Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Recension; Trekking-keks
InläggPostat: mån 16 mar 2009, 20:07 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:10
Inlägg: 342
Ort: Djupa Värmlandsskogarna
Har visst lovat återkomma med en liten utvärdering angående Mahlzeiten Trekking-keks. Vet inte om jag lagt det på rätt ställe, anförtror åt adim att avgöra och eventuellt flytta detta.

Köpte dessa kex eftersom jag tyckte de påminnde om nödlivsmedel; både vad gäller energi och utseende. Säljaren, http://www.utemat.se, lovar 3-5 dagars leveranstid, dock dröjde det någon dag mer innan min beställning dök upp.

Paketen är i storlek 120x60x45mm (lxbxh), och innehåller 12st fyrkantiga kex i den ungefärliga storleken 50x50mm. Paketet i sig är gjort av kraftig aluminiumfolie, med en innehållsdeklaration på Tyska,Engelska och Danska. Under ytteremballaget finns ett lager med vit wellpapp för att skydda mot stötar och allt annat som kan hända i fickan, det funkar sådär. Burit ett paket kex i fickan 5 dagar på jobbet plus en helg i Hagen, Skövde, och 4st av kexen var av mitt på dock inga söndersmulade.

Varje paket innehåller 125g. Näringsvärdet är 1841kj/100g, det kan jämföras med försvarets Nödlivsmedel Armen/S (M8211-102010-7) 2200kj/100g. Smak och konsistens är klart godkännt, hela familjen, inklusive min 5-åring, tyckte dom var goda. Dom är väldigt lika försvarets gammla hederliga vetekex, ni vet dom man åt med konserverad leverpastej.

Priset är 10kr/paketet och hållbarheten jättebra, dom paket jag fick har bästföre datum Augusti 2013.

Jag kommer att köpa fler, passar för mig jättebra i SEV,EDC;er och att bara ha i bilen eller på jakten. Paketen klarar väta och har en ganska lättburen storlek.

Jag tycker att Mahlzeiten Trekking-keks är användbara som ett slags nödlivsmedel eller tillskott (bukfylla) i en BOB eller motsv. Pris och hållbarhet gör att man kan köpa på sig många. Smak och konsistens gör att man utan problem kan omsätta dom i sitt vanliga kosthåll. Provade med lite smör och ost, funkade jättebra, skulle ha haft lite vin och druvor också. Mitt problem kommer att bli att familjen äter upp dom när jag vänder ryggen till.

/////BySmed

(skogsbonde redigerade länken så att den fungerar.)


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet