Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: kina glasögon
InläggPostat: lör 03 jun 2017, 16:49 
förra riktiga paret glasögon blev progresiva, och då passade jag på att ta ett extra par från kina när jag hadde receptet för dom, dom provades och låg i bilen som reserv

bytte glasögon och dom gick sönder för ett tag sedan, på grund av flera i följd dumheter så har jag inte köpt nya ( brukar inte bli bra att prova ut glasögon i pollentider ) men tog kina under tiden

först så var antireflexbehandlingen usel, flammig och blev bara värre, och nu havererade en näskudde, såg att dom var osedvanligt dåligt gjorda

så krasst sett även om dom kosatade en tredjedel av billigaste här så är dom nog inte värda det

och för er som har glasögon, se till att ha reserv och dubbel reserv..


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: kina glasögon
InläggPostat: lör 03 jun 2017, 23:08 
grym skrev:
och för er som har glasögon, se till att ha reserv och dubbel reserv..


:up: Klarar mig än så länge på ClasOlssonglasögon. Har lagt några i lager. Även starkare varianter så jag klarar mig resten av livet. Om jag inte plötsligt behöver progressiva eller blir astigmatisk förstås... :?

/MD


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: kina glasögon
InläggPostat: sön 04 jun 2017, 02:56 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: lör 18 jun 2016, 23:28
Inlägg: 2006
Det är nog svårt att lagra glasögon för resten av livet men standardläsglasögon är ju billiga så det går väl att göra ett försök. Jag tror dock mer på förstoringsglas. Men jag är mycket närsynt så standardläsglasögon duger inte åt mig.

Om man har helt normal syn och gott påbrå är det ju ändå risk för grå starr och det ska man nog inte försöka fixa på egen hand...

MulenDag skrev:
grym skrev:
och för er som har glasögon, se till att ha reserv och dubbel reserv..


:up: Klarar mig än så länge på ClasOlssonglasögon. Har lagt några i lager. Även starkare varianter så jag klarar mig resten av livet. Om jag inte plötsligt behöver progressiva eller blir astigmatisk förstås... :?

/MD

_________________
/Zombie -->(x)q(/)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: kina glasögon
InläggPostat: sön 04 jun 2017, 08:03 
för mig som har astigmatism är glasögon verkligen viktigt, jag kan klara mig utan, men då med huvudvärk, dock, har man ett par där slipningen tar ut astigmatismen kan man ha dom modeller som man clips på för att kunna kolla på närmare håll, det hjälper mig mycket då man börjar bli gammal och armarna längre vid läsning o.s.v :oops:


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: kina glasögon
InläggPostat: sön 04 jun 2017, 12:58 
Offline
Sometimes I just hate it when I'm right.

Blev medlem: ons 22 sep 2010, 16:25
Inlägg: 664
Jag har bara närsynthet/astigmatism, så jag behöver (än så länge!) bara enkelslipade. Mina erfarenheter av kinaglasögon har varit bra, men det är nog lite färgat av att enkelslipade är så sjukt billigt från Kina. Jag har köpt ett antal reservglasögon för USD 9.90 per styck, och inte haft anledning att klaga. Men till det priset får man förstås inte antireflexbehandling och andra finesser.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet