Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Svara på tråd  [ 78 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Weekendresa till London, vad tänka på?
InläggPostat: mån 05 jun 2017, 22:03 
Det stod ju "Välkommen" på mattan utanför dörren!

Skyddhandskar och vattendesinfektion kan du nog förklara med att du har bacillskräck (antagligen ganska vanligt). Men en kofot verkar mycket misstänkt. Ska du göra inbrott, eller slå ner folk, eller råna dem?

CPT Fantastic skrev:
Zombie skrev:
Får man inte problem med försvarsspray på flyget? Har för mig att det är förbjudet i Sverige i alla fall...

Jag tror ju inte att WAF för att ta med sig kofot på flyget är så värst hög...

Både försvarspray och kofot bör checkas in:)

När det gäller kofotens WAF. Jag kan lätt föreställa mig att mycket av det jag föreslagit kan uppfattas som i bästa fall märkligt. Kofot, skyddshandskar, dörrstopp och vattendesinfektion är nog att betrakta som tämligen exotiska föremål i bagaget för en weekend-resa.

InläggPostat: tis 06 jun 2017, 10:38 
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!

Zombie skrev:
Skyddhandskar och vattendesinfektion kan du nog förklara med att du har bacillskräck (antagligen ganska vanligt). Men en kofot verkar mycket misstänkt. Ska du göra inbrott, eller slå ner folk, eller råna dem?

Med skyddshandskar menar jag arbetshandskar. Med skär- och stickskydd.

Jag har flugit åtskilliga gånger med kofot i baget. Inga problem hittills.

På stan har jag med mig kofot. I skogen såg och/eller yxa. Oavsett lokalitet bär jag kniv. Inga konstigheter:)

InläggPostat: tis 06 jun 2017, 15:59 
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

Min "Selfie stick" funkar bra att ta med till utlandet och att använda i folkmassor, den är teleskopisk så att den snabbt kan fällas ut för att ta selfies om en akut situation uppstår. Har inte stött på någon som haft något problem med den än iaf.

Senast redigerad av Fyrop ons 07 jun 2017, 10:59, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tis 06 jun 2017, 17:24 
Borgmästare i Jericho

Tant Prepp skrev:
Fyrop skrev:
Att knivmörda folk verkar ha blivit den nya grejen bland terroristerna, har ju även hänt här några gånger även om det skyllts på annat än på terror. I Sverige är det inte tillåtet att bära kniv för att kunna freda sig, men det kanske är OK i England?

Det intryck jag har är att knivlagen i Storbritannien är striktare än den svenska.

Tror att terroristerna struntar i knivlagen... Det är för övrigt förbjudet att mörda folk. Både i Sverige och Storbritannien... vilket de också verkar strunta i.
Det märkliga är att folk i bjuder motstånd. Både män och kvinnor uppträder som panikslagna får och springer omkring. 20 personer på en pub borde kunna göra processen kort med tre knivbeväpnade angripare.

Know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy or yourself, you will succumb in every battle

InläggPostat: tis 06 jun 2017, 18:05 
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

Scarecrow skrev:
Tror att terroristerna struntar i knivlagen... Det är för övrigt förbjudet att mörda folk. Både i Sverige och Storbritannien... vilket de också verkar strunta i.
Det märkliga är att folk i bjuder motstånd. Både män och kvinnor uppträder som panikslagna får och springer omkring. 20 personer på en pub borde kunna göra processen kort med tre knivbeväpnade angripare.

Givetvis bryr sig terroristerna inte om knivlagen, däremot bryr jag mig om lagen vilket innebär att jag inte kan vara knivbeväpnad på stan. Än så länge finns det inte några lagliga medel att försvara sig med i Europa, annat än min stadiga selfie stick förstås...

Men varför i hela världen hade inte terroristerna AK47:or? Är tillgången på illegala automatvapen så mycket sämre i London än i Malmö?

InläggPostat: tis 06 jun 2017, 21:40 
Det stod ju "Välkommen" på mattan utanför dörren!

Jag antar du menar "Inte bjuder motstånd." Problemet är bara att de som störtar fram först lätt blir dödade eller åtminstone knivskurna. Därför vill ingen gå först. Och det förstår folk av instinkt. Därför springer man helst FRÅN farliga människor som tänker sticka kniven i folk. (Eller får björnfrossa, eller försöker gömma sig eller tigger om förskoning.)

Om man däremot är med i en riktigt pöbel kan man dessutom bli nedtrampad bakifrån av de i tredje ledet som bedömer att faran är över och vill vara med om det roliga.

Scarecrow skrev:

InläggPostat: tis 06 jun 2017, 23:32 
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!

Fyrop skrev:
Denna "Selfie stick" funkar bra att ta med till utlandet och att använda i folkmassor, den är teleskopisk så att den snabbt kan fällas ut för att ta selfies om en akut situation uppstår. Har inte stött på någon som haft något problem med den än iaf.

Bild

Strålande!

Egentillverkad? Verkar mer gedigen än brukligt. Kan nog ge riktigt fina färgbilder. Är det möjligt att ta bort telefonhållaren för att göra den lite smidigare att transportera?

InläggPostat: ons 07 jun 2017, 08:16 
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

CPT Fantastic skrev:
Strålande!

Egentillverkad? Verkar mer gedigen än brukligt. Kan nog ge riktigt fina färgbilder. Är det möjligt att ta bort telefonhållaren för att göra den lite smidigare att transportera?

Själva mobilhållaren(Otterbox Defender skal) är lätt att montera av, den sitter med en klämma så det är bara att slita av den när situationen kallar på det. Se bara till att köpa ett teleskopiskt "handtag" som är gjort i härdat stål, dom icke-härdade teleskopiska "handtagen" böjer sig snabbt vid användning och går inte längre att fälla in. Själv föredrar jag ett "handtag" som är 21", men dom finns i olika längder, vilken man föredrar är en smaksak.

"Handtagen" säljs lite varstans, här är till exempel ett som ser ut att fungera bra. https://bestbuysweden.com/produkt/ESP-hardad-Polis-Teleskopbatong-ergonomisk-21tum Betydligt stadigare än dom vanliga som finns nuförtiden.

InläggPostat: ons 07 jun 2017, 08:44 
Har du flinta och stål jag kan låna?
Användarvisningsbild

Scarecrow skrev:

En kille gjorde iaf motstånd. http://www.unilad.co.uk/news/lion-of-lo ... are-fists/

InläggPostat: ons 07 jun 2017, 08:49 
Har du flinta och stål jag kan låna?
Användarvisningsbild

Fyrop skrev:
Det är lite oklart varför dom hatar oss så mycket...

Ber om ursäkt för PDF och ev dubbelpost men här är en förklaring till varför de (IS i det här fallet) hatar oss västerlänningar så mycket. Det är deras egen tidning. Gå till sidan 30.
http://clarionproject.org/factsheets-fi ... -cross.pdf

InläggPostat: ons 07 jun 2017, 08:53 
Humor håller oss vid liv. Humor och mat. Glöm inte mat. Du klarar dig en vecka utan att skratta.
Användarvisningsbild

Tyvärr är ju en teleskopbatong lätt att skilja från en selfiestick... annars hade man ju med lätthet hävdat att man är låghalt och kunnat stödja sig på sin krycka i kaliber 6,5 efter att ha satt en doppsko på älgstudsarmynningen.
Det behöver nog vara lite mer maskerade självförsvarsanordningar :mrgreen:

InläggPostat: ons 07 jun 2017, 10:12 
-
Användarvisningsbild

Kul pinne! Skall prova att modda min :hm:

Och de har aldrig frågat vad det är eller ifrågasatt den på flygplatsens säkerhetskontroll?

//Tank

InläggPostat: ons 07 jun 2017, 10:17 
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

Tror inte man får ta med den på flyget tyvärr, kanske som incheckat bagage, det beror nog på vilket flygbolag man åker med.

InläggPostat: ons 07 jun 2017, 13:09 
En är ingen, två är en. Tre? Ehh...
Användarvisningsbild

Fyrop skrev:
Tror inte man får ta med den på flyget tyvärr, kanske som incheckat bagage, det beror nog på vilket flygbolag man åker med.

Ett paraply kan gå bra att ta med, jag skaffade faktiskt en sånhär, https://unbreakableumbrella.com/unbreak ... lla-u-212/

InläggPostat: ons 07 jun 2017, 13:14 
Undrar vilken som är bäst som arbetsgivare, Umbrella Corporation eller Skynet?

Ongrid skrev:
Tyvärr är ju en teleskopbatong lätt att skilja från en selfiestick... annars hade man ju med lätthet hävdat att man är låghalt och kunnat stödja sig på sin krycka i kaliber 6,5 efter att ha satt en doppsko älgstudsarmynningen.
Det behöver nog vara lite mer maskerade självförsvarsanordningar :mrgreen:

Shoppingkasse med något tungt i? En näve mynt, nycklar eller bok med hårda pärmar och bra papper.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 78 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa