Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Den lilla röda... (MSB Informationshäftet)
InläggPostat: tor 07 jun 2018, 14:11 
Offline
Är det röda det som pekar mot norr?
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 05 jan 2018, 19:51
Inlägg: 25
Hi guys!

Jag noterade nu när ja kollade posten för någon dag sedan (jobbar på annan ort så det kan ha varit en tid sedan den kom) att informationshäftet "om krisen eller kriget kommer" låg bland all reklam.
Jag hittade inte så mycket om saken vid en snabbkoll nu här.

Vet någon här om det finns någon speciell orsak till att man gett ut den nu, eller är det bara ett resultat av vårt "lobbyarbete"? :)

Nu oroar jag mig knappast för traditionellt anfallskrig (har redan gjort det mesta som går att förbereda sig för med relativ säkerhet, (insåg att jag till och med införskaffat ny radioutrustning som är kompatibel med gamla system...) resten är som jag ser det mer eller mindre wildcards som inte går att förutsäga innan även om det ofta är fånigt enkla grejer när man har facit på det, tex kommer jag garanterat att halka i duschen och skada mig ordentligt på vattenkranen när jag planerar för undvikande av icke magnetiska landminor efter att jag tagit de metalliska med min superdetektor, osv... om förstås vad jag vill komma åt... Fast det skadar ju inte att upplysa de som inte vet om det som står i skriften. :) ), men det skulle ändå vara intressant att veta mer om bakgrunden till att skriften ges ut nu. :)

(Jag nämner detta därför att det står i häftet om vikten av analys av nyhetskällor)
På tal om detdär med att analysera information, jag vet inte om ni sett dendär serien på SVT om Adolf Hitler, men i någon del av den så skall ju Melker Becker spåra upp Hitlers aska tillsammans med Hans Hatwig, filmen är väl mest underhållande, jag vet inte om det är riggat (tippar på att den verkliga orsaken givetvis är att Hans vill sälja böcker, förståeligt, det skulle jag också vilja...), men hursomhelst, utan att lämna för många spolier så utmynnar det hela i en generell analys av informationskällor och reflektioner kring svårigheterna i praktiken med att göra en konstruktiv analys av källor.

_________________
Survive or die!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Den lilla röda... (MSB Informationshäftet)
InläggPostat: fre 08 jun 2018, 23:33 
Offline
Bor numera i en bunker

Blev medlem: ons 18 maj 2016, 21:15
Inlägg: 874
Man har insett att allt inte är frid och fröjd, utan att dåliga saker faktiskt kan hända, är min tolkning.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet