Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Barnmat i BOB eller liknande
InläggPostat: mån 16 jul 2012, 23:04 
Grannarna tittar konstigt på mig.

När barn är nyfödda och små så får man hem mycket reklam med posten på olika smakprover med välling och gröt. Dessa har jag funnit varit riktigt bra att ha med i skötväskan eller liknande. Om man hamnar i en sådan situation att barnet måste äta så är det bara att blanda en flaska med välling eller en tallrik gröt och ge. Barnet få snabbt i sig mat och vätska samt kan bli lugna av att suga på flaskan. Kan vara bra att ha om man blir fast med bilen eller måste utrymma hemmet snabbt så vet man att det finns lite välling och/eller gröt med. Bra att också ha med är en nappflaska med vatten. Den rymmer 3dl vilket kan användas till maten eller drickas som det är.

Kan man amma är det förstås ändå bättre men alla har inte den möjligheten.

Det har funnits många domedagsprofeter men få domedagar ;)

Inläggsrubrik: Re: Barnmat i BOB eller liknande
InläggPostat: mån 16 jul 2012, 23:33 
Tränar vakthöns

ja, håller med men grejen är väl att man måste ha provat om barnet gillar nXX eller semXXX INNAN man har det i väskan och ska ut på lite äventyr. Värdelöst om man inte har provat varuproverna innan och barnet spyr av det ena märket och man tvingas byta till reservkläderna direkt innan och barnet fortfarande är hungrigt.

Grejen är väl den att man ska ha samma saker ute på äventyret som hemma som fungerar som barnet känner igen.

jag kan inte amma (är kille) men jag är lugn och trygg och vet vad som funkar. Vatten har jag även med mig till mig och till mini me. 3dl tycker jag är lite lite.... Kan spillas ut eller så kan nappflaskan tappas i en skitig vattenpöl. 1 is none 2 is one.

Gröten bör man ha testat även den innan. Är det banangröt som gäller så är det det. Se till att väskan är komplett. jag kontrollerar skötväskan även om min andra hälft säger att den är komplett. ska man kalla den den eller ska man säga mini bob? ;=)

jag vet inte om tråden är en frågeställning eller ett påstående?

Inläggsrubrik: Re: Barnmat i BOB eller liknande
InläggPostat: tis 17 jul 2012, 07:38 
Grannarna tittar konstigt på mig.

Jag har haft tur med mitt barn och hen sörplar i sig det mesta så jag har aldrig reflekterat över att vissa sorter inte kan fungera.

Det har funnits många domedagsprofeter men få domedagar ;)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ]