Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ny sida - billigaknivar.se - söker forumets kunniga
InläggPostat: tis 11 apr 2017, 22:34 
Offline
Nykomling

Blev medlem: sön 09 apr 2017, 21:39
Inlägg: 1
Ort: Sverige
Hej allihop!

En ny medlem med en hemsida som ser lite suspekt ut, jag vet, jag vet. Men, jag är kommen med ett gott hjärta.

Jag har under en väldigt lång tid gått i tankarna att skapa en sida om knivar. Mitt mål är att skapa "den ultimata knivsidan", där all nödvändig information går att hämta - vare sig det rör sig om köksknivar, knivar för naturen eller fällknivar. Just nu har jag skrivit ett ordlexikon och en köpguide. För tillfället finns det en hel del matnyttigt, enligt mig, och det är mestadels riktat till nybörjare inom ämnet. Namnet till trots, så är det en seriös och allvarlig sida som jag önskar samla all relevant information på.

Min poäng med hela den här saken är att jag önskar få era synpunkter och råd vad gäller sidan. Jag har bollat idéer med vänner, men det skulle vara fint att även höra stämmor från andra håll än jag är vad vid. Just nu ligger jag i startgroparna att skriva artiklar med mer detaljerad information om köksknivar. Jag går även i tankarna att göra en kategori tillägnad svenska knivar och dess skapare.

Jag skulle uppskatta oerhört om ni kunde gå in på http://www.billigaknivar.se och ge mig tips, råd eller synpunkter. Vad skulle du vilja se på sidan? Vad är dåligt med sidan? Vad tycker du att jag bör lyfta upp? Allt konstruktivt är välkommet och uppskattat.

I övrigt så funderade jag på om tråden passade här i Kniven eller i allmänna länkar-kategorin, men eftersom jag söker knivexperternas expertis och intresse - så fann jag den här forumdelen mest lämplig. Om det var fel av mig så ber jag ödmjukast om ursäkt och hoppas att en moderator kan skicka tråden till rätt plats. :D

Tack på förhand och ha en fortsatt trevlig kväll!

/Zibi från http://www.billigaknivar.se


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny sida - billigaknivar.se - söker forumets kunniga
InläggPostat: ons 12 apr 2017, 05:42 
Lite krasst kan jag tycka du får göra färdigt sidan först innan du ber om tips till förbättringar.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny sida - billigaknivar.se - söker forumets kunniga
InläggPostat: ons 12 apr 2017, 06:01 
Offline
1998 var en fin årgång för vita bönor!

Blev medlem: tis 08 nov 2016, 20:07
Inlägg: 151
En sak som jag hajar till lite för i ditt inlägg:

Citera:
Namnet till trots, så är det en seriös och allvarlig sida som jag önskar samla all relevant information på


Du uppfattar alltså själv att namnet inte låter seriöst. Varför behåller du det? För jag håller med, om jag själv letade efter en kniv och fick upp många resultat på googlingen så hade det namnet kunnat vara skillnad mellan att klicka och inte klicka på länken.

Sidan i sig har jag inget att anmärka på, men 99,99% på det här forumet kan mer om knivar än jag så ta det inte som en expertåsikt. :)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny sida - billigaknivar.se - söker forumets kunniga
InläggPostat: ons 12 apr 2017, 11:41 
Offline
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 07 apr 2017, 13:07
Inlägg: 372
Sidnamnet känns som ett "dussinnamn", ett annorlunda namn hade nog get fler träffar. Fin sida i övrigt!

_________________
- "AURIBUS TENEO LUPUM"


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny sida - billigaknivar.se - söker forumets kunniga
InläggPostat: ons 12 apr 2017, 22:03 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 31 dec 2015, 19:58
Inlägg: 1089
Ort: Västra Götalands län
Texten på din sida ger jag högt betyg, utseende och webbbshop låtar jag andra kommentera.

_________________
3-3-3 Radio Plan


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny sida - billigaknivar.se - söker forumets kunniga
InläggPostat: fre 14 apr 2017, 08:41 
Offline
Behöver jag verkligen mer än en kniv?

Blev medlem: ons 07 okt 2015, 08:34
Inlägg: 98
Namnet på sidan får en att direkt tänka på något garageföretag som säljer importerade kinaknivar med 500% påslag.
Så håller med ovan om ett namnbyte.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny sida - billigaknivar.se - söker forumets kunniga
InläggPostat: fre 14 apr 2017, 17:46 
Kanske http://www.vilkenkniv.se?

Som jag tolkar det hela handlar det om en tränings-site som skall vara nyttig och intressant och framförallt lärorik för den som skapat den? Med andra ord ett utmärkt sätt att skaffa sig kunskap och erfarenheter om webb-teknik på olika plan.

I så fall mycket lov-värt!

Om rostfria köksknivar.

Jag vet att det ofta sägs att man inte skall köra sina köksknivar i diskmaskinen. Men i praktiken går det utmärkt, iaf med mina rostfria Frost köksknivar med plast/gummihandtag. Kan kanske vara på sin plats att lägga in en passus om att många/en del kör sina rostfria köksknivar i diskmaskin utan problem. Kan hända att man behöver skärpa något oftare på skärpstålet, men vad gör det.

Kanske en tipsavdelning?

Tips: Om du är hemma hos någon och retar dig på slöa köksknivar så kan du (efter att först be värden/värdinnan om lov!!!) lätt skärpa dem mot en oglaserad kant på undersidan av porslin. Exempelvis tallrik, mugg eller skål. Fungerar utmärkt för att snabbt få upp skärpan på en slö kniv, men kanske inte för att återställa en egg på en deformerad eller skadad kniv.


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet