Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Kershaw skyline
InläggPostat: tor 02 feb 2017, 15:48 
Offline
Min ryggsäck är nog för liten...

Blev medlem: mån 30 nov 2015, 19:54
Inlägg: 36
Hej! Någon som äger en sådan och är villig att ge sin input på den?

Kanske någon som känner till fler knivar i samma stuk och prisklass? Lista upp!

Någon som vill bli av med en kershaw skyline så betalar jag 350pix + frakt! (Är köp och sälj tillåtet här?)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kershaw skyline
InläggPostat: lör 13 maj 2017, 16:27 
Offline
Är det röda det som pekar mot norr?

Blev medlem: tis 18 feb 2014, 04:00
Inlägg: 32
Jo, nog har jag en Skyline. Underbar kniv på många vis, och jag bär den regelbundet.

Plus (För en del, det här är ju subjektivt):
* Lätt, känns knappt i byxlinningen
* Ligger väldigt bra i handen
* Stabil konstruktion för vardagligheter
* Håller skärpan bra vid vardagsbruk

Minus (För en del, det här är ju subjektivt):
* Den sitter högt i bältesklippet. En smaksak, en del är lite känsliga med att det sticker upp mycket av kniven. Jag bär inte min fäst i ficka, så för mig är det inget större besvär.
* Det som verkar som en "thumbstud", är verkligen inte en sådan. Det är ett synnerligt krångel att öppna kniven med denna/dessa (Den på ena sidan är ännu mer obrukbar), så man ska räkna med att använda flipper-funktionen. Det som till synes kan antas vara thumb-studs är stoppskruvar för bladet, och man ska inte räkna med att använda dem som annat.
* Jag hade velat ha lite högre yta för att trycka ur liner-låset så att detta gått enklare. Inte för att det är krångligt, men det hade kunnat greppa bättre emot min tumme.

Kan nog inte riktigt ge några bra jämföranden med andra produkter i samma klass då jag faktiskt inte har så många fällknivar av det här slaget att jämföra med.

Men Skylinen är en favorit för mig, även om den tyvärr är en sådan där kniv som är lite för dyr för att jag ska bara köra med. Det är ju förvisso en inkomstfråga med. :D

Men ofta EDC:ar jag 2 fällknivar. Ett multiverktyg av olika slag, oftast en Victorinox, och en fällkniv med möjlighet att öppnas med en hand. Och då ofta en sådan kniv av billigare slag som jag inte känner mig illa till mods av att misshandla igenom att använda lite vårdlöst. Typ liten Kayobakniv ifrån Jula för 99:-.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet