Det är väl så jag har tänkt också att olika hormoner fungerar som "albyl"
Men samtidigt då jag tagit upp frågan med olika läkare har man förklarat nåt i stil med att en stor skada som sker snabbt ger så mycket nervinpulser ögonblickligen att hjärnan inte klarar att ta emot dem utan stänger av .
Alltå den mer primitiva delen av hjärnan tar över för att vi ska överleva i en trängd situation .
Därför skulle en skada som sker lite mer utsträckt inte påverka hjärnan på samma vis då hjärnan " hinner med " upptrappningen av smärtan och därför kan registrera den även om den är starkare än vid första tillfället .
Läkarna förklarade även att smärta ofta känns starkare ju närmare huvudet den sitter , skulle förklaras av kortare väg för impulserna i nerverna .
Efter min olyckor kände jag mig smått illamående och lite yr , men ingen smärta utan bara bedövat står och tittar på mig själv och konstaterar att det där borde göra fruktansvärt ont .
Yrseln och illamåendet kopplar jag till dels hormonerna adrenalin och endorfinerna plus faktumet att jag förlorat endel blod .
Men visst kan man vakna efter ett slagsmål och undra varför i h,,,e gör det så ont i armbågen eller vad det nu var som fick ta smällen .
Så adrenalin är starka grejer .