat: ons 08 feb 2017, 22:30 
Tänkte bara lägga en bild på hur innehållet i burkarna vi köpte för flera år sedan ser ut eftersom det inte ser ut som reklambilderna. Just den här modellen finns inte längre, BF-datum gick ut i slutet av 2014 men det smakar likadant ändå, men jag antar att även de nya burkarna innehåller "smet" snarare än vackert skurna skivor... :roll:

Bild

/MD


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur smakar mat från Conserva.de...
InläggPostat: ons 08 feb 2017, 22:44 
spam :lol:


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur smakar mat från Conserva.de...
InläggPostat: ons 08 feb 2017, 23:38 
Tycker picknicbog ser lite läbbigt ut men det där? Säkert ätbart men det ser inte direkt gott ut. Vad smakade det?


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur smakar mat från Conserva.de...
InläggPostat: ons 08 feb 2017, 23:49 
Offline
Kan man äta myror?
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 03 apr 2016, 20:49
Inlägg: 284
Ort: Göteborg
Ser ut precis som picknickbog och alla de andra varianterna utav nermald fett och andrahandsorterat kött. Knappast något man ger till katten ens, skulle vara i riktigt risiga kristider man sitter och slevar i den lådan om den smakar lika illa.

_________________
Enda handboken du behöver i krissituationer "Rädda Livet" skriven av Anthony Greenbank.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur smakar mat från Conserva.de...
InläggPostat: ons 08 feb 2017, 23:55 
Gargamek skrev:
Tycker picknicbog ser lite läbbigt ut men det där? Säkert ätbart men det ser inte direkt gott ut. Vad smakade det?


:lol: :lol: Inte gott men ätbart, se första inlägget. Den mest dominerande smaken, tycker jag, är konserv. Picknickbog är äckligare, jag har avvecklat det från lagret och kör konserverad skinka istället. Inte heller nån höjdare, men bättre.

/MD


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur smakar mat från Conserva.de...
InläggPostat: lör 25 feb 2017, 08:56 
knäckte en burk ost från conserva

ganska hård och lite gryning, inte så mycket smak , ganska salt, tyvärr inte en ost jag vill ha på mina normala mackor, men jag kan äta den utan bekymmer som ost, kändes som en julost som är lite för gammal i kylskåpet

jag gillar dom vanliga ostarna mest, som gouada, och hushållsostarna, men då mjuka och lite feta

återkommer när jag ätit mer av den


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur smakar mat från Conserva.de...
InläggPostat: mån 06 mar 2017, 23:37 
jag gillar ost och guoada, men den här är ingen höjdare, jag kan ha den på mackorna, men men den är torr och utan riktig smak :down:


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur smakar mat från Conserva.de...
InläggPostat: tor 09 mar 2017, 11:35 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 24 aug 2009, 09:31
Inlägg: 477
Mulen dag: det går att sleva i sig "bio-schinken" direkt från burken, men matupplevelsen är väl som mestr "intressant". PRova istället att steka upp smeten, mycket godare och mycket av konservsmaken försvinner. I med lite lök och potatis och du har en pytt i panna. :D

_________________
Survivalism är inte egoism, genom att sörja för dig och de dina frigör du resurser åt andra.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur smakar mat från Conserva.de...
InläggPostat: tor 09 mar 2017, 11:39 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet

Blev medlem: lör 03 okt 2009, 11:57
Inlägg: 724
Ort: Vagabond
MulenDag skrev:
Tänkte bara lägga en bild på hur innehållet i burkarna vi köpte för flera år sedan ser ut eftersom det inte ser ut som reklambilderna. Just den här modellen finns inte längre, BF-datum gick ut i slutet av 2014 men det smakar likadant ändå, men jag antar att även de nya burkarna innehåller "smet" snarare än vackert skurna skivor... :roll:

Bild

/MD


Är det möjligt att få en bild på innehållsförteckningen?

_________________
Meet MOST 2F.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur smakar mat från Conserva.de...
InläggPostat: tor 09 mar 2017, 20:55 
Willsie skrev:
Mulen dag: det går att sleva i sig "bio-schinken" direkt från burken, men matupplevelsen är väl som mestr "intressant". PRova istället att steka upp smeten, mycket godare och mycket av konservsmaken försvinner. I med lite lök och potatis och du har en pytt i panna. :D


Jag delar inte den åsikten! Ska inte svära på att det var just bio-schinken men en av burkarnas innehåll smälte och luktade kattmat när jag försökte steka den. Gick att äta men det var faktiskt inte gott, hur gärna jag än ville.

@lupl: Ang. innehållsförteckning så säljs inte just de burkarna längre. conserva.de är bra på att ha innehållsförteckningar på hemsidan. Vill du ändå ha en så hojta till så ska jag försöka fixa en.

/MD


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet