Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Svara på tråd  [ 110 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: WROL light nu?
InläggPostat: mån 30 okt 2017, 20:33 
The grey man

Camo skrev:
Urd skrev:
Då detta har varit min största farhåga/prepp sedan länge! Behöver jag inte lägga/ödsla tid på hur det kunde ske!..... :notme:

Vet att det finns många som önskar detta eller lever i förnekelse....

Men för att nu insupa att även/ tillslut myndigheter börjat inse att allt kanske inte är under kontroll.... Räcker inte med att trycka upp nya gummiarmband typ "spräng inte våran polisstation" osv..... :mrgreen:

Men till ämnet! Hur tänka? Beror mkt på om myndigheter o samhälle tar detta på allvar eller skjuter på problematiken tills efter valet... För egen del del så ser jag hur samhället o dess åtagande börjar glida oss ur händerna. Dvs hur mkt vi än betalar in i skatt så minskar samhällsresurserna. O då har jag inte tagit i beaktande hur pensionsfrågan kommer lösas framöver..... Hoppas jag inte verkat för positiv :D . Känns som om samhällskontraktet börjar o knaka i sina fogar!

Rädda sig den som kan!

Jag ser samma problem,det riktigt otäcka tycker jag är att det är ganska tydligt att samhället och myndigheterna inte gör något.De kommer inte att göra något heller.Det är nästan hellre så att man ibland får känslan av att vissa accepterar utvecklingen utan diskussion.
Påtalar någon de uppenbara problem som finns, så blir det budbäraren som blir bestraffad,ibland kollektivt och det innebär att inte så många törs säga att kejsaren är naken.

Ställer en funderande fråga! Vad kan/bör myndigheterna göra? Tvivlar inte på att det än så länge finns potential o åstadkomma underverk så länge rättsväsendet får oknutna händer Dvs de får utföra sina åtaganden utan smutskastning ifrån media o andra obskyra grupper som polismästare med anhang...... :notme: Längtar efter dagen då ordningen återställs! Dvs offret står i fokus o inte gärningsmannens väl o ve!

InläggPostat: tis 31 okt 2017, 01:53 
Har lärt mig äta med spork!

Som jag ser det så borde de börja med att följa lagar och förordningar,det görs inte nu.Det mörkas och bedöms väldigt godtyckligt.
Lagen ska vara lika för alla,det utgör grunden i en demokrati,det ser vi stora skillnader på.Detta är ett stort problem därför att det ena ger det andra hela tiden.Rättsväsendet agerar utifrån de ramar de får från politiker och "makthavare"...Och så länge de väljer att ge vissa typer av brott tex kod 291 för att de inte ska synas i statistiken för allmänheten så kommer inget till det bättre att ske.Detta är ett medvetet sätt att mörka problem,detta i samarbete med medias uppenbarliga och även offentligtgjort medvetna tysnad missleder
hela samhället i det längsta.
Stora delar av myndigheterna är idag styrda av krafter som särbehandlar gärningsmän beroende på härkomst och religion.
Att media skulle granska detta opartiskt vore önskvärt,men det händer tyvärr inte.Chefer på avgörande platser är politiskt tillsatta och följer dess uppdragsgivares agenda till punkt och pricka.Det gäller tydligen att värna om sitt eget hus med de frikostiga lönerna i första hand.
Ska det ske något underverk så brådskar det...
Jag håller tummarna att du har rätt angående att den väldigt negativa samhällsutvecklingen ska vända,men jag är skeptisk.
Detta baserat på vad jag ser dagligen.

InläggPostat: tis 31 okt 2017, 14:32 
Inte utan mina marshmallows!
Användarvisningsbild

Ett kort och enkelt svar på MDs fråga är att ha likvida medel och mycket av det.
Har man pengar kan man köpa sig säkerhet alternativt flytta till ett "säkert" område eller annat land helt enkelt.
Åk till Finland tex och du märker en uppenbar skillnad direkt.

Tyvärr känns både regering och media kapat av aktivister så det blir ingen riktig diskussion. Hade allt fungerat som det skulle hade media varit drivande i "avslöjanden" om alla missförhållanden samt brister men politiker och media sitter i varandras knä och blundar. Man nämner symptomen och resultaten av problemen ibland men ingen tar tag i varför. Nu försöker alla partier trumfa varandra i antalet poliser och att det ska till strängare lagar etc, etc men ingen talar om varför det behövs, vissa förnekar fortfarande att det finns "no-go områden". Vad hjälper strängare lagar när domstolarna konstant dömer i lägsta delen av spannet.

InläggPostat: tis 31 okt 2017, 15:15 
Borgmästare i Jericho

Epic skrev:
Ett kort och enkelt svar på MDs fråga är att ha likvida medel och mycket av det.
Har man pengar kan man köpa sig säkerhet alternativt flytta till ett "säkert" område eller annat land helt enkelt.
Åk till Finland tex och du märker en uppenbar skillnad direkt.

Tyvärr känns både regering och media kapat av aktivister så det blir ingen riktig diskussion. Hade allt fungerat som det skulle hade media varit drivande i "avslöjanden" om alla missförhållanden samt brister men politiker och media sitter i varandras knä och blundar. Man nämner symptomen och resultaten av problemen ibland men ingen tar tag i varför. Nu försöker alla partier trumfa varandra i antalet poliser och att det ska till strängare lagar etc, etc men ingen talar om varför det behövs, vissa förnekar fortfarande att det finns "no-go områden". Vad hjälper strängare lagar när domstolarna konstant dömer i lägsta delen av spannet.

Det är först när de själva (politiker och mediafolk) drabbas som det blir annat ljud i skällan. Än så länge är de relativt skyddade men eftersom de flesta av dem finns i våra storstäder så är det bara en tidsfråga innan skiten träffar även dem. Det kommer att gå fort och det kommer att vara smärtsamt. Det svenska samhället är extremt oförberett både praktiskt och mentalt. Jag är mycket tacksam över att inte bo i en stad framöver...

Know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy or yourself, you will succumb in every battle

InläggPostat: tis 31 okt 2017, 16:55 
My mommy always said there were no monsters - no real ones - but there are.
Användarvisningsbild

Det här är fanimej inget vanligt "bus".
http://www.lokaltidningen.se/extra-sabo ... 39937/1465

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 110 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8