Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Förtjust i surkål!
InläggPostat: ons 24 jan 2018, 20:47 
Offline
The grey man

Blev medlem: tor 15 nov 2012, 23:50
Inlägg: 1917
Inhandlade idag en fermenteringsats på IcaMaxi prissänkt med en hundring nu 299 kr.
Tycker inte det var billigt ändå men kunde inte låta bli då jag är förtjust i surkål helst med lite goda korvar...

Har aldrig testat på fermentering. Någon annanlivsnjutare kanske finns här på forumet som både gillar surkål o kan konsten med fermentering. Finns mkt o läsa på nätet men vore kul o höra tips från er andra innan jag sätter igång.... :D


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Förtjust i surkål!
InläggPostat: mån 05 mar 2018, 22:54 
Offline
Bor numera i en bunker

Blev medlem: ons 18 maj 2016, 21:15
Inlägg: 874
Vad ingår?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Förtjust i surkål!
InläggPostat: tis 06 mar 2018, 07:23 
Urd skrev:
Inhandlade idag en fermenteringsats på IcaMaxi prissänkt med en hundring nu 299 kr.
Tycker inte det var billigt ändå men kunde inte låta bli då jag är förtjust i surkål helst med lite goda korvar...

Har aldrig testat på fermentering. Någon annanlivsnjutare kanske finns här på forumet som både gillar surkål o kan konsten med fermentering. Finns mkt o läsa på nätet men vore kul o höra tips från er andra innan jag sätter igång.... :D


Jag har aldrig riktigt kommit till skott, men kan i vart fall rekommendera Karin Bojs: Syra själv : konsten att förädla grönsaker med hälsosamma bakterier.

Gick en kort självhushållningskurs för några år sedan där vi gjorde surkål, men sedan dess har jag inte gjort något och kan inte detaljerna på rak arm. Men egentligen var det bara att stampa kålen, salta och hälla upp på burk och låta stå svalt ett par veckor.


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet