Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Mylarpåsar - var köpa
InläggPostat: tis 05 okt 2010, 20:01 
Offline
Har proppen gått? Det lyser inte hos grannarna heller.

Blev medlem: ons 17 mar 2010, 19:43
Inlägg: 70
Var köper ni mylarpåsar?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mylarpåsar - var köpa
InläggPostat: tis 26 okt 2010, 18:34 
Offline
Har proppen gått? Det lyser inte hos grannarna heller.

Blev medlem: ons 17 mar 2010, 19:43
Inlägg: 70
Bump. Ingen som lagrar mat?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mylarpåsar - var köpa
InläggPostat: tis 26 okt 2010, 18:37 
Offline
När folk är överens med mig har jag en känsla av att jag måste ha fel.
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 27 sep 2009, 19:21
Inlägg: 268
Ort: Västsverige
Jag funderar iaf på att köpa från ebay:
http://shop.ebay.com/i.html?rt=nc&LH_BI ... 86.c0.m301

Vet inte vilken storlek bara, sen vill man kanske stoppa ner påsarna i hinkar e.dyl oxo.
Även hinkar behöver jag då.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mylarpåsar - var köpa
InläggPostat: tor 27 jan 2011, 16:12 
Offline
She was a girl of impeccable taste!
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 21 mar 2010, 15:12
Inlägg: 650
Ort: Halland
2012 närmar sig och det är dags för mig att ta förberedelserna ett steg närmare foliehatten och inhandla mylarpåsar och syreätare. Tänkte kolla om någon som redan skaffat dessa saker har några tips på var man kan köpa dem? eBay finns ju, men bara från USA verkar det som. Visst, dollarn är låg, men samtidigt är det skönt att slippa tull (dvs inom EU).

Sen behövs det ju hinkar - några erfarenheter där? Har själv kollat runt en del på nätet och hittat diverse olika modeller, men jag tänkte om någon av er faktiskt har handlat dessa grejer så vore det ju grymt med en recension! Lokala pizzerian vet jag inte om jag är så sugen på att försöka förklara mitt ärende för (inget ont om dem - supertrevliga och goda pizzor, men ibland är det lite svårt att bara förklara att man t.ex. vill byta ut en ingrediens mot en annan)

Och så till slut maten - var köper ni era 25kg rissäckar (och annat)?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mylarpåsar - var köpa
InläggPostat: tor 27 jan 2011, 18:03 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 14 dec 2010, 16:55
Inlägg: 338
Alex Supertramp skrev:
2012 närmar sig och det är dags för mig att ta förberedelserna ett steg närmare foliehatten och inhandla mylarpåsar och syreätare. Tänkte kolla om någon som redan skaffat dessa saker har några tips på var man kan köpa dem? eBay finns ju, men bara från USA verkar det som. Visst, dollarn är låg, men samtidigt är det skönt att slippa tull (dvs inom EU).

Absolutt beste kvalitet får du hos http://www.sorbentsystems.com/mylar.html. Dessverre må du regne med nesten like mye i frakt som for selve varene. Mylar og O2-absorbere er tunge saker! Og det nytter ikke å be om annen transport enn den de foreslår i første tilbud. Et alternativ er derfor å bruke kun plasthinker og CO2. Torris får man kjøpt hos gassforhandlere(industri).


Alex Supertramp skrev:
Sen behövs det ju hinkar - några erfarenheter där? Har själv kollat runt en del på nätet och hittat diverse olika modeller, men jag tänkte om någon av er faktiskt har handlat dessa grejer så vore det ju grymt med en recension! Lokala pizzerian vet jag inte om jag är så sugen på att försöka förklara mitt ärende för (inget ont om dem - supertrevliga och goda pizzor, men ibland är det lite svårt att bara förklara att man t.ex. vill byta ut en ingrediens mot en annan)

Jeg har startet ny tråd om dette under ”På lager”. http://swedishsurvivalist.egetforum.se/board/plasthinkar-plastspann-t1783.html

Alex Supertramp skrev:
Och så till slut maten - var köper ni era 25kg rissäckar (och annat)?

Ris, bønner og linser: Innvandrerbutikker
Spannmål/(hvete, rug):
1 Hos nærmeste bonde - Billig
2 Hos den mjölnare bøndene leverer sitt spannmål - Billig
3 Steder som dette: http://www.nye-tider.no/josefkorn_169.html - Dyrt

_________________
Svårt att förstå norska? Klipp och klistra in den här: http://translate.google.com/#no|sv|
Tack till "åhhnaaaj"


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mylarpåsar - var köpa
InläggPostat: tor 27 jan 2011, 21:23 
Offline
Skynet fights back!

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 00:09
Inlägg: 641
Ort: Bästkusten
Sorbent systems är i särklass billigast men de är någon slags grossiter så du får köpa i bulk. Snacka ihop dig med ett par till här på Swedish S o gör ett gruppköp. Det gjorde vi får några år sedan med gott resultat. PMa mig för vidare tips.

_________________
Endast Sverige svenska preppers har

Köp Sveriges billigaste silvermynt hos Liberty Silver. 2% rabatt med koden "survivalist"


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mylarpåsar - var köpa
InläggPostat: fre 28 jan 2011, 19:05 
Offline
She was a girl of impeccable taste!
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 21 mar 2010, 15:12
Inlägg: 650
Ort: Halland
Despierto skrev:
Sorbent systems är i särklass billigast men de är någon slags grossiter så du får köpa i bulk. Snacka ihop dig med ett par till här på Swedish S o gör ett gruppköp. Det gjorde vi får några år sedan med gott resultat. PMa mig för vidare tips.



Ja jag minns att jag läste en tråd om det för ett tag sedan. Vore kul att höra era erfarenheter - leverantör, pris, leveranstid, tull, kvantitet, kvalité, resultat, mm, mm.

Är någon mer intresserad så är gruppinköp en bra idé!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mylarpåsar - var köpa
InläggPostat: fre 28 jan 2011, 19:09 
Offline
Konservöppnaren börjar bli utsliten. Igen!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 19 jan 2010, 14:56
Inlägg: 2646
Jag är intresserad av gruppinköp.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mylarpåsar - var köpa
InläggPostat: tor 03 mar 2011, 20:56 
Offline
Hade jag inte några värmeljus här någonstans?

Blev medlem: tor 03 mar 2011, 00:25
Inlägg: 8
Fick en fundering när jag kollade på en video hur man tillsluter sina mylar påsar. Man tillsluter alltså med en typ av platttång som värmer ihop mylaren. Borde man inte ifall kunna köpa mylar på rulle och "platta" ihop egna påsar i egna dimensioner? Eller hur slitstark blir tillslutningen egentligen? :P


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mylarpåsar - var köpa
InläggPostat: tor 03 mar 2011, 21:50 
Offline
She was a girl of impeccable taste!
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 21 mar 2010, 15:12
Inlägg: 650
Ort: Halland
Pete skrev:
Fick en fundering när jag kollade på en video hur man tillsluter sina mylar påsar. Man tillsluter alltså med en typ av platttång som värmer ihop mylaren. Borde man inte ifall kunna köpa mylar på rulle och "platta" ihop egna påsar i egna dimensioner? Eller hur slitstark blir tillslutningen egentligen? :P


Det borde fungera alldeles utmärkt. Man behöver ju inte ha någon speciell plattång heller, det går bra med strykjärn.

Men var får man tag i livsmedelsgodkänd mylar som lämpar sig för ändamålet på rulle?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mylarpåsar - var köpa
InläggPostat: tor 03 mar 2011, 21:57 
Offline
Hade jag inte några värmeljus här någonstans?

Blev medlem: tor 03 mar 2011, 00:25
Inlägg: 8
Okej. Det vet jag inte. så det finns alltså olika sorts mylar?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mylarpåsar - var köpa
InläggPostat: fre 04 mar 2011, 15:05 
Offline
She was a girl of impeccable taste!
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 21 mar 2010, 15:12
Inlägg: 650
Ort: Halland
Rent tekniskt är Mylar egentligen bara ett av många olika varunamn på något som heter boPET, Biaxially-oriented polyethylene terephthalat. Det finns i många olika utföranden, med olika lamineringar som t.ex. aluminium. En del är avsedda för mat, och är då i USA s.k. "Food grade" och/eller "FDA approved", andra kan vara avsedda för t.ex. antistatisk förpackning av elektronik, mm.


Från http://www.sorbentsystems.com/mylar.html

Mylar is an industrial trademarked brand name that is often confusing. In its basic form, mylar is a CLEAR material made from polyester resin. IMPAK produces MylarFoil bags used in a wide range of industries which require moisture and oxygen barriers to ensure product integrity. Polyester film, ('mylar') when laminated to aluminum foil provides additional barrier properties and higher puncture resistance than any metallized polyester structure. The ubiquitous "mylar" balloons are actually made from metallized polyester, a very lightweight structure in which the aluminum is deposited onto the surface of the polyester (mylar) film in a thickness measured in angstroms ( 1 angstrom = 1/1000th of a human hair). To compare the properties of MylarFoil, review the specifications for PAKVF4 which has a complete layer ( .00035 ) of aluminum foil with a metallized structure like PAKVF2.5M. An aluminum foil layer actils like a FLEXIBLE can providing the best possible barrier properties. Our PAKVF4PC structure has a .0005 foil layer structure that is 6.0 mils thick. The majority of foil structures use only .00028, a thickness rife with pinhole problems.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mylarpåsar - var köpa
InläggPostat: tor 06 feb 2020, 19:12 
Offline
Nykomling

Blev medlem: tor 06 sep 2018, 09:49
Inlägg: 3
http://www.mylar.se



Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Mylarpåsar - var köpa
InläggPostat: ons 04 mar 2020, 23:57 
Offline
Skynet fights back!
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 15 dec 2017, 00:51
Inlägg: 643
Beställde tidigare via aliexpress några hundrapack och är väldigt nöjd med dom (men nu är allt från Kina seeegt få igenom)

Syreätare däremot från mylar.se dom lönar sig inte beställa utomlands.
Köp inte syreätare i storpack typ 60st utan hellre flera mindre småpack med 20st.
Dom får inte vara framme för länge och börjar aktiveras inom 1-2 minuter

_________________
Det är aldrig försent att inte hinna bli klar i tid.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet