Jag har inte vunnit några pengar än, men så fort jag gör det så hojtar jag till

Jag hittade lugnande info om att den inte var så hiskeligt svår att skärpa om an hade rätt slipstål. och den är tydligen inte mer 'spröd' än en normal F1a.
PS. jag uttryckte det lite fel, ang Globalkniven.. Jag har inte förstört någon global (på något sätt)Det var tänkt som ett exempel.. MEN en 'överlevnadskniv' med ett specialstål som inte har testats och som man själv skulle vara rädd för att 'förstöra' PGA kostnaden.. Mina Moraknivar för 50spänn vet jag exakt vad de tål och hur metallen fungerar, jag vet hur mycket jag 'kan' bryta utan att det gör något, jag vet hur de reagerar i -25gr och hur de reagerar när man klipper till med yxan på dem

Den kunskapen kan bli dyrköpt om man bara har en 3Gkniv kvar.. Nu är det väl självklart att en F1'3G skulle behandlas annorlunda.. MEN
kunskapen om vad den klarar är 'ganska' bra att ha om man vill göra annat är sälgpipor med den
Jag vill inte ha en kniv för 2000:- liggandes i byrån, det är ett verktyg som skulle vara vid min sida till vardags (så som moran är idag) och frågan är väl om den klarar det (om moran gör det)