Jag tror på "all reklam är bra reklam"-konceptet. Så tror inte det skadar "vår rörelse". Bortsett från alla troll här på forumet då...
Om någon frågar mig om jag är "en såndär Survivalist" försöker jag förklara på ett lätt sätt med glimten i ögat och inte dra ut på det.
Kan berätta det är lite som en hobby och att jag aldrig behöver oroa mig för att frysa, gå hungrig eller vad jag skulle göra om jag t.ex bröt benet ute i skogen. Löser det sistnämda problemet med morfintablett, rep, pinnar och vattentät mobiltelefon.
Att göra som killen i slutet på "Take Shelter" när man får frågan är inte att rekommendera!
Sen om någon kommer med kritik så kan man ju inte förväntas försvara bunkerlevande vapengalningar i södra Amerika eller dokusåpadeltagare. Det finns konstigt folk i alla samhällsgrupper och kretsar, även din lokala fotbollsklubb. Om någon drar paralleller till mig och någon "gun-nut" börjar jag med "Jag gör..." och "Jag anser iallafall...". Och understryker att jag inte äger några skjutvapen men däremot odlar väldigt god sallad och potatis på balkongen.
Jag ogillar att vara på teve eller bli intervjuad i tidningar så jag skulle inte ställa upp på intervju. Är förresten för upptagen med att överleva för att bli utskämd i teve.