Tjena! Jobbar sista helgen så dags før en liten update.
Det vatten som fanns gick åt raskt i børjan så vi har fått ransonera våra hinkduschar (en hink per person) till var tredje dag. Med lite tur så bør det ræcka tills vi åker hem, annars får jag åka till macken.

. Det finns en bio toalett som børjar få sin andra (och sista hink) full så nær jag kan så gør jag nummer två på arbetstid.

Lite frestad att græva en latrin om den blir full, fast nær vi hyr så kanske det ær dumt.
Det har regnat ordentligt hela veckan och vi har kunnat se hur Glomma har højt sig. Min fru har fått en hel del fisk som vi har mumsat i oss. Vi hade planerat maten ganska dåligt så det har saknats en hel del, men funnits mycket av annat så det har varit si och så med det. Det værsta ær væl att sitta i denna lilla hytta nær regnet bara øser ner. Det har blivit en hel del snack om Euron ocn ett antal vænd tia och yatsy med barna. Bilen var inte packad før ett "det ska øsregna hela veckan" scenario, men det har gått bra ændå.
Det jag har bunkrat från Norge ær bløjor. mycket billigare æn i Sverige. Væntar också till på søndag med att tanka då det sægs att bensinen ær som allra billigast då.