Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Salafism, ett hot eller en rättighet?
InläggPostat: sön 07 okt 2018, 22:26 
Offline
Min ryggsäck är nog för liten...

Blev medlem: sön 02 sep 2018, 21:16
Inlägg: 37
Fick en varning av forum chefen för att jag skrev i fel tråd, då det som skrevs halkade in på salafism.
Så jag startar en ny tråd om detta ämne här.
Är detta inte detta hot något som borde belysas mer?
Våra myndigheter som ansvar för rikets säkerhet anser detta tydligen och då borde det övriga samhället hörsamma detta i rimlighetens namn.
Varför sker inte detta?
Ämnen som detta borde uppta största delen av forumets spaltmeter.

https://www.fhs.se/arkiv/nyheter/2018-0 ... lappt.html"



 


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Salafism, ett hot eller en rättighet?
InläggPostat: sön 07 okt 2018, 22:28 
Offline
Börjar få trångt i skafferiet

Blev medlem: sön 14 feb 2016, 12:25
Inlägg: 109
Nä, snackar vi om salafism blir vi stämplade som rasister och utkastade från forumet.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Salafism, ett hot eller en rättighet?
InläggPostat: sön 07 okt 2018, 22:31 
Offline
Min ryggsäck är nog för liten...

Blev medlem: sön 02 sep 2018, 21:16
Inlägg: 37
Det låter inte bra alls tycker jag!
Är det verkligen så?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Salafism, ett hot eller en rättighet?
InläggPostat: sön 07 okt 2018, 22:59 
Offline
Finns staden kvar?

Blev medlem: mån 27 jun 2016, 21:31
Inlägg: 981
Japp även jag blev raderad för jag svarade på ditt inlägg.
Problemet är att det kan börja bra men nästan på direkten blir det politiska och/eller rasistiska inlägg och sen är pajkastningen igång och många passar på att poppa popcorn när showen börjar!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Salafism, ett hot eller en rättighet?
InläggPostat: mån 08 okt 2018, 00:04 
Offline
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 26 aug 2016, 16:48
Inlägg: 376
Länken ovan var trasig. Här är den igen.

https://www.fhs.se/arkiv/nyheter/2018-0 ... lappt.html

Samt själva rapporten på 270 sidor:
https://www.fhs.se/download/18.7df99071 ... hadism.pdf

Det här är alltså materiel från Försvarshögskolan, som har utarbetats på direktiv från MSB.
Det är mycket relevant för svenska survivalister här på forumet!
Men som Palle500 sa, var försiktig med kommentarerna!

_________________
//reboot


Senast redigerad av reboot tis 09 okt 2018, 01:18, redigerad totalt 1 gång.

Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Salafism, ett hot eller en rättighet?
InläggPostat: mån 08 okt 2018, 06:54 
Offline
Är det röda det som pekar mot norr?

Blev medlem: tis 07 aug 2018, 14:16
Inlägg: 33
Intressant ämne visst, men utan att läsa rapporten så tänker jag att det är som vanligt, d.v.s. bli inte ett offer. Var inte på fel plats, se till att kunna skydda familjen om hot uppstår.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Salafism, ett hot eller en rättighet?
InläggPostat: mån 08 okt 2018, 11:20 
Offline
There's no fate but what we make for ourselves
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 29 sep 2017, 17:06
Inlägg: 629
Kotte skrev:
Intressant ämne visst, men utan att läsa rapporten så tänker jag att det är som vanligt, d.v.s. bli inte ett offer. Var inte på fel plats, se till att kunna skydda familjen om hot uppstår.

Exakt så. Jag har insett att Svenskarna är helt inställda på krossa all nationell sammanhållning och allt som håller ett land stabilt och säkert på ett sätt som det var när man växte upp, så man gör bäst att anpassa sig och se om sitt eget hus. Och det är inte bara Salafism som kommer skruva till det. Eftersom samarbete och meritokrati är nyckeln till framgång så kan vi vara rätt säkra på att det kommer gå åt andra hållet under lång tid nu.

_________________
We know some people do incredibly stupid and unpredictable things. But if we haven’t planned for that incredibly stupid or unpredictable thing, maybe we end up being the stupid person, and a victim of the unpredicted thing.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Salafism, ett hot eller en rättighet?
InläggPostat: mån 08 okt 2018, 14:07 
Offline
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 26 aug 2016, 16:48
Inlägg: 376
Kotte skrev:
Intressant ämne visst, men utan att läsa rapporten så tänker jag att det är som vanligt, d.v.s. bli inte ett offer. Var inte på fel plats, se till att kunna skydda familjen om hot uppstår.


Men ladda ner och läs rapporten då! Den är väldigt lättläst och lätt att bläddra i.
Ladda ner den medans den finns kvar!
Då rapporten är mycket välskriven, välunderrättad, tydlig och detaljerad, är det stor risk att den i det här PK-hycklerisamhället snart blockeras/hemligstämplas.......

_________________
//reboot


Senast redigerad av reboot tis 09 okt 2018, 01:16, redigerad totalt 1 gång.

Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Salafism, ett hot eller en rättighet?
InläggPostat: mån 08 okt 2018, 21:46 
Offline
Min ryggsäck är nog för liten...

Blev medlem: sön 02 sep 2018, 21:16
Inlägg: 37
Att detta trosätt är här för att stanna och öka i tillväxt kan nog alla insatta och inte verklighets frånvända hålla med om.
Men vad kan man göra som vanlig människa för att vara säker?
Att bara vara på "rätt" ställe och undvika vissa platser är inte möjligt, om man har exempelvis barn eller vill ha ett liv.
Jobbar lite med så kallade samhällsviktiga objekt, och där kommer det nu ut styr dokument hur man skall hantera denna typ av hot.
Detta görs inte för att det är billigt att ta fram detta eller för att det är roligt. Detta görs säkerligen för att det efterfrågas och behövs/ kommer behövas och krävs av myndigheter.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Salafism, ett hot eller en rättighet?
InläggPostat: tis 09 okt 2018, 15:08 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 21 nov 2015, 02:38
Inlägg: 712
Ort: Linköping
Ja, det är ett hot mot Sverige o vår svenska demokrati..
Det är även ett hot mot våran säkerhet, då deras tro är att nervärdera alla som inte har deras tro och följer deras korans lära.
Våran jämställdhetskamp kommer bromsas upp, då deras syn på kvinnors rättigheter är lite snevriden.

Kan vi göra något......... troligtvis inte om det inte finns personer här inne som sitter i sådana positioner att de har inflytande och kan ändra på saker i samhället.
Det lilla vi kan är att rösta vart 4:e år som i slutänden inte gör någon skillnad.
Det som den lilla människan faktiskt kan att göra utan maktposition för att förändra saker är bara med olagliga medel och sådant avrådes starkt.
Så min summering är att hålla sig undan o hoppas att smällen inte blir för stor den dagen det havererar. :shtf:

Edit:
Om vi åker till deras länder så måste vi rätta oss efter deras seder och lagar... och det är faktiskt inte mer än rättvist att de ska göra lika dant när de kommer till västländerna med deras seder o lagar.
Det ska vara rättvist åt båda hållen.. inte att en får göra si o så medans den ena inte får göra det samma..
Jämlikhet o rättvisa fungerar åt två håll enligt mig.

_________________
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Att det blir som det blir, beror på att man gör som man gör, om man inte hade gjort som man gjort, så hade det inte blivit som det blev. ;)

2 varningar


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Salafism, ett hot eller en rättighet?
InläggPostat: tis 09 okt 2018, 20:55 
Offline
Min ryggsäck är nog för liten...

Blev medlem: sön 02 sep 2018, 21:16
Inlägg: 37
Du har helt rätt i det du skriver Blondie.

Jag förstår att detta är ett svårt ämne att så att säga preppa för och att skriva om, men jag var övertygad om att fler personer här inne hade någon bra input till mina frågetecken.
Man är ju lite nyfiken om fler tänker på just denna problematik eller den är helt enkelt för ångest framkallande.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Salafism, ett hot eller en rättighet?
InläggPostat: tis 09 okt 2018, 23:12 
Offline
Finns staden kvar?

Blev medlem: mån 27 jun 2016, 21:31
Inlägg: 981
Religion är svårt.
Titta på hur religion har ställt till det på NordIrland.
När vi skulle frälsa alla till kristendomen, korsriddare osv.
Missionärer som härjade i Afrika, både med makt och spred sjukdomar
Katoliker förbjuder abort.
Skenheliga Amerikaner.
Salafisterna är nog rätt fredliga men inte dom som använder religionen som skäl för att härska och mörda. Tex IS har ju sin tro som täckmantel för att få makt.
I alla länder brukar minoritets religoner förföljas.
I Sverige har vi ju även Jehovas vittnen som betraktar dom som hoppar av sekten som döda osv.. tvingar folk att vara aktiva medlemmar.
Så varför skall Salafism motverkas?
Nu blir det nog popcorn time. :-)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Salafism, ett hot eller en rättighet?
InläggPostat: ons 10 okt 2018, 15:00 
Offline
There's no fate but what we make for ourselves
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 29 sep 2017, 17:06
Inlägg: 629
Jag ser heller inga problem isf. Ös in ytterligare 30 miljoner som Annie vill. Det är trots allt fredens religion och alla människor är lika värda oavsett hur de beter sig.

_________________
We know some people do incredibly stupid and unpredictable things. But if we haven’t planned for that incredibly stupid or unpredictable thing, maybe we end up being the stupid person, and a victim of the unpredicted thing.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Salafism, ett hot eller en rättighet?
InläggPostat: ons 10 okt 2018, 18:24 
Offline
Min ryggsäck är nog för liten...

Blev medlem: sön 02 sep 2018, 21:16
Inlägg: 37
Att begränsa salafismen eller någon religion är inte bra alls enligt mig. Detta kommer bara de extrema krafterna gynnas av då dessa redan är etablerade i Sverige. Det är genom att försöka förstå man gör framsteg.
Att islam skulle fredens religion är nog deras eget påstående eller någon godhets dyrkares. Inga som tror på detta påstående är objektiva eller har konkreta bevis för det.
Fredens religion skulle kunna vara Nordens sätt att utöva kristendomen, men det har nog med hur våran befolkning varit uppbyggd att göra. :hm:
Vi har dock världsrekord i fred! :D :up:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Salafism, ett hot eller en rättighet?
InläggPostat: ons 10 okt 2018, 18:31 
Offline
There's no fate but what we make for ourselves
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 29 sep 2017, 17:06
Inlägg: 629
Krutrök skrev:
Att begränsa salafismen eller någon religion är inte bra alls enligt mig. Detta kommer bara de extrema krafterna gynnas av då dessa redan är etablerade i Sverige.
Isf tycker jag vi ska låta grovt kriminella hållas också. Vi har ju tydligt sett hur deras avsky mot Aina bara vuxit ju mer de hindrats och det gör ju bara saken värre.

_________________
We know some people do incredibly stupid and unpredictable things. But if we haven’t planned for that incredibly stupid or unpredictable thing, maybe we end up being the stupid person, and a victim of the unpredicted thing.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet