Swedish Survivalist

Är du förberedd?


Kategoriregler


Plats för diskussion och tips om tv-serier och filmer med anknytning till survivalism. Även exempelvis böcker, spel och musik.

OBS: Posta inte länkar som kan vara tveksamma ur upphovsrättsligt perspektiv.



Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Valkyrien
InläggPostat: sön 08 jan 2017, 22:43 
Ramlade in på den nya serien som startade idag på TV4
http://www.tv4.se/valkyrien
Ett kriminellt gäng som gjort ett rån för att få pengar till förberedelser.
En av huvudpersonerna skällde hysterisk ut sin bror som var på väg kasta ut en kamin för att få bättre plats när dom fått barn
och han förklarade allt om hur oansvarig han var som inte hade koll på vart skyddsrum fanns och dom skulle frysa ihjäl efter två timmar
när strömmen går.

Avigsidan av populism om prepping... :-g

Det irriterar mig att huvudpersonen säger saker som är så sanna om klimathot, överbefolkning osv men framställs samtidigt som skum och halvpsykotisk. Hoppas serien bättrar sig


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Valkyrien
InläggPostat: sön 08 jan 2017, 22:49 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 21 dec 2011, 02:31
Inlägg: 4413
Jo, skrev just om den i filmtips...

Kan ju hända att det just nu negativa ändras längre fram i serien. Intressant tycker jag i alla fall att den är. Kan dock få folk att tro att "så där är en prepper" och då är det illa. :-g

_________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Prepperwikin - wiki.prepper.nu

Credo Putin mentitur.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Valkyrien
InläggPostat: sön 08 jan 2017, 22:53 
Xamuce skrev:
Jo, skev just om den i filmtips...

Kan ju hända att det just nu negativa ändras längre fram i serien. Intressant tycker jag i alla fall att den är. Kan dock få folk att tro att "så där är en prepper" och då är det illa. :-g


Jo det är i den tråden jag borde skrivit :smack: sry
Tycker också den verkar intressant och klart skall den följas till man ser hur den utvecklas


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Valkyrien
InläggPostat: sön 08 jan 2017, 22:59 
Xamuce skrev:
Kan dock få folk att tro att "så där är en prepper" och då är det illa. :-g


Eller inte? Det gör det så mycket enklare att flyga under radarn och bara framstå som en alldeles vanlig tok. :P

/MD


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Valkyrien
InläggPostat: mån 09 jan 2017, 22:50 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: lör 18 jun 2016, 23:28
Inlägg: 2006
Nja, nog var han litet obalanserad. Han borde definitivt inte ha slingrat sig när de frågade rent ut vad som stod först på listan. Vem som helst av oss skulle väl ha hållit ett 30 sekunders till åtminstone en kvarts tal om följderna av strömavbrott i det läget. Med tanke på hans jobb hade han ju ingen OPSEC att tänka på heller. När de tänkte slänga ut kaminen borde han muntert ha erbjudit sig att ta med sig propparna när han gick. Om de protesterade skulle han ju ha fått rätt på en gång. Eller också ha använt sin yrkesmässiga auktoritet även om det nog inte biter så bra på familjen. Att kaminen är farlig för flickan är ju dumheter. Det är ju bara att låta bli att elda med mer än ett stearinljus eller så i den, på några år.

Men läkarens utbrott på mötet och åthutningarna på begravningen var betydligt mer att höja på ögonbrynen åt. Definitivt oroande och skulle ha fått mig att välja en annan läkare om jag blev sjuk. (Och då menar jag allt över en stukning, eller vanligt plåster på ett besvärligt ställe.)


Exodus skrev:
Ramlade in på den nya serien som startade idag på TV4
http://www.tv4.se/valkyrien
Ett kriminellt gäng som gjort ett rån för att få pengar till förberedelser.
En av huvudpersonerna skällde hysterisk ut sin bror som var på väg kasta ut en kamin för att få bättre plats när dom fått barn
och han förklarade allt om hur oansvarig han var som inte hade koll på vart skyddsrum fanns och dom skulle frysa ihjäl efter två timmar
när strömmen går.

Avigsidan av populism om prepping... :-g

Det irriterar mig att huvudpersonen säger saker som är så sanna om klimathot, överbefolkning osv men framställs samtidigt som skum och halvpsykotisk. Hoppas serien bättrar sig

_________________
/Zombie -->(x)q(/)


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet