Xamuce skrev:Skrev jag, förresten, att bästa sättet att minska skaderisken är att sänka farten?
grym skrev:Xamuce skrev:Skrev jag, förresten, att bästa sättet att minska skaderisken är att sänka farten?
vet inte, men jag tror ändå att det kan vara bra att sänka farten , speciellt vid skymning och mörker
och sedan kan man ju sänka farten med
grym skrev:sänk hastigheten, det går en gräns någonstans vid 70 km/t där djuren verkar hantera fordon
under det så verkar det som dom kan förstå om dom klarar eller inte klarar att komma över vägen o.s.v
över det så får dom mentalt släpp
grym skrev:ganska enkelt
att du själv har större chans att se och bromsa i lägre farter hjälper det med
grym skrev:eller , köp en rallybil med helsvetsad båge, det håller
Derzu Uzala skrev:grym skrev:eller , köp en rallybil med helsvetsad båge, det håller
Finns ingen rallybur som hjälper mot viltinträngning, framrutan är lika öppen som på en vanlig bil.
Nascar däremot kan ha vertikala stag genom framrutan som i vissa lägen kanske skulle hjälpa.
grym skrev:Derzu Uzala skrev:grym skrev:eller , köp en rallybil med helsvetsad båge, det håller
Finns ingen rallybur som hjälper mot viltinträngning, framrutan är lika öppen som på en vanlig bil.
Nascar däremot kan ha vertikala stag genom framrutan som i vissa lägen kanske skulle hjälpa.
sant, men som sagt, det finns ju svets
på några ställen där man sett älgknäckta bilar, så har dom ju tryck ner taket ordentligt i framkanten
men det finns ju bättre fordon
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster