Swedish Survivalist

Är du förberedd?


Kategoriregler


Ficklampor, bärbara sökstrålkastare, lysdioder, nödbelysning, batterier, batteriladdare, USB-laddare och batteribankar.



Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: billig bulk aa / r6 ficklampa
InläggPostat: sön 04 dec 2016, 10:51 
eftersom ikea säljer vettiga aa batterier och jag nyttjar ficklampor så är det dumt att inte ha några liggandes

köpte på mig en handfull små ficklampor när dom började komma för led och aa, ca 10 år sedan, en del har gått sönder några har slarvatsa bort eller tappats, så det blir helt enkelt dags att beställa nya

förslag?, för min del och med aa så behövs bara en enkel slimmad ficklampa med klickströmbrytare bak och kanske 100 lumen

finns från dollarn och uppåt på aliexpress, i värsta fall provar jag mig fram där, men det tar ju nästan två¨månader innan det kommer och ska man prova en efter en så tar det ett år innan man provat ett par stycken


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: billig bulk aa / r6 ficklampa
InläggPostat: sön 04 dec 2016, 12:28 
Offline
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 14 maj 2015, 11:29
Inlägg: 372
Jag brukar passa på och köpa ett par sådana här då det ibland är extrapris 19:90 på Clas Ohlson eller Jula
Bild
Nu är det dock ordinarie pris 39:90 Den är på 38 lumen
http://www.clasohlson.com/se/Ficklampa-LED/36-2996-1
Kan ju även vara en trevlig julklapp. Alla behöver ju en ficklampa.
Drivs visserligen av 3 st AAA och inte AA.

Jula har en lite mer ruggad variant för 49:90. Den är på 100 lumen
Bild
http://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/ficklampor-och-stralkastare/ficklampor/ficklampa-led-957195/

mvh
Berra
:)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: billig bulk aa / r6 ficklampa
InläggPostat: sön 04 dec 2016, 12:46 
Offline
Borgmästare i Jericho

Blev medlem: lör 08 okt 2016, 17:50
Inlägg: 246
Hade nog beställt typ denna Meco xpe q5 nedsatt pris till 2,45 $ från banggood. Brukar gå hyffsar fort med frakt.

http://www.banggood.com/Meco-XPE-Q5-600-Lumen-7W-Zoomable-LED-Flashlight-For-1xAA-1_2V-p-907006.html?utm_source=bbs&utm_medium=BLF&utm_content=chendongling

Själv väntar jag på 6 st cree q5 med 3 ljusnivåer från geek för 120 kr inkl frakt med rabbatt.
Givetvis vet jag att det är piratkopior, frågan är bara hur dåliga de är.

_________________
That's it, man. Game over, man. Game over! What the fuck are we gonna do now? What are we gonna do?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: billig bulk aa / r6 ficklampa
InläggPostat: lör 24 jun 2017, 22:32 
Fan vad trött man blir på dessa ocker/bluffannonser
CREE Q5 2000 Lumens (ja,ja säkert 2000 lumen på ett AA...)
225kr plus 35kr i frakt...
https://www.blocket.se/landskrona/High_quality_Mini_Black_CREE_Q5_2000_Lumens_72521475.htm?ca=22&w=3
Samma lampa kan köpas med cykelfästet för en dollar fraktfritt från kina
http://www.ebay.com/itm/1200lm-Cree-Q5-LED-Bike-Cycling-Bicycle-Head-Front-Flashlight-Light-w-360-Mount-/272563950235?var=&hash=item3f7613d29b:m:m3z3A_o7NM0Yeviu6QD3aSQ
Går folk verkligen på den bluffen?


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: billig bulk aa / r6 ficklampa
InläggPostat: lör 24 jun 2017, 22:36 
japp, det går dom, tillräckligt många för att bluffarna ska tjäna pengar på det

jag köpte ett par enkla med variabel lins, och tänkt prova dom lite, haft en på jobbet och den slits men funkar, men hittar inga likadanna , suck
så man får börja om från början igen


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: billig bulk aa / r6 ficklampa
InläggPostat: mån 26 jun 2017, 11:41 
Offline
The Walrus
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 12 dec 2012, 11:28
Inlägg: 237
Ort: With the Polar dudes
Kanske lite för stor, men jag använder sådana här i jobbet (gick ifrån tidigare inköpta supermega-vattentäta-gassäkra-atombombsäkra-Hiviz-ficklampan för 2300:- då dom hade dålig lumen och gick sönder jämnt och ständigt).

http://www.jula.se/catalog/hem-och-hush ... ed-957196/

Min har fungerat i 6 månader nu i ganska tuff miljö. Enda nackdelen som jag ser det är att den drar en del batteri.

_________________
"Jag seglat över haven snart nog i 20år, lärt att dystra dagar kommer och går"


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: billig bulk aa / r6 ficklampa
InläggPostat: fre 14 jul 2017, 22:31 
Offline
Bor numera i en bunker

Blev medlem: ons 18 maj 2016, 21:15
Inlägg: 874
Det finns massvis med vettiga och mindre vettiga lampor från aliexpress/ebay. Har typ 15 olika. Något specifkt som efersträvas?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: billig bulk aa / r6 ficklampa
InläggPostat: fre 14 jul 2017, 23:02 
där är problemet

att hitta något som är vettigt nog, nu håller jag på att prova en modell, har den på arbetskläderna på jobbet där den får vara igång, dom brukar hålla ett år eller så, sedan har något gått sönder

för min del vill jag ha så icke bulkiga ficklampor som möjligt, har fördelar för allt utom kylning och kastlängd på ljuset

lägg gärna upp vad ni köpt, hur pass ni provat och vad ni tycker om dom


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: billig bulk aa / r6 ficklampa
InläggPostat: ons 19 jul 2017, 19:09 
Offline
Bor numera i en bunker

Blev medlem: ons 18 maj 2016, 21:15
Inlägg: 874
grym skrev:
där är problemet

att hitta något som är vettigt nog, nu håller jag på att prova en modell, har den på arbetskläderna på jobbet där den får vara igång, dom brukar hålla ett år eller så, sedan har något gått sönder

för min del vill jag ha så icke bulkiga ficklampor som möjligt, har fördelar för allt utom kylning och kastlängd på ljuset

lägg gärna upp vad ni köpt, hur pass ni provat och vad ni tycker om dom

Jag har testat massor. De som kräver tre st AA/AAA går fetbort. Har i praktiken alltid värdelöst drivsteg.

Zoom-grej kan vara bra, men inga av de lampor jag använder ofta har det. Det är helt klart en känslig detalj som inte riktigt behövs.

Modes: man vill fota kunna ha mer än bara en ljusnivå, så länge lampan i sig inte är väldigt svag. Dock är SOS och blink fullständigt värdelöst och bara i vägen.

Clip: jag föredrar att ha ett belt-clip etc så att lampan har det mycket svårare att ramla ut ur fickan. Har försökt få tag på passande hölster, men det är inte helt lätt att hitta. Har köpt kanske 4 st olika på ebay, men det är många lampor som inte passar i någon av dem.

Det kan IBLAND vara bra att ha en lampa som kan stå på sin baksidan, så kan man lysa upp ett rum eller liknande ganska skapligt.

Själv har jag en 18650-lampa som primär, och en AAA-pennlampa som backup och för svag belysning. AAA-lampan har bara på/av och eftersom den är så svag är det optimalt.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet