Tundra Man skrev:Sen som sagt ett bibliotek med lämpliga fackböcker tex en bra bok om naturläkemedel som man kan plocka och tillverka själv.
Tundra Man skrev: Monopol går väl fetbort ,vem vill sitta och spela om papperspengar när allt rasat , men ett Shackspel och en kortlek kan vara bra att ha !!
Ja händer att jag sittet o läser gamla Fantomen ,, (Fantomen Rules) så att man minns att rättvisan inte är mer än vem som vann sista kriget !!ElvisPresley skrev: Utan musik är livet rätt futtigt , så att skaffa sig en vevgrammofon så man i allafall kan spela lite skeva stenkakor tror jag inte vore en helt dum idé.
Och en hel del instrument som redan nämts ...men kanske skippa bastuban och fiolen .
Finns få saker så plågsamt som att höra någon lära sig spela fiol.
Handen på hjärtat tror jag inte att jag skulle bry mig nämnvärt om utbildning av avkomma och fortplantning osv , utan min fokusering skulle ligga på mig och mina närmaste för att vara helt realistisk.
Vet inte ens om jag gillar civilisationen och människan är ett ganska så vidrigt djur enligt min mening.
Så jag skulle inte bunkra upp på skolböcker direkt.
Däremot en massa sällskapsspel , serietidningar (eftersom jag är en omogen jävel) och lite konstmaterial så man kan teckna och måla.
Sen får man väl tvinga någon att lära sig sticka också så man kan producera lite nya kläder , eller iallafall en halsduk.
ElvisPresley skrev:Utan musik är livet rätt futtigt , så att skaffa sig en vevgrammofon så man i allafall kan spela lite skeva stenkakor tror jag inte vore en helt dum idé.
Och en hel del instrument som redan nämts ...men kanske skippa bastuban och fiolen .
Finns få saker så plågsamt som att höra någon lära sig spela fiol.
Handen på hjärtat tror jag inte att jag skulle bry mig nämnvärt om utbildning av avkomma och fortplantning osv , utan min fokusering skulle ligga på mig och mina närmaste för att vara helt realistisk.
Vet inte ens om jag gillar civilisationen och människan är ett ganska så vidrigt djur enligt min mening.
Så jag skulle inte bunkra upp på skolböcker direkt.
Däremot en massa sällskapsspel , serietidningar (eftersom jag är en omogen jävel) och lite konstmaterial så man kan teckna och måla.
Sen får man väl tvinga någon att lära sig sticka också så man kan producera lite nya kläder , eller iallafall en halsduk.
sprithitler skrev:
Alla djur, till och med de enskilda myrorna är egoister och opportunister, så människan är inte vidrigare än andra djur.
Om du inte gillar civilisationen så är väl det ett desto större skäl att vara den som själv styr hur civilisationen skall återetableras.
Elpistol skrev:Även om böcker, spel och musikinstrument är ett måste skulle jag nog inte helt räkna bort att lägga ner ett par fotbollar, brännbollset osv. när TV:n och internet dör tror jag man lätt blir rastlös och bara läsa och spela låt oss säga samam dussin spel i några år kan lätt bli enformigt.
Tänk bara på hur snabbt ni komemr beta er igenom böckerna, en vanlig person kan dra igenom en bok om dan efter att ha fått lite läsvana.
Elpistol skrev:Även om böcker, spel och musikinstrument är ett måste skulle jag nog inte helt räkna bort att lägga ner ett par fotbollar, brännbollset osv. .
Ålkraft skrev:Precis så är det, själen måste ha sitt ! Det blir väl till att fixa lite schyssta musikinstrument så man har något att göra när man inte jobbar, är det någon härinne som lirar nåt instrument, själv har jag en mungiga nånstans i bråten, jag tror jag ska ta och leta fram den.
sprithitler skrev:Har vi någon antikvariatskännare som kan tipsa om vilka böcker för läs, skriv och räkneinlärning man kan hitta på antikvariat och som är bra?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster