Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ökning av antalet forummedlemmar!?
InläggPostat: ons 12 dec 2018, 23:27 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 22 feb 2016, 22:24
Inlägg: 708
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället
Jag har nu varit medlem på detta forum i lite mer än 2,5 år. Under denna tid så har jag upplevt att intresset för prepping fullständigt exploderat. Stämmer det? Är det bara för att jag själv började intresserade mig för detta som jag upplever detta? Jag ser dagligen notiser om prepping på nätet och nya företag med beredskapsutrustning dyker upp. På Facebook finns flera både mindre och störra preppergrupper, som dagligen få nya medlemmar. Dessa grupper fanns inte för några år sedan. Ni som varit med längre och ni som administrerar forumet, har ni sett någon större uppgång, att ovanligt många fler nya medlemmar reggar sig här på Swedish survivalist, eller är det marginellt?

_________________
"That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat, is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there."
-George Orwell.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ökning av antalet forummedlemmar!?
InläggPostat: ons 12 dec 2018, 23:49 
Offline
Skynet fights back!
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 15 dec 2017, 00:51
Inlägg: 643
Charlie** skrev:
Jag har nu varit medlem på detta forum i lite mer än 2,5 år. Under denna tid så har jag upplevt att intresset för prepping fullständigt exploderat. Stämmer det? Är det bara för att jag själv började intresserade mig för detta som jag upplever detta? Jag ser dagligen notiser om prepping på nätet och nya företag med beredskapsutrustning dyker upp. På Facebook finns flera både mindre och störra preppergrupper, som dagligen få nya medlemmar. Dessa grupper fanns inte för några år sedan. Ni som varit med längre och ni som administrerar forumet, har ni sett någon större uppgång, att ovanligt många fler nya medlemmar reggar sig här på Swedish survivalist, eller är det marginellt?



Har varit en stor uppgång men upplever det som att det peakat och gått ner en del igen.
Gått från att vara rejält obskyrt till ett tag nästan hipt men hipsterpreppers verkar hittat något annat att intressera sig för nu.
Prepperbloggare anger minskning antalet läsare och även här har väl frekvensen av inlägg minskat en del

_________________
Det är aldrig försent att inte hinna bli klar i tid.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ökning av antalet forummedlemmar!?
InläggPostat: ons 12 dec 2018, 23:50 
Offline
Inte utan min morakniv...
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 05 apr 2018, 20:57
Inlägg: 962
lite-forumsstatestik-for-senare-bruk-t8071.html

_________________
https://preppad.se


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ökning av antalet forummedlemmar!?
InläggPostat: tor 13 dec 2018, 01:30 
Offline
The Walrus
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 12 dec 2012, 11:28
Inlägg: 237
Ort: With the Polar dudes
Det går väl upp och ned pga vad som händer i omvärlden. Vet att det var en rejäl tillströmning av medlemmar för några år sedan, men de flesta försvann efter ett tag.

Själv så är jag inte så aktiv här. Mest pga att jag inte har så mycket att tillföra ;)

_________________
"Jag seglat över haven snart nog i 20år, lärt att dystra dagar kommer och går"


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ökning av antalet forummedlemmar!?
InläggPostat: tor 13 dec 2018, 05:26 
Offline
Inte utan mina marshmallows!

Blev medlem: fre 21 jul 2017, 23:24
Inlägg: 169
Nu vet jag inte med just själva forumet, men det är helt klart en ökning överlag. Jag tror inte någon av mina vänner inte är prepper med vanligt folks mått mätt. De flesta känner att det är något på gång, alltifrån börscrasch, världskrig, inbördeskrig till klimathot mm.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ökning av antalet forummedlemmar!?
InläggPostat: tor 13 dec 2018, 09:39 
Offline
My mommy always said there were no monsters - no real ones - but there are.
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 05 okt 2016, 15:22
Inlägg: 622
Ort: Urban sprawl
Tycker mig ha sett en rejäl ökning av intresset både i MSM och sociala medier typ ansiktsboken och kvitter. Följer Torpliv på FB som lever off grid efter bästa förmåga och gärna delar med sig av sina erfarenheter med höns, kaniner osv. Preppers vet jag inte men de är trevliga. Andra grupper verkar inte tänka mycket på opsec och rätt vad det är kommer det in en ny jääättetrevlig person som älskar alla, vill träffas IRL, ha kontaktuppgifter mm. Då går jag tyst ur. Inte för att jag är någon stjärna på opsec själv men det finns ju gränser. :D


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ökning av antalet forummedlemmar!?
InläggPostat: tor 13 dec 2018, 21:38 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 nov 2017, 13:49
Inlägg: 1084
Att antalet medlemmar ökar här kan bero på två saker.

* Ökat intresse för prepping generellt.

* Vi tar aldrig bort medlemmar som varit aktiva, men egentligen lämnat.

Det innebär att det finns många medlemmar som inte loggat in på flera år... Men de har postat några inlägg. Gamla medlemmar som aldrig postat inlägg raderas då och då.

Detta forum riktar sig främst till ganska färska preppers. Preppers som kanske inte har någon att diskutera prepp med IRL. Jag misstänker att en hel del gamla preppers mer eller mindre lämnat forumet bakom sig, eller iaf blir mindre aktiva. Så det är ett visst "flöde" av medlemmar som kommer in och som lämnar efter något år.

_________________


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ökning av antalet forummedlemmar!?
InläggPostat: fre 14 dec 2018, 19:15 
Offline
En är ingen, två är en. Tre? Ehh...
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 25 sep 2014, 22:54
Inlägg: 113
EssBe skrev:
Detta forum riktar sig främst till ganska färska preppers. Preppers som kanske inte har någon att diskutera prepp med IRL. Jag misstänker att en hel del gamla preppers mer eller mindre lämnat forumet bakom sig, eller iaf blir mindre aktiva. Så det är ett visst "flöde" av medlemmar som kommer in och som lämnar efter något år.


Finns det ett forum för inte så färska preppers, utan att hamna i kristen höger bunker-survivalism?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ökning av antalet forummedlemmar!?
InläggPostat: fre 14 dec 2018, 20:26 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 nov 2017, 13:49
Inlägg: 1084
Krösa-Maja skrev:
Finns det ett forum för inte så färska preppers, utan att hamna i kristen höger bunker-survivalism?


Ja, det finns.

Det kallas "vardagen". Det är löst baserat på "ny livsstil". Andra deltagare, ibland utan att de vet det, är dina vänner, släktingar och grannar. ;)

_________________


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ökning av antalet forummedlemmar!?
InläggPostat: sön 16 dec 2018, 00:36 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: lör 18 jun 2016, 23:28
Inlägg: 2006
Hurså? Jääättetrevliga personer förekommer väl överallt. Du behöver väl inte gå med på det, bara för att de är översociala.

Omnivore skrev:
Tycker mig ha sett en rejäl ökning av intresset både i MSM och sociala medier typ ansiktsboken och kvitter. Följer Torpliv på FB som lever off grid efter bästa förmåga och gärna delar med sig av sina erfarenheter med höns, kaniner osv. Preppers vet jag inte men de är trevliga. Andra grupper verkar inte tänka mycket på opsec och rätt vad det är kommer det in en ny jääättetrevlig person som älskar alla, vill träffas IRL, ha kontaktuppgifter mm. Då går jag tyst ur. Inte för att jag är någon stjärna på opsec själv men det finns ju gränser. :D

_________________
/Zombie -->(x)q(/)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ökning av antalet forummedlemmar!?
InläggPostat: sön 16 dec 2018, 09:50 
Offline
My mommy always said there were no monsters - no real ones - but there are.
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 05 okt 2016, 15:22
Inlägg: 622
Ort: Urban sprawl
Zombie skrev:
Hurså? Jääättetrevliga personer förekommer väl överallt. Du behöver väl inte gå med på det, bara för att de är översociala.

Omnivore skrev:
Tycker mig ha sett en rejäl ökning av intresset både i MSM och sociala medier typ ansiktsboken och kvitter. Följer Torpliv på FB som lever off grid efter bästa förmåga och gärna delar med sig av sina erfarenheter med höns, kaniner osv. Preppers vet jag inte men de är trevliga. Andra grupper verkar inte tänka mycket på opsec och rätt vad det är kommer det in en ny jääättetrevlig person som älskar alla, vill träffas IRL, ha kontaktuppgifter mm. Då går jag tyst ur. Inte för att jag är någon stjärna på opsec själv men det finns ju gränser. :D


Nä, men jag tycker innerst inne inte om människor speciellt mycket och försöker undvika dem IRL. Trivs bäst med att vara social på nätet.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ökning av antalet forummedlemmar!?
InläggPostat: mån 17 dec 2018, 23:18 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: lör 18 jun 2016, 23:28
Inlägg: 2006
Du behöver ju inte gå med på IRL-träffar etc, menade jag.

Omnivore skrev:
Zombie skrev:
Hurså? Jääättetrevliga personer förekommer väl överallt. Du behöver väl inte gå med på det, bara för att de är översociala.


Nä, men jag tycker innerst inne inte om människor speciellt mycket och försöker undvika dem IRL. Trivs bäst med att vara social på nätet.

_________________
/Zombie -->(x)q(/)


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet