Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Kontantkort
InläggPostat: tor 15 maj 2014, 19:58 
Börjar bli så trött på telefonförsäljare (trots NIX) och även sms från bedragare på blocket.

Vart skaffar man sig anonyma kontantkort? Och vilka är bäst? Gissar det är en massa dolda avgifter på de "GRATIS KONTANTKORT!" man ser reklam för, eller?

EDIT: Förstår ju att man måste ladda korten med pengar för att få ringa. Men vill gärna slippa allt annat, som att uppge adress, epost, personnummer osv.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontantkort
InläggPostat: tor 15 maj 2014, 20:28 
Närmsta Pressbyrån och förklara där hur mycket du ringer osv...brukar få bra tips. Så klart betalar du kontant ;-).


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontantkort
InläggPostat: tor 15 maj 2014, 20:48 
-


Senast redigerad av xsive lör 06 dec 2014, 13:01, redigerad totalt 1 gång.

Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontantkort
InläggPostat: tor 15 maj 2014, 20:56 
Inte från Teliabutiken i alla fall. De tar inte kontanter som betalning för kortet. /MD


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontantkort
InläggPostat: tor 15 maj 2014, 20:58 
T-72 skrev:
Närmsta Pressbyrån och förklara där hur mycket du ringer osv...brukar få bra tips. Så klart betalar du kontant ;-).

Har dom koll på sådant? Häromkring är det mest finniga tonåringar som sitter med smartphone istället för ger service...

Har settatt de flesta kontantkort har "31 dagars giltighetstid", hmm... det är ju inte en ren "burner-phone" för knarklangning jag vill ha... :hm:


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontantkort
InläggPostat: tor 15 maj 2014, 21:07 
Offline
Konservöppnaren börjar bli utsliten. Igen!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 19 jan 2010, 14:56
Inlägg: 2646
MulenDag skrev:
Inte från Teliabutiken i alla fall. De tar inte kontanter som betalning för kortet. /MD


Ok? Men Telia kontantkort kan man ju köpa kontant på typ mediamarkt, el giganten etc
Om man köper en sk burner för 79:- så ingår kontantkortet. Inte behöver man köpa Teliaprodukter i Teliabutiker ;)

Edit stavfel...

@ts

Vad menar du med bäst? Gå in på operatörernas hemsidor och kolla vad kostnaden är.
Telia funkar ju bäst uppe i Norrland, så där är väl det bäst.


Senast redigerad av takiman tor 15 maj 2014, 21:27, redigerad totalt 1 gång.

Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontantkort
InläggPostat: tor 15 maj 2014, 21:14 
Nikenik skrev:
T-72 skrev:
Närmsta Pressbyrån och förklara där hur mycket du ringer osv...brukar få bra tips. Så klart betalar du kontant ;-).

Har dom koll på sådant? Häromkring är det mest finniga tonåringar som sitter med smartphone istället för ger service...

Har settatt de flesta kontantkort har "31 dagars giltighetstid", hmm... det är ju inte en ren "burner-phone" för knarklangning jag vill ha... :hm:

Du svarar dig faktiskt själv där. Vem kan bättre vilken som är billigast, ger mest sms per månad osv än " finniga tonåringar som sitter med smartphone" dagarna runt. Frågar man snällt så får man precis det svar man behöver.
Jag känner några 14 åriga tjejer som klarar knappast skolan men är experter inom mobiltelefoni....


Senast redigerad av T-72 tor 15 maj 2014, 21:16, redigerad totalt 1 gång.

Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontantkort
InläggPostat: tor 15 maj 2014, 21:16 
takiman skrev:
Vad menar du med bäst?


"Bäst" i det här fallet menade jag vad ni andra på forumet funkade bra för er.
Vill ha ett telefonnummer jag kan ringa ifrån i nödfall och som jag kan använda till nät-annonser. Och som jag inte behöver ladda varje månad för att behålla numret. Telefonen kommer ju mest bli liggande...


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontantkort
InläggPostat: tor 15 maj 2014, 21:19 
T-72 skrev:
Du svarar dig faktiskt själv där. Vem kan bättre vilken som är billigast, ger mest sms per månad osv än " finniga tonåringar som sitter med smartphone" dagarna runt. Frågar man snällt så får man precis det svar man behöver.
Jag känner några 14 åriga tjejer som klarar knappast skolan men är experter inom mobiltelefoni....


Brukar dom ha mer än ett abonnemang? Trodde dom band upp sig 36månader för att få köpa en iphone för 1kr...
Men antar jag får knata ner till pressbyrån och försöka få kontakt med en av dem. :alien:


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontantkort
InläggPostat: tor 15 maj 2014, 21:20 
-


Senast redigerad av xsive lör 06 dec 2014, 13:01, redigerad totalt 1 gång.

Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontantkort
InläggPostat: tor 15 maj 2014, 21:22 
Offline
Konservöppnaren börjar bli utsliten. Igen!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 19 jan 2010, 14:56
Inlägg: 2646
Nikenik skrev:
takiman skrev:
Vad menar du med bäst?


"Bäst" i det här fallet menade jag vad ni andra på forumet funkade bra för er.
Vill ha ett telefonnummer jag kan ringa ifrån i nödfall och som jag kan använda till nät-annonser. Och som jag inte behöver ladda varje månad för att behålla numret. Telefonen kommer ju mest bli liggande...


Ah, ok.

Vanligt Telia kontant har jag som extralur. 6 månader giltighetstid om du inte laddar det under tiden. Fungerar hur länge som helst om du använder och laddar det.
Ha i åtanke att om det kommer ett "nytt" kort, microsim etc som du inte har i nuvarande telefonen du ska använda till kontantkortet måste du regga dig för att kunna behålla numret och få ett nytt kort.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontantkort
InläggPostat: tor 15 maj 2014, 21:48 
takiman skrev:
Vanligt Telia kontant har jag som extralur. 6 månader giltighetstid om du inte laddar det under tiden.


:hm: Mitt Telia påstods gälla i ett år om jag inte laddade. Jag tror mammas har varit oladdat i klart över ett halvår (det är jag som får sköta laddandet) och det funkar fortfarande. Däremot blir samtalspriset högt om man inte laddar varje månad.

/MulenDag


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontantkort
InläggPostat: tor 15 maj 2014, 22:02 
Offline
Konservöppnaren börjar bli utsliten. Igen!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 19 jan 2010, 14:56
Inlägg: 2646
MulenDag skrev:
takiman skrev:
Vanligt Telia kontant har jag som extralur. 6 månader giltighetstid om du inte laddar det under tiden.


:hm: Mitt Telia påstods gälla i ett år om jag inte laddade. Jag tror mammas har varit oladdat i klart över ett halvår (det är jag som får sköta laddandet) och det funkar fortfarande. Däremot blir samtalspriset högt om man inte laddar varje månad.

/MulenDag


Ja ja. Det är säkert 12 månader. Dock 6 månader för mobilsurf till laptop. Blandade ihop kontantkorten..


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontantkort
InläggPostat: tor 15 maj 2014, 22:23 
Offline
Behöver jag verkligen mer än en kniv?

Blev medlem: fre 25 apr 2014, 14:56
Inlägg: 90
Ort: bakom granen
Va e meningen med kontant kort? Går ju på samma nät. E de nått ja har missat?

Läs första inlägget i tråden så ser du varför han vill ha kontantkort. /Mod


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontantkort
InläggPostat: fre 16 maj 2014, 17:06 
VintersoL skrev:
Va e meningen med kontant kort? Går ju på samma nät. E de nått ja har missat?

Läs första inlägget i tråden så ser du varför han vill ha kontantkort. /Mod



Kör själv kontantkort sedan måånga år tillbaka, kommer aldrig ha nåt annat om inte tokregeringen tvingar mig då ? !!


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet