Swedish Survivalist

Är du förberedd?


Kategoriregler


Ficklampor, bärbara sökstrålkastare, lysdioder, nödbelysning, batterier, batteriladdare, USB-laddare och batteribankar.



Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ny liten transformerande EDC-lampa med USB-laddn. Rofis R1.
InläggPostat: lör 07 apr 2018, 08:51 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 nov 2017, 13:49
Inlägg: 1084
Bild

Även om namnet kan föra tankarna till flatulens vid ro-fylld vila eller vid framförande av mindre båt med åror, så kunde jag inte låta bli...

För att sälja lampor krävs att de har nya funktioner. I detta fallet handlar det om möjlighet att vinkla huvudet steglöst 0-90 grader, USB-laddning med särskild sladd och magnetfäste. Hyfsat modern XM-L2 U2 med lägen från 0,5 lumen till 900 lumen (enligt tillverkaren). Vattentät och stöttålig. Överhettningsskydd, rampar snabbt ner från max. Levereras med 16340-batteri. Tillräckligt för att min mus febrilt klickar 2 ggr på köp-knappen trots 75:- + moms införselavgift.

Köpte två på ett erbjudande på Banggood. Nu kostar den lite väl dyra 604:- där. (+75:- och moms). Leta efter gruppköp/rabatter.

Kommer med 700 mAH 16340-batteri, elastiskt pannband, handledsrem och metall-clip, extra O-ringar samt laddkabel med magnetiskt kontakt. Banggood fuskade med värdet så jag slapp betala full moms...

Har bara haft dem ett par dagar, men gillar den. Liten. Känns mycket välbyggd och fungerar utmärkt. Kan lysa riktigt starkt. Går utmärkt att använda i handen som vanlig ficklampa eller vinkla och sätta fast i kläderna för hands-free ljus. Tack vare den steglösa vinklingen är magnetfästet extra användbart, även om det kan ta några försök att hitta exakt vinkel. Man får ta i rätt rejält för att ändra vinkeln. Tyvärr är ljuskäglan lite för riktad, som hands-free/pannlampa/magnetlampa hade jag personligen föredragit en mycket bred diffus stråle för korta avstånd.

Rekommenderas varmt, men kanske inte för fulla priset >600:- även om detta helt klart handlar om något helt annat än en billig kina-lampa för ett par $. :hm:

Små-fräck "ramping-effekt" när man byter lägen. Ljuset "glider" från ett läge till ett annat, precis så långsamt att man knappt märker det.

USB-laddningen är trevlig, men den kräver den unika sladden med magnetisk kontakt. Vanliga USB-kablar funkar inte.

Rofis har en hel serie intressanta (men dyra) lampor.

Det finns flera ingående tester på BudgetLightForum och CandleLightForum.

http://www.rofislight.com/products/rofis-r1/

_________________


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet