Swedish Survivalist

Är du förberedd?


Kategoriregler


Ficklampor, bärbara sökstrålkastare, lysdioder, nödbelysning, batterier, batteriladdare, USB-laddare och batteribankar.



Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: LuminAID Uppblåsbar Solcellslampa
InläggPostat: ons 10 aug 2016, 19:24 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: lör 18 jun 2016, 23:28
Inlägg: 2006
Det verkar vara olika bud om det här fungerar bra eller ej. Är den något att ha? Är det någon som har provat den?

http://www.coolstuff.se/LuminAID-Uppblasbar-Solcellslampa

_________________
/Zombie -->(x)q(/)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: LuminAID Uppblåsbar Solcellslampa
InläggPostat: ons 10 aug 2016, 21:05 
Offline
Konservprovsmakare

Blev medlem: tor 21 okt 2010, 16:15
Inlägg: 61
Tjena!

Jag har kört två st i 1 år+ nu ungefär. Det beror lite på vad du vill använda dom som.

Har haft dom på båt, camping, lägenheten och dom ger ok ljus och laddar upp batteriet en solig dag ute.

Jag har dom liggandes i fönstret inomhus och då håller dom sig fulladdade. Dock var det segt att ladda dom inomhus i fönstret från helt tömda.

Det som jag tycker är negativt är att knappen för att sätta på och av litar jag inte på att den ska hålla, småtrög och strular ibland på den ene men än så länge tuffar dom på, måndags-ex kanske? Dom har ingen som helst förvarning att batteriet tar slut och bara slocknar plötsligt. Batteritiden är inte heller fantastisk men fullt godk med tanke på vikt/storlek.


Jag har även testat att förvara dom mörkt i en låda under ett par veckor/månad och det verkade som dom behövde flera cykler av användande för att återgå till normal kapacitet efter förvaringen. (Hade en som inte ville visa fulladdad trots flera dagar av full sol utomhus.) Så därav ligger dom i fönstret alltid numera och får lite ljus på sig och då funkar dom bra. (räcker med en taklampa för att hålla full nivå i beredskap vintertid)

Är ändå nöjd med dom och dom har sin plats här hemma. Föredrar dock fortfarande mina UCO lyktor och ficklampor när jag sticker iväg någonstans :).

För hemmabruk, båt, bil, ja allt annat så får dom hänga på när det inte är viktkänsligt.

Med det sagt så hade jag inte köpt fler. Tar hellre en låda cyalume stavar som nödljus. Men för att dryga ut ljusstavar och annan nödbelsyning hemma så funkar dom som dom ska.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet